۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۴ درخت گردوی روستای یارود در آستانه ثبت ملی
کد خبر: ۲۶۹۰۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۶ ساعت: ۹:۱۳ ↗ لینک کوتاه

بخشدار الموت غربی اعلام کرد:

۴ درخت گردوی روستای یارود در آستانه ثبت ملی

بخشدار الموت غربی گفت: چهار درخت گردوی کهنسال روستای یارود واجد شرایط ثبت ملی است.

۴ درخت گردوی روستای یارود در آستانه ثبت ملی
اکبر رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: دو اصله درخت گردوی روستای یارود پارسال به عنوان کهنسال ترین و بزرگترین درخت گردوی کشورثبت ملی شد.

وی در ادامه با اشاره به وجود درختان کهنسال بسیار در روستاهای مختلف بخش الموت غربی شناسایی و معرفی این درختان به میراث فرهنگی به منظور ثبت در زمره آثار ملی را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این بخش اعلام و اضافه کرد: تاکنون هشت اصله از درختان بخش الموت غربی ثبت ملی شده است که از این تعداد دو اصله آن گردو، چهار اصله آن چنار و دو اصله آن ارس است.

بخشدار الموت غربی وجود بقعه امامزاده علی اکبر روستای یارود را به عنوان جاذبه زیارتی این منطقه اعلام و تصریح کرد: با توجه به فرهنگ اصیل عزاداری و سنت‌های محلی در گرامیداشت ایام ماه محرم و صفر هر ساله هزاران نفر از مناطق مختلف برای شرکت در مراسم ماه محرم به این روستا مسافرت می‌کنند.

وی مراسم سنگ جوش روستای عباسک و باغهای فندق و مزارع گل گاوزبان در روستاهای سفید آب، کلمین، عباسک، گرمک، کلایه و یارود را از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه برشمرد و گفت: غار و آبشار روستای سفید آب و درخت ارس کهنسال روستای کلایه از جمله مناظر گردشگری است که زمینه جذب طبیعت گردان را از مناطق مختلف به این منطقه دارد.

این مسئول بیان کرد: با توسعه زیرساخت‌های گردشگری از جمله بهسازی راه‌ها و ایجاد اقامتگاه‌های محلی زمینه افزایش جذب گردشگران دراین منطقه فراهم آید.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان