۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۲طرح علمی مورد حمایت علمی بسیج قرار گرفت/ پایگاه‌های علمی بسیج راه اندازی می‌شود
کد خبر: ۲۶۸۶۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۴ ساعت: ۱۳:۳۷ ↗ لینک کوتاه

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی استان قزوین:

۱۲طرح علمی مورد حمایت علمی بسیج قرار گرفت/ پایگاه‌های علمی بسیج راه اندازی می‌شود

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی گفت: ۱۵ پایگاه علمی در استان شناسایی شده و ۶پایگاه راه اندازی شد و سه تا پنج میلیون کمک بلاعوض به آنها تعلق گرفته که به برنامه‌های علمی اختصاص دارد.

۱۲طرح علمی مورد حمایت علمی بسیج قرار گرفت/ پایگاه‌های علمی بسیج راه اندازی می‌شود
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین ؛ ابراهیم حق وردی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان قزوین ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در مجتمع شهید آوینی سپاه قزوین اظهار کرد: سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان قزوین همزمان با سراسر کشور در سال ۸۷ پایه ریزی شد.

وی افزود: این سازمان با هدف ایجاد جنبش نرم افزاری و تولید علم با هدف فرهنگ سازی گفتمان علمی و استعدادپروری و شناسایی نخبگان، حمایت از تشکل‌های علمی و کمک به اجرایی شدن سند چشم انداز راه اندازی شد.

این مسئول بیان کرد: تقویت بنیه علمی بسیجیان و بالابردن مهارت های آنها در قالب برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی، هدایت و حمایت از ایده های خلاقانه و برگزاری همایش‌های علمی و نمایشگاه های تخصصی به منظور معرفی آثار متخصصان و شناسایی نخبگان به منظور کمک به حوزه علمی استان جزو وظایف سازمان بسیج علمی است.

وی تعامل نخبگان با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و صنعتی را در استان ضروری برشمرد و گفت: نخبگان در هشت گروه تخصصی کشاورزی، فرهنگی، اجتماعی و فنی و صنعتی و پزشکی، کارگروه علمی و پژوهشی به مناطق مورد هدف برای اردوهای جهادی اعزام می‌شوند.

حق وردی با اشاره به طرح‌های حمایتی بسیج علمی از نخبگان تصریح کرد: سازمان بسیج علمی حمایت بلاعوض تا سقف سی‌میلیون ریال از طرح‌های مخترعان و حمایت بلاعوض تا سقف پنجاه میلیون ریال برای تبدیل محصول آزمایشگاهی به محصول بازار انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در شش ماه نخست سال جاری سی و دو طرح و ایده به دبیرخانه مرکز حمایت رسیده که از ۲۷طرح داوری شده، ۱۲طرح مورد حمایت مالی بلاعوض صورت گرفته است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی استان قزوین ابراز کرد: طرح‌های مورد حمایت بسیج علمی در عرصه های کنترل مصرف انرژی و بهینه مصرف کردن سوخت، شیمیایی و پزشکی، سلامت، محصولات خوردویی، حمایت مالی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌های علمی و پژوهشی به منظور تجلیل از مخترعان استان قزوین جزو برنامه های ماست که پنجمین جشنواره حمایت از نخبگان امروز برگزار شد که از ۱۰مخترع و طرح برتر که به جشنواره ارسال شده بود تجلیل صورت گرفت.

حق وردی با اشاره به راه اندازی پایگاه‌های علمی بسیج در سال جاری بیان کرد: ۱۵ پایگاه علمی در استان شناسایی شده و ۶پایگاه راه اندازی شد که سه تا پنج میلیون کمک بلاعوض به این ۶ پایگاه تعلق گرفته که به برنامه های علمی اختصاص دارد.

وی در پایان گفت: این سازمان آمادگی دارد با حمایت همه مراکز علمی و دانشگاهی قدمی کوچک در راستای اعتلای علمی و فناوری استان با مشارکت مخترعان و مبتکران بردارد.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان