۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین وجود ۷۱۰۰ پروژه نیمه تمام در استان/ مسئولان شهری برای رفع گره‌های ترافیکی اقدام کنند
کد خبر: ۲۶۹۴۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۵ ساعت: ۱۲:۱۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس اعلام کرد:

وجود ۷۱۰۰ پروژه نیمه تمام در استان/ مسئولان شهری برای رفع گره‌های ترافیکی اقدام کنند

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: هم اکنون ۷۱۰۰ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که برخی ۳درصد و برخی تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و ما بدون اولویت بندی آنها همه این پروژه‌ها را باهم گره زده و معطل نگه داشته ایم.

وجود ۷۱۰۰ پروژه نیمه تمام در استان/ مسئولان شهری برای رفع گره‌های ترافیکی اقدام کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ داود محمدی رییس کمیسیون اصل۹۰مجلس پیش از ظهر امروز(شنبه) در مراسم تودیع و معارفه شهردار قزوین در استانداری قزوین با اشاره به سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به قزوین اظهار کرد: مصوبات سفر رهبری به قزوین باید به عنوان منشور رشد استان سرلوحه همه مسئولان قرار بگیرد تا گام های بزرگی در مسیر تحقق آن بردارند.

وی افزود: مردم و مسئولان در قبال یکدیگر حقوق و تکالیفی دارند که بخشی در حوزه مدیریت شهری تعریف می‌شود؛ امروز دنیا شهر را به عنوان یک موجود زنده می‌شناسد که روح و جسم دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: کالبد شهری همان مبلمان شهری و اجرای پروژه‌هاست و روح پروژه‌های شهری توجه به امور فرهنگی و رشد ارتقای جامعه است؛ باید توجه کرد که همه مباحث در راستای تعالی انسان‌هاست و در اجرای پرورژه‌ها باید مسائل فرهنگی و ارتقای حقوق شهروندی مورد توجه قرار بگیرد.

وی اذعان کرد: شهرداری و شوراها تکالیف سنگینی را برعهده دارند، چون مسئولیت برنامه ریزی و سیاستگذاری کلان برعهده آنهاست که مهمترین وظیفه آنها تولید فکر و اندیشه در مسیر برنامه ریزی شهری است.

این مسئول بیان کرد: تولید فکر صحیح بر مبنای بینش اسلامی عامل تسریع چرخ اقتصاد جامعه است و می‌تواند فضاهای مثبتی در جامعه ایحاد کند که باید مسئولان در این حوزه ساعی باشند.

وی ابراز کرد: آینده پژوهی و آینده نگری در تدوین برنامه‌ها ضروری است؛ ما باید پنجاه سال آینده شهر را از امروز ببینیم و آینده نگری به عنوان یک شرط مفروض است که باید مدنظر همه قرار بگیرد.

محمدی اضافه کرد: روزآمدی از نکات دیگر مهم در مدیریت شهری است و همه مدیران باید مجهز به مسائل روز و به علم و دانش روز مجهز باشند و از تکنولوژی روز عقب نباشند که در حوزه مدیریت شهری ابزار خود را می طلبد که یک مورد آن بحث بودجه است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها مستقل و متکی به بودجه دولت نیستند؛ گفت: امروز وظیفه شورا و شهرداری تولید و خلق منابع پایدار است و باید با تولید منابع جدید بتواند کارها را پیش ببرد و حتما باید اولویت بندی در صدر مسایل قرار بگیرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: هم اکنون ۷۱۰۰ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که برخی ۳درصد و برخی تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و ما بدون اولویت بندی آنها همه این پروژه‌ها را باهم گره زده و معطل نگه داشته ایم.

وی اضافه کرد: ما باید نظارت دقیق بر روند انجام پروژه‌ها داشته باشیم و با اولویت بندی مانع هدررفت منابع شویم.

این مسئول درباره بحث استفاده از منابع موجود عنوان کرد: ماهم منابع انسانی و فیزیکی خوبی در سطح شهر داریم که باید از آنها به بهترین نحو استفاده کرد؛ امروز در شرایطی نیستیم که منابع موجود را هدر داده و به آزمون و خطا بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه شهری باید به اقتصاد مقاومتی در همه ابعاد توجه شود و فقط به عنوان یک برنامه روتین به آن نگاه نداشته باشیم؛ بلکه باید بسنجیم چه جهش انقلابی و جهادی در این حوزه داشته ایم.

محمدی ابراز کرد: در شهر و استان ما برخی اولویت‌ها وجود دارد که باید آنها توجه بیشتری داشت مثل وضعیت ترافیکی که باید آینده اش روشن شود، چرا باید در شهر قزوین به گره‌های ترافیکی برخورد کنیم؟ باید بحث قطار شهری مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به زلزله کرمانشاه و وجود بافت شهری ضعیف این مناطق افزود: باید به بافت فرسوده شهری توجه ویژه شود تا در حوادث غیرمترقبه تلفات کاهش یابد؛ زیرا ما روی گسل زلزله خیز قرار داریم.

محمدی ادامه داد: بافت‌های فرسوده ما به شدت آسیب پذیرند و این بافت‌های شهری باید جزو اولویت‌های کاری شهرداری و شورای قزوین قرار بگیرد و شاهد توزیع عادلانه امکانات در این فضاها باشیم.

وی در پایان گفت: دکتر نصرتی در دوره ای که در شهر ما حضور داشتند در توزیع عادلانه امکانات قدم‌های مناسبی برداشتند و پروژه‌های خوبی انجام دادند و شهر قزوین را در سطح بین المللی مطرح کردند که باید تشکر ویژه ای از وی داشته باشیم. 
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان