۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کاهش ۱۲ درصدی مجموع تصادفات برون شهری در قزوین
کد خبر: ۲۶۹۳۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۲ ساعت: ۱۲:۷ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی استان قزوین:

کاهش ۱۲ درصدی مجموع تصادفات برون شهری در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در ۸ ماهه نخست سال جاری، مجموع تصادفات ۱۲ درصد کاهش داشته است که این امر با تلاش جمعی کلیه دستگاه ها و ادارات مرتبط با ترافیک استان محقق شده است.

کاهش ۱۲ درصدی مجموع تصادفات برون شهری در قزوین
سردار مهدی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  اظهار داشت: با تلاش پلیس و همکاری خوب دستگاه‌های امدادی در 7 ماهه نخست سال جاری برابر اعلام پزشکی قانونی کل کشور در استان قزوین تعداد 32 نفر کاهش کشته در سوانح رانندگی داشته است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی درحوزه برون و درون شهری در کل کشور به 105 نفر کاهش پیدا کرده است گفت: از این تعداد حدود 33 درصد کاهش مربوط به استان قزوین است.

وی ابراز کرد: استان قزوین یکی از استان‌های مهم و پر ترافیک کشور و پل ارتباطی استان‌های شمالی، شمال غربی و غرب به پایتخت بوده و با 6 استان مهم کشور مرز بین استانی داشته و ترافیک 11 استان به سمت پایتخت و بالعکس عبور می‌کنند.

این مسئول گفت: تردد میانگین روزانه حدود 350 هزار دستگاه خودرو از محورهای مواصلاتی استان و حدود یک میلیون تردد در ایام تعطیلات و نوروز به اهمیت استان قزوین بیش از پیش افزوده است.

محمودی اضافه کرد: قزوین با 5.1 درصد از جمعیت کشور، 6.3 درصد از راه‌های برون شهری کشور و سهم 3.3 درصد تصادفات کشور را به خود اختصاص داده است.

 وی یادآور شد: برابر آمار ارائه شده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در 8 ماهه سال جاری بیش از 170 میلیون تردد از محورهای دارای دستگاه تردد شمار عبور کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 14 درصد داشته است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه استان قزوین در حوزه برقراری امنیت جاده ای در 7 ماهه سال جاری در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد، تصریح کرد: در بازه زمانی 8 ماهه ابتدای سال جاری تصادفات فوتی 17 درصد و تعداد متوفیان ناشی از آن حدود 8 درصد، تصادفات جرحی 12درصد و تعداد مجروحان 5 و 18 دهم درصد کاهش داشته است.

محمودی گفت: در 8 ماهه نخست سال جاری، مجموع تصادفات 12 درصد کاهش داشته است که این امر با تلاش جمعی کلیه دستگاه ها و ادارات مرتبط با ترافیک استان محقق شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان