۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ادعای روزنامه کویتی; آمریکا برای ترور سردار سلیمانی به اسرائیل چراغ سبز نشان داد
کد خبر: ۲۷۰۲۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۲ ساعت: ۱۶:۳۰ ↗ لینک کوتاه

خیال خام آمریکایی-صهیونیستی؛

ادعای روزنامه کویتی; آمریکا برای ترور سردار سلیمانی به اسرائیل چراغ سبز نشان داد

روزنامه کویتی الجریده ادعا کرده است نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا به اسرائیل برای ترور سردار قاسم سلیمانی چراغ سبز نشان داده‌اند.

ادعای روزنامه کویتی; آمریکا برای ترور سردار سلیمانی به اسرائیل چراغ سبز نشان داد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، روزنامه کویتی الجریده در گزارشی مدعی شد: آژانس‌های اطلاعاتی آمریکایی برای ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به اسرائیل چراغ سبز نشان داده اند.

این گزارش روزنامه الجریده به طور گسترده در رسانه‌های اسرائیلی بازتاب یافته است.

آمریکا و اسرائیل تاکنون درباره این گزارش واکنشی نشان نداده اند.

این روزنامه کویتی به نقل از یک منبع نامعلوم ادعا کرده است سه سال پیش، اسرائیل قصد ترور سردار سلیمانی را داشته است، اما مقامات آمریکایی، ایران را از این نقشه با خبر کردند.

این مسئله در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، انجام شده است که در آن زمان، تمرکز ویژه‌ای بر حصول توافق هسته‌ای ایران داشته است. با این حال، همچنان مشخص نیست آگاه کردن مقامات ایرانی از نقشه شوم اسرائیلی‌ها به دلیل حمایت از توافق هسته‌ای بوده است یا خیر.

اما اکنون آمریکا و اسرائیل در برابر ایران متحد شده اند. تنها چهار روز پیش، آمریکا و اسرائیل یادداشت تفاهمی به منظور همکاری همه‌جانبه علیه برنامه هسته‌ای و موشکی ایران به امضا رساندند.

این منبع همچنین ادعا کرده است ترور سردار سلیمانی با منافع تل آویو و واشنگتن سازگاری دارد و به همین دلیل، مقامات آمریکایی به اسرائیل در این باره چراغ سبز نشان داده است.

انتهای پیام/1404


منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان