۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین گوترش خواستار پایان یافتن جنگ «احمقانه» یمن شد
کد خبر: ۲۶۹۲۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۰ ساعت: ۱۱:۰ ↗ لینک کوتاه

در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان؛

گوترش خواستار پایان یافتن جنگ «احمقانه» یمن شد

دبیرکل سازمان ملل با «احمقانه» توصیف کردن جنگ یمن، خواستار پایان تجاوز نظامی به این کشور شد.

گوترش خواستار پایان یافتن جنگ «احمقانه» یمن شد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان خواستار پایان یافتن جنگ در یمن شد.

او در اظهاراتی این جنگ را «احمقانه» توصیف و دولت آمریکا را تشویق کرد عربستان را تحت فشار قرار دهد تا از بحران انسانی موجود در یمن بکاهد.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت معتقد است اوضاع در یمن تا حدودی رو به بهبود استو از ائتلاف متجاوز سعودی خواست به محاصره فرودگاه صنعا و بندر‌های یمن پایان دهد.

گوترش تصریح کرد: «من بر این باورم که این یک جنگ احمقانه است. من معتقدم این جنگ علیه منافع عربستان سعودی و امارات... و مردم یمن است.»

شایان ذکر است، ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی، فقیرترین کشور عربی، را از فروردین ۱۳۹۴ هدف تجاوز زمینی و هوایی قرار داده است که در این تجاوز هزاران نفر از جمله کودکان شهید و زخمی شده‌اند.

گوترش در بخشی دیگر از سخنانش گفت تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت» رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر، احتمالا به روند صلح خاورمیانه لطمه وارد می‌کند.

او درباره «صلح» میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها گفت: من نمی‌گویم که صلح اتفاق می‌افتد، اما امیدی وجود دارد که بالاخره امکان پایان دادن به مناقشه بین اسرائیل و فلسطینیان هست.من فکر می‌کنم تصمیمی که روز چهارشنبه اتخاذ شد به روند صلح بین اسرائیل و فلسطینیان لطمه وارد کند.

رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه هفته گذشته در سخنانی در کاخ سفید قدس اشغالی را به عنوان «پایتخت» فلسطین اشغالی به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو را به قدس شریف مهیا سازد.

این اقدام بر خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل است. این تصمیم ترامپ همچنین موجی از اعتراض‌های شدید را در جهان به همراه داشته است.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان