۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین برجام و مشکلات اقتصادی امروز نتیجه "فتنه سال ۸۸" است/ آقازاده‌ها عامل اصلی قاچاق در کشور هستند
کد خبر: ۲۶۹۷۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱ ساعت: ۱۵:۴۶ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

برجام و مشکلات اقتصادی امروز نتیجه "فتنه سال ۸۸" است/ آقازاده‌ها عامل اصلی قاچاق در کشور هستند

امام جمعه موقت قزوین برجام و فشارهای اقتصادی امروز را حاصل فتنه سال ۸۸ برشمرد و گفت: ۹۰ درصد قاچاق‌ها به صورت مستقیم و مستقیم زیر نظر وزرا و فرزندان یا وابستگان به مسئولان کشور است که لازم است با آنها برخورد جدی شود.

برجام و مشکلات اقتصادی امروز نتیجه "فتنه سال ۸۸" است/  آقازاده‌ها عامل اصلی قاچاق در کشور هستند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام علی قابل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین اظهار کرد: امریکایی‌ها در مسئله برجام هر روز به دنبال ایجاد معرکه جدیدی هستند که در اقدام اخیر آنها خواهان صدور قطعنامه جدیدی علیه ایران در شورای امنیت بودند که به لطف الهی، هم پیمانانش با امریکا همراهی نکردند.

وی افزود: توطئه امریکایی‌ها علیه کشور ما هیچ زمانی پایان ندارد؛ اخیرا برنامه جدید آنها نیز به نمایش گذاشتن موشکی بود که مدعی هستند متعلق به ایران است و برای کمک به یمن در جنگ با عربستان در اختیار یمنی‌ها قرار داده شده است.

این خطیب نمازجمعه ادامه داد: در قصه موشک، سران کشورهای انگلیس و فرانسه و امریکا هم پیمان شده اند تا ضربه جدی به صنعت موشکی ما وارد کنند که به لطف الهی در این حوزه هم شکست خواهند خورد.

وی با اشاره به یوم الله 9 دی بیان کرد: "9 دی" سالگرد حماسه بزرگی است که به 8 ماه جولان ضدانقلاب در کشور خاتمه داد.

قابل اذعان کرد: عده ای با حمایت غربی‌ها در سال 88 به بهانه تقلب در انتخابات، کشور را به آشوب کشیدند؛ اما امروز بسیاری از همین فتنه گران اعتراف کرده اند که در انتخاب تقلبی صورت نگرفته بود.

وی عنوان کرد: در سال 88 عده زیادی از فتنه گران به قانون تمکین نکردند و تا به امروز هم پایبند قانون نمانده اند و هم اکنون همان فتنه گران با جسارت در رأس کارها قرار گرفته اند و کشور را دچار تشنج می‌کنند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: یکی از سرلیست‌های نجومی بگیران، جزو همان برنامه ریزان فتنه سال 88 بود که دولتمردان وی را به عنوان ذخایر نظام معرفی کردند که دعا می‌کنیم خداوند این ذخایر نظام را از ما بگیرد.

وی تصریح کرد: عده ای از فتنه گران از دولت اصلاحات به بهانه خصوصی سازی به حدی از اموال مردم غارت کردند که میلیاردر شده اند و امروز خود را با عنوان ژن برتر و آی کیو بالاتر به مردم معرفی می‌کنند در صورتی که این غارت‌ها نتیجه شیطنت و بی دینی، چپاول بیت المال و مکر و حیله است.

جمع آوری امضا برای رفع حصر در مجلس شرم آور است
این خطیب نمازجمعه برجام و فشارهای اقتصادی امروز را حاصل فتنه سال 88 برشمرد و گفت: در همان ایام آقازاده لندن نشین به غربی‌ها پیشنهاد داد که تحریم‌ها را علیه ایران افزایش دهند و از همان سال به بعد ما با مشکلات عدیده اقتصادی روبرو شدیم.

وی تصریح کرد: چرا باید امروز در مجلس ما برای برداشته شدن حصر امضا جمع کنند؟ در صورتی که نظام به سران فتنه لطف کرده والا این افراد باید اعدام می‌شدند.

قابل بیان کرد: آیا افرادی که اموال عمومی را به آتش کشیدند و به آبروی نظام لطمه زدند و به دنبال سرنگونی انقلاب بودند باید به در آسایش و راحتی به سر ببرند؟ افرادی که کشور را دچار خسارت‌های سنگین کردند.

وی با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران بیان کرد: دولت ما سران کشوری را با آغوش باز می‌پذیرد که با حمایت از منافقین علیه ما توطئه می‌کنند.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: همین فرانسوی‌ها برای منافقین زمینه تجمع و شعار علیه ایران را فراهم کرده است؛ سرکرده منافقین مدعی است ما در جنگ با ایران پیروز شدیم زیرا شعارهای خودمان را به درون ایران انتقال دادیم.

وی اضافه کرد: فتنه گران شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه را سردادند و امروز نماینده مجلس ما برای رفع حصر امضا می‌کند؛ مردم نباید بی تفاوت باشند و باید این فتنه گران را از مجلس بیرون کرد.

این خطیب نمازجمعه تاکید کرد: عده ای مدعی هستند در سال 88 فتنه ای رخ نداده و دعوای دو کاندیدا بایکدیگر بوده است؛ اگر فتنه ای رخ نداده چرا مساجد را آتش زدند و اموال مردم را غارت کردند چرا خیمه گاه امام حسین(ع) به آتش کشیده شد؟ اگر بحث دعوای دو کاندیدا بوده چرا به قانون مراجعه نکردند؟

وی با بیان اینکه وحدت مردم زمینه ساز شکست فتنه گران شد، اعلام کرد: برای بزرگداشت "9 دی" تجمعی با هدف افزایش بصیرت و مخالفت با فتنه گری‌ها در خیابان شهدای قزوین برگزار خواهد شد.

قابل در ادامه با اشاره به صدمات قاچاق به زندگی مردم گفت: دادستان کل کشور رسما در تلویزیون اعلام کرد قاچاق زندگی مردم را فلج کرده و 90 درصد این قاچاق‌ها به صورت مستقیم و مستقیم زیر نظر وزرا و فرزندان یا وابستگان به مسئولان کشور است که لازم است با آنها برخورد جدی شود.

وی با اشاره به ولادت امام حسن عسگری(ع) در هشتم ربیع الثانی گفت: این امام بزرگوار ما را اینگونه نصیحت می‌کند که خداترسی را سرلوحه خود در زندگی قرار دهید و در زندگی پاک دست باشید و با مردم با صداقت رفتار کنید، شیعه باید اهل تلاش و کار برای رضای خدا باشد.

امام جمعه موقت قزوین افزود: صداقت باید در جامعه و بین همه مردم ترویج پیدا کند و ما نباید نگاه ما به برخی دولتمردانی باشد که باید با چراغ قوه به دنبال سخنان صادقانه آنها بود.

امام عسگری بحث ولایت فقیه و مرجع دینی را ترویج کردند
وی ادامه داد: این امام بزرگوار زندگی کوتاهی داشت و 28 سال بیشتر عمر نکرد؛ اما در همین مدت کوتاه اقدامات بزرگی برای اسلام انجام داد که یکی از این اقدامات ساماندهی شیعیان بود و علمایی را در شهرها تربیت کرده و به مردم برای مرجعیت دین معرفی می‌کرد.

قابل یادآور شد: امام عسگری(ص) از امامانی بود که بحث ولایت فقیه و مرجع دینی را ترویج کردند و پس از ایشان حضرت مهدی(عج) در معرفی جانشین دینی و ولی فقیه زحمات زیادی متحمل شدند.

وی اذعان کرد: بحث گسترش زیارت امام حسین(ع) و ترویج زیارت اربعین از اقدامات مهم دیگر امام حسن عسگری(ع) بود، ثمره ارزشمند دیگر این امام بزرگوار حفظ وجود نازنین امام زمان(عج) بود.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: ایشان یکی از نمونه شخصیت‌هایی است با سفارش امام حسن عسگری به صورت پنهانی به شهر ری آمد، این شخصیت بزرگوار از محضر امام رضا(ع)، امام جواد، امام هادی و امام عسگری بهره برد.

وی افزود: یکی از سختی‌هایی که عبدالعظیم حسنی تحمل کرد زندگی مخفیانه و حضور در شهرهای مختلف بود؛ در دوره حکومت امام عسگری با حضور متوکل و معتصم عباسی شرایط خفقان آوری حاکم بود که یکی از اقدامات این ظالمان تخریب قبر حضرت سیدالشهدا بود.

قابل ابراز کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی با وجود سختی‌هایی که متحمل می‌شد تلاش فراوانی برای زنده نگه داشتن دین شیعه انجام داد؛ در همین راستا در روایت زیارت این عالم بزرگوار با زیارت کربلا هم سان شمرده شده است.

وی در پایان با اشاره به ولادت حضرت عیسی(ع) عنوان کرد: این پیامبر الهی جزو پیامبران اولوالعزم و صاحب کتاب و شریعت است که از معجزات این بزرگوار سخن گفتن در گهواره بود؛ این ایام را به هموطنان مسیحی این ایام را تبریک می‌گوییم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان