۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین کاهش ۱۲.۱ درصدی مجموع تصادفات در قزوین
کد خبر: ۲۶۹۰۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۸ ساعت: ۱۰:۴۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس راه استان خبرداد:

کاهش ۱۲.۱ درصدی مجموع تصادفات در قزوین

رئیس پلیس راه استان قزوین با اشاره به آمار هشت ماهه تصادفات در استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: ۱۷.۱۱درصد کاهش در تصادفات منجر به فوت، ۱۱.۸۸ تصادفات جرحی و ۱۰.۲۵ درصد در تصادفات خسارتی و در مجموع ۱۲.۱ درصد کاهش را شاهد بودیم.

کاهش ۱۲.۱ درصدی مجموع تصادفات در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ ایرج زاهدپور مدیرکل مدیریت بحران استان درخصوص شروع طرح زمستانه از ۲۰آذرماه اظهار کرد: استان قزوین به واسطه موقعیتی که در شاهراه‌های ارتباطی در کشور دارد ناگزیر از وقوع حوادث است و باید همیشه آمادگی لازم را داشته باشند.

وی افزود: گردنه آوج، قسطین لار، بهرام اباد جزو مناطق برف گیر استان هستند و باید برف روبی در جاده‌ها به سرعت صورت بگیرد.

این مسئول در پایان ابراز کرد: طرح زمستانه امسال زودتر شروع شد و امیدواریم زمستان بی خطری برای رفاه حال همشهریان داشته باشیم.

سرهنگ نصرالله بیگلری رئیس پلیس راه استان قزوین در ادامه این نشست ابراز کرد: جاده‌های ما شرایط خوبی در برف و باران ندارند؛ زیرا رانندگان دقت لازم را در زمان رانندگی ندارند.

وی با اشاره به آمار هشت ماهه تصادفات در استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد: 17.11درصد کاهش در تصادفات منجر به فوت، ۱۱.۸۸ تصادفات جرحی و ۱۰.۲۵ درصد در تصادفات خسارتی و در مجموع ۱۲.۱ درصد کاهش را شاهد بودیم.

این مسئول افزود: تعداد متوفی براساس آمار مرفوک ۱۶درصد، تعداد مجروحین ۱۸.۲۵درصد و تعداد متوفی نسبت به آمار پزشکی قانونی 8 درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: ۲۰آذرماه رزمایش بزرگ طرح زمستانی با حضور دستگاه‌های مختلف ۱۰صبح روز دوشنبه برگزار میشود.

بیگلری عنوان کرد: در زمان بارش برف و کولاک تجهیزات راهداری کامل نیست و باید از شرکت‌های خصوصی بهره گرفت و سازمان هواشناسی باید سریع تر اطلاعات هواشناسی را به مراکز اطلاع رسانی داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید به شرکت‌های مسافربری ابلاغ شود برای خودروهای دارای نقص فنی بارنامه صادر نشود، همچنین در گردنه‌های سنگین نیازمند حضور جرثقیل ضروری است؛ اما هم اکنون شرایط مناسبی در این مکان‌ها نداریم.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان