۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین فتنه ۸۸ عامل تشدید تحریم‌ها شد/ وحدت مردم در "۹ دی" فتنه‌گران را سرجای خود نشاند
کد خبر: ۲۶۹۸۶۷ نویسنده: حجت الاسلام سید مرتضی حسینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۳ ساعت: ۱۲:۵۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده سابق قزوین در مجلس:

فتنه ۸۸ عامل تشدید تحریم‌ها شد/ وحدت مردم در "۹ دی" فتنه‌گران را سرجای خود نشاند

نماینده سابق قزوین در مجلس عنوان کرد: ایجاد شرایط امنیتی در ایران و اغتشاش و جنجال، دست مایه ای شد تا به بهانه نقض حقوق بشر در ایران، تحریم‎های جدیدی علیه ایران وضع شوند و فتنه سال ۸۸ عامل تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان شد.

فتنه ۸۸ عامل تشدید تحریم‌ها شد/ وحدت مردم در "۹ دی" فتنه‌گران را سرجای خود نشاند
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، درباره بزرگداشت حماسه "9 دی" اظهار کرد: جریان فتنه 88 فقط به دنبال انتخابات نبود، بلکه به وضوح به همه ثابت شد که هدف اصلی این جریان، آسیب زدن به مبانی انقلاب بود.

وی در ادامه افزود: شعارهایی که در ابتدا از سوی برخی از فعالان فتنه سر داده می‌شد نشان از اعتراض به انتخابات داشت، که شاید بتوان تا جایی این شعارها را به احساساتی شدن این افراد و در عکس العمل شکست دانست.

نماینده سابق قزوین در مجلس ادامه داد: در طول هشت ماه فتنه 88 شعارهایی که بعدها در مجامع عمومی و روز قدس و به دنبال آن در عاشورا سر داده شد، نشان داد که هدف اصلی فتنه گران ضربه زدن به امام راحل، رهبری و دین بود که مجموعه این موارد، بنیان‌های اصلی انقلاب ما را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه فتنه 88 خط قرمز نظام است، ابراز کرد: خط قرمز بودن فتنه 88 نیاز به شرح و تفسیر و تأویل ندارد، اما عده‌ای هنوز از درک و فهم این نکته بدیهی عاجزند یا از اصل آن طفره می‌روند؛ فتنه سال 88 درصدد از بین بردن اعتقادات مردم بود.
 
حسینی اذعان کرد: ویژگی مهم حماسه 9 دی این بود که همه مردم ایران برای دفاع از دین و تمامیت ارضی به صحنه آمدند و در این روز یک حماسه ملی را رقم زدند و این اتفاق، محدود به یک جریان سیاسی و یا قشر خاص نیست.

وی با بیان اینکه فتنه سال 88 درصدد از بین بردن اعتقادات مردم بود، عنوان کرد: مردمی که سال‌ها برای پیروزی این اعتقادات و این اصول با دشمنان مبارزه کرده اند و در این جریان نیز از هر حزب و هر جناحی حضور داشتند اما فقط این وحدت بود که باعث پیروزی پر افتخار مردم ما بر بانیان فتنه شد.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: فتنه از ابتدای شروع جبهه حق و باطل بوده و تا قیامت هم ادامه خواهد داشت؛ اما چیزی که ما به عنوان فتنه 88 می‌دانیم پایان یافته و با رشادت مردم برای همیشه از بین رفت.

وی بیان کرد: ایجاد شرایط امنیتی در ایران و اغتشاش و جنجال، دست مایه ای شد تا به بهانه نقض حقوق بشر در ایران، تحریم‎های جدیدی علیه ایران وضع شوند و فتنه سال 88 عامل تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان شد.انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان