۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین رشد ۲۵ درصدی عواید موقوفات استان در سال جاری
کد خبر: ۲۶۹۲۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۰ ساعت: ۱۱:۳۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین خبر داد:

رشد ۲۵ درصدی عواید موقوفات استان در سال جاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: میزان عواید موقوفات در سال جاری تاکنون ۵۰ میلیارد و ۵۷ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۲۵ درصد رشد داشته است.

رشد ۲۵ درصدی عواید موقوفات استان در سال جاری
حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: طی یکسال گذشته در مجموع 183 مبلغ بومی و اعزامی از قم در مناسبت‌های مختلف در بقاع متبرکه سطح استان مستقر شده‌اند.

وی افزود: 309 نفر از هیئت امنا نیز در طول یکسال اخیر ثبت و فعال شده‌اند و در مجموع اعضای هیئت امنای امامزادگان و اماکن متبرکه سطح استان، 2180 نفر هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه اجرای نیات واقفان از عوائد موقوفات در حوزه نیات مذهبی شامل ختم قرآن، اطعام، عزاداری، کتب دینی و اجرای فرائض دینی 8 میلیارد و 597 میلیون ریال در یک سال گذشته هزینه کرده‌ایم.

شرکت 195 نفر در دوره‌های حفظ مجازی قرآن
وی ادامه داد: همچنین در نیت‌های خیریه شامل درمان، ازدواج، دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت 5 میلیارد و 144 میلیون ریال، حوزه عتبات عالیات مبلغ 4 میلیارد و 376 میلیون ریال و در حوزه عواید موقوفات مربوط به هزینه‌های عمرانی و جاری مساجد مبلغ 4 میلیارد و 259 میلیون ریال هزینه شده است.

عادل عنوان داد: از سال گذشته تاکنون در موقوفات مربوط به بقاع متبرکه 30 میلیارد و 552 میلیون ریال و در موقوفات دارای نیات اجتماعی از قبیل تعمیر حسینیه و تجهیز کتابخانه مبلغ 6 میلیارد و 171 میلیون ریال و درمورد موقوفات مرتبط با مدارس علوم دینی و حوزه‌های علمیه 429 میلیون ریال پرداخت شده است.

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه مشارکت مردمی و هدایای غیرنقدی مردم به منظور ساخت و ساز و توسعه امامزادگان نیز در طول یکسال گذشته در مجموع 9 میلیارد و 751 میلیون ریال جمع‌آوری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه قرآنی خاطرنشان کرد: پایان سال گذشته 1305 نفر در آزمون‌ پایانی طرح حفظ قرآن برگزیده شدند و همچنین در استان قزوین 195 نفر از قرآن پژوهان به صورت مجازی مشغول حفظ قرآن هستند.

وی عنوان کرد: در حوزه پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه شامل بازسازی، تعمیر، توسعه و تکمیل بقاع متبرکه نیز در 65 بقعه با زیربنای بالغ بر 29 هزار مترمربع و اعتبار بیش از 52 میلیارد ریال طرح‌های عمرانی صورت گرفته که از این مبلغ 30 میلیارد ریال از محل کمک‌های خیرین بوده است.

عادل با اشاره به اختصاص 3 میلیارد و 455 میلیون ریال اعتبار به مساجد سطح استان طی یکسال گذشته بیان کرد: 4 میلیارد و 803 میلیون ریال نیز برای بقاع متبرکه اختصاص پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در حوزه عواید موقوفات در حوزه‌های مختلف شاهد رشد ۲۵ درصدی بودیم که بخشی از آن حاصل تنظیم اسناد اجاره‌ای جدید بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان گفت: میزان عواید موقوفات در سال جاری تاکنون 50 میلیارد و 57 میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 25 درصد رشد داشته است.


انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان