۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین وظیفه دانشجو و دانشگاه پیشتازی و ایده‌پردازی در مسائل علمی و فرهنگی است
کد خبر: ۲۶۹۱۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۹ ساعت: ۸:۳۸ ↗ لینک کوتاه

رییس دانشگاه پیام نور استان قزوین:

وظیفه دانشجو و دانشگاه پیشتازی و ایده‌پردازی در مسائل علمی و فرهنگی است

رییس دانشگاه پیام نور استان قزوین گفت: امروز وظیفه دانشجو و دانشگاه پیشتازی و ایده پردازی در مسائل علمی و فرهنگی است؛ تاکنون در حوزه فرهنگ سیاسی رشد زیادی نداشته‌ایم.

وظیفه دانشجو و دانشگاه پیشتازی و ایده‌پردازی در مسائل علمی و فرهنگی است
به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین ؛ رضا رسولی شریبانی رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین شب گذشته( شنبه) در سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور به مناسبت جشن روز دانشجو اظهار کرد: در گذشته رسالت دانشجو حرکت در راستای انقلاب و به ثمر رسیدن آن بود.

وی افزود: امروزه به فرموده مقام معظم رهبری مهم ترین رسالت دانشجو تولید، علم نبوغ و دانش است.

رسولی شریبانی بیان کرد: باتوجه به قرار گرفتن شرایط بین الملللی که از هر سو دشمنان، انقلاب مارا تهدید و تحریم می‌کنند؛ در چنین فضایی تکیه بر نیروهای داخلی و درون زایی از فرمایشات مقام معظم رهبری است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین اظهار کرد: سواد دانشجویان دانشگاه پیام نور بنابر گزارشات پذیرش و درصد قبولی در مقاطع تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتر نسبت به سایر دانشگاه‌ها بیشتر است.

این مسئول اذعان کرد: دانشجویان باید در کنار آموزش مسئله، ایده پردازی را جدی بگیرند و اعتباراتی هم برای حمایت از طرح‌های دانشجویی داریم.

وی عنوان کرد: امروزه کار دانشجو و دانشگاه پیشتازی و ایده پردازی در مسائل علمی و فرهنگی است؛ تاکنون در حوزه سیاسی پیشرفت زیادی داشتیم ولی حوزه فرهنگ سیاسی هنوز جای کار دارد.

رسولی شریبانی مطرح کرد: دانشگاه باید بیش از آنکه به دانشجویان علم یاد بدهد؛ زمینه یادگیری شخصیت، بالفعل کردن هوش هیجانی، ارتباط با دیگران، قدرت سخن گفتن، قدرت مدیریت جمع، قدرت جامعه پذیری و حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی را فراهم کند‌.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین خاطرنشان کرد: از شما دانشجویان می‌خواهم که از مسئولین دانشگاه پیام نور در راستای تشکیل گروه‌های دانشجویی اعم از تشکل‌های علمی، صنفی، فرهنگی و سیاسی مطالبه کنید.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند « نمیپسندم کسانی که دانشگاه را غیر سیاسی می‌خواهند ما دانشگاه غیر سیاسی نمیخواهیم» گفت: دانشگاه نباید یک جور فکر کند بلکه باید فرصت تمام سلایق فکری اندیشه و نظام و بر اساس قانون اساسی باشد.

گفتنی است؛ در این مراسم رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین به مشکلات و مسائل دانشجویان گوش داد و از معدل الف‌های هر رشته و خانواده های شهدا تقدیر شد.

انتهای پیام/ 3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان