۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بیش از ۹۴ هزارکیلوگرم مرغ از چرخه مصرف حذف شد
کد خبر: ۲۶۹۲۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۲ ساعت: ۹:۳۵ ↗ لینک کوتاه

طی ۸ ماه گذشته در استان قزوین؛

بیش از ۹۴ هزارکیلوگرم مرغ از چرخه مصرف حذف شد

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: ۱۰میلیون ۱۳۷هزار و ۲۴۳ قطعه مرغ در کشتارگاه‌های طیور استان قزوین تحت نظارت دامپزشکی کشتار شده که ۹۴هزارو ۸۸۷ کیلوگرم توسط مسئولین بهداشتی از چرخه مصرف حذف شده است.

بیش از ۹۴ هزارکیلوگرم مرغ از چرخه مصرف حذف شد
دکتر سید بهمن نقیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اظهار کرد: نظارت دامپزشکی قزوین بر ذبح بیش از 10میلیون قطعه مرغ در کشتارگاه طیور انجام گرفته است.

وی افزود: در کشتارگاه‌های طیور یک نفر مسئول بهداشتی بخش خصوصی بصورت دائم حضور داشته و کارشناسان دامپزشکی بخش دولتی بر روند کشتار طیور به صورت موردی نظارت می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اذعان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه 10میلیون 137هزار و 243 قطعه مرغ در کشتارگاه‌های طیور استان قزوین تحت نظارت دامپزشکی کشتار شده که از این تعداد 62 هزار و 549 قطعه مرغ به وزن 94هزارو 887 کیلوگرم توسط مسئولین بهداشتی از چرخه مصرف حذف شده است.

دکتر نقیبی ادامه داد: مرغ‌های تولیدی در کشتارگاه‌های استان در بسته بندی‌های دارای تاریخ تولید و انقضاء در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی توزیع می‌شود که از زمان تولید 72 ساعت تاریخ مصرف دارد.

وی عنوان کرد: به عموم مردم توصیه می‌شود از خرید مرغ فله خودداری کرده و در هنگام خرید مرغ بسته بندی به تاریخ تولید و انقضای مندرج در روی بسته بندی دقت کرده و در صورت مشاهده تخلف در مراکز عرضه مراتب را از طریق سامانه پیامکی 50001512 به اداره کل دامپزشکی استان قزوین اطلاع رسانی کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان