۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ۱۵۰۰ تن سیب و پرتغال برای شب عید ذخیره شد
کد خبر: ۲۶۹۰۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۸ ساعت: ۱۳:۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین:

۱۵۰۰ تن سیب و پرتغال برای شب عید ذخیره شد

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای پرتقال پیش بینی برای استان ۱۰۰۰ تن است که امسال از تولیدات داخلی تامین می‌شود و نیازی به ورود محصول خارجی نخواهد بود.

۱۵۰۰ تن سیب و پرتغال برای شب عید ذخیره شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علی اکبر متقی فرد رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین پیش از ظهر امروز(شنبه) در جلسه تنظیم بازار بررسی وضعیت طرح آبیاری نوین اظهار کرد: مقرر شد 500 تن سیب سفید و قرمز برای شب عید تهیه شود که تاکنون 420 تن آن به استان حمل شده است.

وی اضافه کرد: برای پرتقال نیز پیش بینی برای استان 1000 تن است که امسال از تولیدات داخلی تامین می‌شود و نیازی به ورود محصول خارجی نخواهد بود و  با هماهنگی انجام شده با اتحادیه‌های تامین کننده  پرتقال امسال به اندازه کافی موجود است.

این مسئول به اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی زراعی و باغی استان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای مصوبات سفر هیئت دولت به استان مبنی بر اجرای 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری تاکنون 6 هزار و 300 هکتار تجهیز و 2 هزار و 910 هکتار نیز تا پایان آدر ماه به پایان خواهد رسید.

متقی فرد تصریح کرد: مصوب اعتبارات آبیاری نوین سال جاری استان 110 میلیارد تومان است که 53 میلیارد تومان آن تاکنون ابلاغ شده است.

وی افزود: همچنین 26 طرح در سطح 6 هزار و 247 هکتار در حال اجراست که عمدتا در سطح پهنه‌ها و با پیشرفت فیزیکی 40 درصد هستند، کل طرح آبیاری برای استان 46 هزار هکتار برنامه ریزی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: همچنین 10 هزار هکتار نیز پس از انجام مراحل مطالعه و طراحی انجام شده که بالای 16 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به توسعه مجتمع گلخانه ای و تولید محصولات کشاورزی در فضای بسته بیان کرد: مجتمع گلخانه نودهک در فاز اول در سطح 71 هکتار در دست اجرا می باشد که عملیات اجرایی این مجتمع شامل انتقال آب و فنس کشی آن در حال انجام است.

این مسئول در ادامه به طرح داربستی 1000 هکتار باغ انگور در استان اشاره کرد و یادآور شد: طرح 1000 هکتاری داربستی باغات انگور با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال شروع شده که تاکنون 300 هکتار از این طرح انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح به ازای هر هکتار باغ انگور 60 میلیون ریال اعتبار بلاعوض توسط دولت پرداخت خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان