۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین خانم نماینده، ۲ سال گذشت!
کد خبر: ۲۶۹۱۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۹ ساعت: ۱۰:۲۸ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

خانم نماینده، ۲ سال گذشت!

دو سال از انتخاب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌گذرد اما نماینده زن مردم قزوین در مجلس کم‌ترین ارتباط را با رسانه‌های استان دارد و گزارشی از نحوه اجرای وعده‌های انتخاباتی‌اش به مردم از طریق رسانه‌ها نداده است.

خانم نماینده، ۲ سال گذشت!
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که با انتخابات روز هفتم اسفندماه ۱۳۹۴ کار مقدماتی‌اش آغاز شد شاهد تحولاتی در نوع گرایش‌های سیاسی نمایندگان مجلس در این دوره که تقریباً دو سال از عمرش می‌گذرد و علی لاریجانی ریاست آن را بر عهده دارد لیست امید با اکثریت وارد مجلس شد.

حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز نیز که دو نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد به غیر از داوود محمدی که دوره گذشته هم در ساختمان بهارستان حضور داشت، این بار یک زن را برای نخستین بار به بهارستان معرفی کرد.

شاید در ابتدا همه نگاه‌ها به سمت سیده حمیده زرآبادی بود تا ببینند این خانم فارغ‌التحصیل رشته برق متولد سال ۵۹ که در لیست اعتدال قرار گرفته، کوله باری از شعارهای حمایت از زنان و اقشار را در ستاد انتخاباتی خود داشته با وجود نداشتن سابقه سیاسی و اجتماعی چه کاری برای این استان می‌کند.

اما امروز که تقریباً دو سال از انتخاب وی می‌گذرد هنوز هیچ نشست خبری از سوی ایشان برگزار نشده و نخستین کاندیدای معرفی شده از سوی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان استان نتوانسته حداقل برنامه‌های اجرایی و یا پیش روی خود را برای مردم تشریح کند.

وی که بدون هیچ‌گونه سابقه فعالیت سیاسی و اجتماعی به پشتوانه لیست امید در کارزار انتخابات مجلس دهم وارد مجلس شد همانند دیگر کاندیداها لیست عظیمی را به عنوان برنامه‌های خود اعلام کرده بود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رسیدگی به امور جوانان نام برد.

زرآبادی پیش از ورود به عرصه انتخابات مشارکت خود و کاندیدا شدنش را فعالیت سیاسی چشمگیر عنوان کرده بود، در این باره معتقد است هر فردی که احساس می‌کند می‌تواند برای کشور تأثیرگذار باشد باید فعالیت خود را شروع کند و به همین دلیل نیز وارد کارزار انتخابات مجلس شده بود.

این خانم نماینده ۳۷ ساله در همان ابتدا دغدغه خود را ورود جوانان به عرصه‌های مختلف عنوان و اذعان داشته است مجلسی که فقط یک‌ صدا از آن شنیده شود سودمند نیست؛ البته کم نیست و نبود انتقادهایی که نسبت به این خانم نماینده در خصوص موضع‌گیری‌هایش وجود دارد.

زرآبادی را در این تقریبا دو سال می‌توان یکی از چهره‌های پررنگ در حمایت از دولت و دولتی‌ها دانست اما آنچه اهمیت دارد ارتباط کم خانم نماینده با رسانه‌های استانی است به‌طوری‌که کمترین مصاحبه‌ای از حمیده زرآبادی می‌توان در رسانه‌های استان یافت.

حتی ۱۷ مرداد نیز که به نام روز خبرنگار مزین شده بود خانم نماینده تنها به تقدیر از خبرنگاران تهرانی در مجلس اکتفا کرد در صورتی‌ که ایشان نماینده مردم قزوین است و نه مردم تهران، برگزار نکردن حتی یک نشست خبری و اعلام نکردن وضعیت وعده‌های انتخاباتی داده شده از دیگر نقاطی است که مورد نقد قرار دارد.

اگر رسانه بخواهد با نمایندگان قزوین مصاحبه‌ای را انجام دهد کار مشقت‌بار و سختی را باید پشت سر بگذارد، بی‌تردید همان‌طور که این دو سال به سرعت سپری شد دو سال پیش رو نیز مثل برق و باد خواهد گذشت آن روز نمایندگانی که با وعده‌های مختلف وارد مجلس شده‌اند چه حرفی برای مردم خواهند داشت.

پیام توییتری این نماینده ۳۷ ساله که عنوان کرده بود وزارت ارتباطات وزیر متخصص می‌خواهد و نه سخنران ماهر از مهم‌ترین اظهارنظرهای اخیر این نماینده جوان است.

همچنین مصاحبه حمیده زرآبادی با شبکه ضدانقلاب من و تو نیز از دیگر نقاط ضعف این خانم نماینده است، وی در مصاحبه‌ای که با مسیح علی‌نژاد خبرنگار فراری و ضدانقلاب انجام داده می‌گوید پیگیری ورود زنان به ورزشگاه‌ها است و جالب است زمانی این مصاحبه انجام می‌شود که تمام حجمه‌ها از سوی ضدانقلاب بر روی این موضوع متمرکز شده بود. یادآور می‌شود که طبق قانون قضایی کشور مصاحبه کنندگان با شبکه‌های ماهواره‌ای تحت تعقیب قرار می‌گیرند همچنین بعد از این مصاحبه بود که بسیاری از دانشگاهیان و اقشار مختلف این اقدام زرآبادی را توهین دانسته و خواستار عذرخواهی وی شدند اما نه خبری از عذرخواهی شد و نه خانم زرآبادی در این خصوص به رسانه‌ها توضیح داد.

با مراجعه به سایت پایگاه اطلاع‌رسانی سید حمیده زرآبادی به دنبال مطالبی هستیم شاید سرنخی از گزارش خانم نماینده در خصوص وعده‌های داده شده پیدا کنیم اما در این پایگاه خبری نیز که آخرین خبر آن مربوط به مردادماه است خبر تازه‌تری یافت نمی‌شود یعنی چیزی در حدود چهار ماه است که هیچ مطلبی در پایگاه اطلاع‌رسانی خانم نماینده درج نشده است شاید همه مردمی که به ایشان در آبیک و الوند و قزوین رأی داده‌اند اهل توئیتر هستند و با مطالعه توئیت‌ها از امورات نماینده خود مطلع می‌شوند.

همین سال گذشته بود که نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با امضای نامه‌ای خطاب به ریاست قوه قضاییه در حمایت از فردی که همسرش از فتنه‌گران بود خواستار آزادی متهم شده بود در صورتی که شوهر فرد مورد حمایت ایشان در خارج از کشور فعال ضد انقلاب بوده و خودش نیز به اتهام فتنه‌گری علیه نظام دستگیر و روانه زندان شده بود.

همین اتفاقات کافی است تا خانم زرآبادی به جای اینکه پاسخگوی رسانه‌های استان بوده و یا حتی اگر رسانه‌ها را نیز محرم خود نمی‌دانند در پایگاه اطلاع‌رسانی‌اش به بیان نحوه پیگیری امورات مردم بپردازد نه اینکه خوراک خبری رسانه‌های ضدانقلاب و خبرنگاران معاند شود.

"هادی رهبر"
انتهای پیام/2002

منبع: خبرگزاری فارس قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان