۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اجرای خُرد سند ۲۰۳۰ باید متوقف شود/ کشور در بحران شدید کاهش رشد جمعیت قرار دارد
کد خبر: ۲۶۹۱۹۱ نویسنده: دکتر محمدبیگی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۰ ساعت: ۹:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مدرس تربیت جنسی کودکان در مصاحبه با صبح قزوین:

اجرای خُرد سند ۲۰۳۰ باید متوقف شود/ کشور در بحران شدید کاهش رشد جمعیت قرار دارد

مدرس تربیت جنسی کودکان گفت: هدف گیری سند ۲۰۳۰ با هدف و تربیت ما مغایرت دارد زیرا در آن آزادی همجنس بازها و داشتن چند شریک جنسی مشاهده می‌‌شود و دستیابی به امکانات آموزش‌ جنسی همه گروه‌های سنی را مد نظر قرار می‌دهد.

اجرای خُرد سند ۲۰۳۰ باید متوقف شود/ کشور در بحران شدید کاهش رشد جمعیت قرار دارد
دکتر فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: سند 2030 سندی، یکسان برای تمامی کشورهاست و در سازمان ملل با اجماع جهانی تصویب شده است در حالیکه نمایندگان ایران نیز در این جلسه حضور داشتند؛ اما هیچگونه مخالفتی نکردند. 

وی عنوان کرد: سند 2030 سند تحولی بنیادی است که نظام فرهنگی، اجتماعی، سلامتی و تربیتی یک جامعه را به صورت سکولار در نظر می‌گیرد و توجهی به عقاید  ملل مختلف و دین و اداب ورسوم کشورها ندارد و از این نظر سند 2030 کاملا قابل نقد است. 

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین با اشاره به آیه قرآن که" ما شما را از اقوام و نژاد و رنگ‌‌های مختلف آفریده ایم" اذعان کرد: یک پارچه سازی ملل مختلف برای تربیت نسل آینده کار صحیحی نیست. 

این مسئول افزود: نقد کلی که می‌توان به سند 2030 وارد کرد این است، که چرا برای همه افراد دنیا یک نسخه را تنظیم کرده اند. 

مدرس تربیت جنسی کودکان از دیدگاه اسلام گفت: گرچه در این سند به تبصره ‌هایی اشاره شده است که بعضی از ملل‌ می‌توانند با توجه به فرهنگ خود آن را نپذیرند ولی درعمل اینگونه نیست. 

محمدبیگی ادامه داد: کشورهایی که التزام به سند 2030 پیدا کنند و آن را بپزیرند باید سالیانه گزارشی کتبی به سازمان ملل ارائه دهند و اگر با خواسته آنها مغایرت داشته باشد مورد باز خواست قرار می‌گیرند. 

وی تصریح کرد: نکته ای که در سند 2030 وجود دارد، این است که ممکن است مواردی از این سند نقد شود که منجر به واکنش‌های منفی ونقد حقوق بشری سازمان ملل به عدم اجرای مفاد این سند شود. 

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین در ادامه افزود: کشورهایی که سند 2030 را امضا می‌کنند به نوعی در محاصره قرار می‌گیرند و این امر در بحث آزادی ملل و در شکل اداره ی کشور، هدایت تمدن و وضعیت فرهنگی، اجتماعی و تربیتی آن کشور اختلال ایجاد می‌کند. 

این مسئول با بیان اینکه دیگر دنیا از حالت تک قطبی خارج شده است، مطرح کرد: سند 2030 در مجموع سند موفقی نخواهد بود و اهداف پشت پرده زیادی دارد. 

محمدبیگی با اشاره به اهداف پشت پرده سند 2030 در بحث پزشکی بیان کرد: حساسیت زدایی از مباحث جنسی از ارکان مهم این سند است که به دنبال انقلاب جنسی  در غرب صورت گرفته ولی در شرق این اتفاق نیفتاده  و خود غربی‌ها از این انقلاب بسیار ضرر کردند، لذا تصمیم گرفتند با این سند به گسترش ان در کشورهای دیگر وجهان اسلام بپردازند. 

هدف گیری سند 2030 با اهداف تربیتی ما مغایرت دارد
وی با بیان اینکه این سند با هدف تغییر فرهنگ و ارزش‌های جوامع تبیین شده است،عنوان کرد: یکی از اهداف تبیین سند 2030 انتقال فرهنگ آزادی و بی بند وباری جنسی به نام اموزش بهداشت وخود مراقبتی به کشورهای دیگر است که نوعا در بحث پزشکی این موضوع اهمیت بالایی دارد. 

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین با اشاره به کتاب " لک لکی در کار نیست" گفت: چه نیازی است که کودک 8 یا 10 ساله در مورد  مسائل جنسی آگاه باشد و آموزش‌هایی را ببیند. 

مدرس تربیت جنسی کودکان از دیدگاه اسلام اظهار کرد: بنده معتقد به تربیت جنسی کودک نه تنها از کودکی بلکه قبل از انعقاد نطفه و از زمان رشد و کودکی پدر و مادر هستم و  تربیت جنسی کودکان کاملا ضروری است.
این مسئول در ادامه افزود: تربیت جنسی از زمان کودکی پدر و مادر باید با روزی حلال و کنترل نگاه، عفاف و پاکدامنی، ازدواج سالم، وفاداری به همسر و بعد با اصول صحیح تربیتی که در احادیث و کتب دینی و علمی ذکر شده است، صورت گیرد. 

محمدبیگی مطرح کرد: معتقدم مسائل جنسی مانند دانه ای می‌ماند که باید مدتی خشک باشد و در معرض رطوبت قرار نگیرد تا روزی که نیاز شد ،جوانه زند و بعد از ازدواج به ثمر بنشیند. 

انتقال فرهنگ اباحه گری جنسی از اهداف تبیین سند ۲۰۳۰ است
وی ادامه داد: مسائل جنسی باید به صورت نهفته، هدایت و تربیت شده و در دوران کودکی با مواظبت والدین و مسئولین و جامعه به صورت غیرمستقیم به صورت شناختی وسپس با موضوعات محرم ونامحرم و حجب وحیا و مباحث بلوغ متناسب با سن آموزش داده شود. 

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین افزود: هدف گیری سند 2030 با هدف و تربیت ما مغایرت دارد زیرا در آن آزادی همجنس بازها و داشتن چند شریک جنسی مشاهده می‌‌شود و دستیابی به امکانات آموزش‌ جنسی همه گروه‌های سنی را مد نظر قرار می‌دهد که این مساله اعتقادات ادیان الهی را به بازی گرفته و مفهومی جز زیر پا گذاشتن مفاهیم عظیم قرآن کریم ندارد. 

این مسئول با اشاره به موضع گیری مقام معظم رهبری نسبت به سند 2030 و اجرای مصادیق آن درجامعه، بیان کرد: متاسفانه اعتماد به غربی‌ها و نفوذ آنها درسیستم‌های اجرایی کشور وجود دارد که مصادیق اجرای این سند در کشور دیده می‌شود؛ باید در نظر داشت قرار گرفتن در مسیر ولایت راه حل مشکلات است.

مدرس تربیت جنسی کودکان از دیدگاه اسلام اذعان کرد: باید یک تیم مطالعاتی قوی علمی سند ۲۰۳۰ را به طور جدی نقد کند،که متاسفانه تاکنون این اتفاق توسط دستگاه‌های اجرایی کشور به واقع صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: نقد مهمی که می‌توان بر سند ۲۰۳۰ در ایران وارد کرد؛ اینست که چرا دستگاه‌های اجرایی سند مهمی که می‌تواند راه پیشرفت و رشد فرهنگی، اجتماعی و مذهبی یک تمدن را تغییر دهد، مورد مشورت کارشناسان، علما و فضلای کشور گذاشته نشده  است‌. 

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین خاطرنشان کرد: در کشور ساختارهای خوبی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد، که می‌تواند اسناد بالادستی فرهنگی و اجتماعی نظام را تدوین و تولید کند. 

محمدبیگی در ادامه گفت: تک تک بندها و مفادهای سند ۲۰۳۰ باید قبل از امضا شدن مورد بررسی شورای عالی انقلاب فرهنگی که همین مسئولیت و جایگاه را دارد، قرار می‌گرفت که متاسفانه این اتفاق نیفتاد. 

سیاسی بازی در برخورد با سند ۲۰۳۰ شایسته نیست
این مسئول اظهار کرد: نکته دیگر سیاسی کاری و سیاست بازی در اجرای سندهای فرهنگی _اجتماعی است؛ در سند ۲۰۳۰ بحث جناح‌های اصلاح طلب و اصولگرا و طیف‌های مختلف وجود ندارد مسیله فرهنگ دینی وتمدن کهن ماست. 

مدرس تربیت جنسی کودکان از دیدگاه اسلام افزود: سند ۲۰۳۰ فرهنگ، اجتماع و تمدن کشور ما را نشانه گرفته است و شایسته نیست با سیاست بازی با آن برخورد شود. 

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین ابراز کرد: لازم است که ابعاد مختلف سند ۲۰۳۰ خصوصا در مجامع علمی، دانشگاهی و حوزوی بررسی شود و باید اجرای خُرد آن هم در وزاتخانه ها وسازمانهای مختلف وامور زنان به شکل طرحهای دیگر  متوقف شود. 

وی مطرح کرد: فرهنگ ما متفاوت با فرهنگ غرب است و ازدواج و تشکیل خانواده برای ما امری مقدس است، خانواده‌های ایرانی به ازدواج به عنوان یک اولویت فکر می‌کنند و جا ندارد که سیستمی مانند اباحه گری سند ۲۰۳۰ را در مملکت خود پیاده کنیم. 

محمدبیگی با اشاره به اینکه  کشور در بحران شدید کاهش رشد جمعیت قرار دارد، تصریح کرد: اگر در کشور خدای ناکرده بحث آزادی جنسی با شمایل همجنس بازی، آسیب‌های اجتماعی و غیره اتفاق بیفتد بحث جمعیت و هویت دینی جوانان  وخانواده هابه خطر می‌افتد و زیر سوال می‌رود.

انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان