۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین آخوندی حتی در نشست مجلس برای زلزله هم حاضر نشد/ فرآیند استیضاح آخوندی کلید خورد
کد خبر: ۲۶۸۵۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۳۰ ساعت: ۱۰:۱۰ ↗ لینک کوتاه

ای کاش روحانی پای درد دل زلزله‌زدگان می‌نشست

آخوندی حتی در نشست مجلس برای زلزله هم حاضر نشد/ فرآیند استیضاح آخوندی کلید خورد

مقرر شده تا پس از ارائه گزارش کمیسیون‌های عمران و بهداشت مجلس درباره مناطق زلزله‌زده غرب کشور، استیضاح وزیر راه و شهرسازی کلید بخورد.نمایندگان استیضاح‌کننده آخوندی خواهان پاسخگویی وی در قبال مشکلات ایجاد شده برای مردم در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه هستند و هیچگونه اغراض سیاسی دنبال نمی‌شود.

 آخوندی حتی در نشست مجلس برای زلزله هم حاضر نشد/ فرآیند استیضاح آخوندی کلید خورد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،مقرر شده تا پس از ارائه گزارش کمیسیون‌های عمران و بهداشت مجلس درباره مناطق زلزله‌زده غرب کشور، استیضاح وزیر راه و شهرسازی کلید بخورد.نمایندگان استیضاح‌کننده آخوندی خواهان پاسخگویی وی در قبال مشکلات ایجاد شده برای مردم در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه هستند و هیچگونه اغراض سیاسی دنبال نمی‌شود.

*آخوندی حتی در نشست مجلس برای زلزله هم حاضر نشد

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز در نشست امروز کمیسیون عمران برای بررسی زلزله غرب کشور حاضر نشدند.

سیدهادی بهادری نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: دستور جلسه (دیروز) کمیسیون عمران بررسی بافت‌های فرسوده کشور و همچنین بررسی موضوع زلزله غرب کشور بود.

وی افزود: به علت عدم حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و رضا اردکانیان وزیر نیرو، این جلسه لغو شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: قرار بود دو وزیر راه و نیرو در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس حضور یافته و موضوع زلزله کرمانشاه مورد بررسی قرار گیرد.

بهادری ادامه داد: وزرای راه و شهرسازی و نیرو علت عدم حضور خود در این نشست را جلسه اضطراری اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عنوان کردند.
 
*ای کاش روحانی پای درد دل زلزله‌زدگان می‌نشست

نماینده مردم پاوه، جوانرود و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه گفت: ای کاش آقای روحانی حرف‌های مردم را گوش می‌داد و پای درد و دل آنها می‌نشست.

شهاب نادری نماینده مردم پاوه و جوانرود در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی و در تذکر شفاهی، از سفر رهبر معظم انقلاب به منطقه زلزله‌زده استان کرمانشاه تشکر کرد.

وی همچنین ضمن تشکر از رئیس‌جمهور و مسئولان برای سفر به استان کرمانشاه گفت: ای کاش آقای روحانی حرف‌های مردم را گوش می‌داد و پای درد و دل آنها می‌نشست.

نادری با تشکر از همه نهادهای دخیل در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان تصریح کرد: می‌پذیریم که تأمین نیازهای این مردم با همه پیچیدگی‌ها در دست پیگیری است؛ اما نگرانیم که زمستان و سرمای کشنده کوهستان، کاری به سازوکارهای اداری ندارد و به هیچ‌کسی رحم نمی‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زن و مرد حادثه‌دیده در چنین شرایط سردی چه باید بکنند؛ برخی روستاها تا ۹۰ درصد تخریب شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: لازم است دولت سریعاً و با دوری از سیاسی‌کاری و شعار، نسبت به اسکان اضطراری مردم در کانکس‌های مناسب اقدام کند.
 
*فرآیند استیضاح آخوندی کلید خورد

احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از طرح سؤال و یا استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مسئولیت احداث ساختمان بیمارستان‌هایی که اخیرا افتتاح شده، نظیر اسلام‌آباد غرب که در زلزله کرمانشاه آسیب دیده، برعهده وزارتخانه راه و شهرسازی است، بنابراین تصمیم گرفتیم که آقای آخوندی به نحوی پاسخگوی مردم و نمایندگان باشد.

وی افزود: اعضای کمیسیون شوراها براساس گزارش قرائت شده در جلسه اخیر این کمیسیون درباره اقدامات کارگروه ویژه کمیسیون که به منطقه اعزام شده بودند، به این نتیجه رسیدیم که این موضوع در قالب سؤال و یا استیضاح از وزیر راه و شهرسازی پیگیری شود و وی پاسخگوی مشکلات مردم با تخریب ساختمان‌ها و بیمارستان‌ها در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه باشد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس درباره زمان کلید خوردن استیضاح آخوندی  خاطرنشان کرد: مقرر شد تا پس از ارائه گزارش کمیسیون‌های عمران و بهداشت مجلس درباره مناطق زلزله‌زده غرب کشور، استیضاح وزیر راه و شهرسازی کلید بخورد.

علیرضابیگی تأکید کرد: نمایندگان استیضاح‌کننده آخوندی خواهان پاسخگویی وی در قبال مشکلات ایجاد شده برای مردم در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه هستند و هیچگونه اغراض سیاسی دنبال نمی‌شود.





انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان