۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین تیم "حمایت روان" هلال احمر در مناطق زلزله‌زده حضور یافت
کد خبر: ۲۶۹۰۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۸ ساعت: ۱۴:۱۶ ↗ لینک کوتاه

معاون جوانان هلال احمر استان قزوین:

تیم "حمایت روان" هلال احمر در مناطق زلزله‌زده حضور یافت

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: تیم "سحر" با رویکرد مشاوره ای و برخورد انفرادی با زلزله دیدگان همراه دکتر روانشناس از استان قزوین در کرمانشاه حضور پیدا کرد.

تیم "حمایت روان" هلال احمر در مناطق زلزله‌زده حضور یافت
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ نادر میرزایی، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سازمان هلال احمر قزوین اظهار کرد: تیم «سحر» و تیم «جوانان» با رویکرد حمایت روان به منطقه اعزام شده و در پل ذهاب و قصر شیرین مستقر شدند.

وی افزود: سامانه تیم حمایتی روانی به اسم "سحر" طی سال‌های گذشته شکل گرفت که نیروهای روانشناسی و مشاوره و علوم اجتماعی که در تهران دوره و آموزش دیده بودند در کرمانشاه برای کمک رسانی‌های در حوزه آسیب‌های روانی حضور پیدا کردند.

این مسئول بیان کرد: در سه روستایی که ما حضور داشتیم عدم رغبت دانش آموزان به ادامه تحصیل وجود داشت، از سوی دیگر جنبه‌های جسمانی این زلزله بر روح و روان زلزله دیدگان تاثیر گذاشته بود و شوک‌های ایجاد شده عوارض روانی به دنبال داشت.

وی بیان کرد: تیم "سحر" با رویکرد مشاوره ای و برخورد انفرادی با زلزله دیدگان همراه دکتر روانشناس از استان قزوین در کرمانشاه حضور پیدا کرد و تیم ۲۸نفره حمایت روان با گروه پشتیبانی ۳۵ نفر طی شش روز، سرپل ذهاب و قصر شیرین و روستای اطراف تحت پوشش قرار دادند.

میرزایی عنوان کرد: رویکرد دیگر تیم "سحر" بحث شادسازی و تغییر ذائقه روحی کودکان زلزله زده بود که تیم هنری هلال احمر متشکل از ۴ نفر در این مناطق و مدارس و حتی میدان‌ها و مخروبه‌های شهری حضور پیدا کردند.

وی ابراز کرد: تیم حمایت روان پس از اسکان زلزله دیدگان در مناطق حضور پیدا کردند و فعالیت‌های تیم امداد آسیب‌های روانی در هشت روستا صورت گرفت و در پل سرذهاب گروه نمایشی اجرای برنامه داشتند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان