۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین کشف بیش از ۹ هزار کیلو گوشت فاسد در کشتارگاه‌های دام
کد خبر: ۲۶۹۰۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۶ ساعت: ۱۵:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین خبرداد:

کشف بیش از ۹ هزار کیلو گوشت فاسد در کشتارگاه‌های دام

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: ۹هزار و ۵۱۷ کیلو گرم لاشه غیر قابل مصرف در کشتارگاه‌های دام استان ضبط شد.

کشف بیش از ۹ هزار کیلو گوشت فاسد در کشتارگاه‌های دام
دکتر سید بهمن نقیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: از ابتدای سال 1396 تا پایان آبان ماه 11هزار و 174 راس دام شامل گوسفند و بز وشتر و شتر مرغ در کشتارگاه‌های قزوین کشتار و پس از حذف 9 هزار و 517 کیلو گرم گوشت و آلایش دامی غیر قابل مصرف، مابقی تولیدات مورد تایید دامپزشکی، به بازار عرضه شد. 

وی افزود: در 8 ماهه ابتدای سال جاری 18 هزارو 189 مورد بازرسی ازمراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان انجام و2هزارو 763 کیلو فرآورد ه خام دامی غیر قابل مصرف معدوم شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین از ارجاع 25 پرونده تخلف در مراکز عرضه به مراجع قضایی خبر داد.

وی ادامه داد: در بازرسی‌هایی که توسط کارشناسان دامپزشکی در مراکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی صورت می‌گیرد، موارد مشکوک ضبط و توقیف شده و پس از نمونه برداری و انجام آزمایشات لازم تعیین تکلیف می شود که در این راستا 5هزارو 380 مورد محموله مشکوک به فساد توقیف و95 مورد نمونه برداری انجام شده است.

دکتر نقیبی در پایان به عموم مردم توصیه کرد: در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به بسته بندی و مهر تایید دامپزشکی دقت نکند و هرگونه موارد مرتبط با بهداشت فرآورده‌های خام دامی را از طریق سامانه پیامکی 50001512 با اداره کل دامپزشکی استان قزوین در میان بگذارند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان