۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۱۳۰ عنوان برنامه در هفته بسیج برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۶۸۴۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۲۹ ساعت: ۹:۱۲ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین:

۱۳۰ عنوان برنامه در هفته بسیج برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت: "بسیج جهاد کبیر و عمل انقلابی است" شعار ویژه ناحیه امام سجاد(ع) در هفته بسیج است که امسال ۱۳۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسبج تدارک دیده شده است.

۱۳۰ عنوان برنامه در هفته بسیج برگزار می‌شود
مهدی صادق پور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: بسیج به دستور امام‌خمینی( ره) در ۵ آذر سال ۵۸ تاسیس شد و امسال در آستانه سی و هشتمین سال تشکیل آن هستیم.

وی ابراز کرد: بسیج نهادی است که جان‌فشانی‌های بسیاری را از زمان هشت سال دفاع مقدس داشته است و اینک در عرصه‌های سازندگی و اجتماعی نقش بی بدیلی را ایفا می‌کند و همچنان پشت سر ولایت آماده خدمت رسانی به جامعه و پیشبرد اهداف اسلامی در تحقق و تمدن اسلامی است.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوینبا اشاره به اینکه دیدگاه بنیانگذار انقلاب ار بسیج به عنوان یک نهاد اجتماعی که دارای ابعاد متعددی است، گفت: نباید بسیج را فقط به عنوان یک تشکیلات نظامی بدانیم و ابعاد مختلفی دربردارد.

وی اذعان کرد: بسیج برای تداوم فعالیت و موفقیت در مسیر نیازمند شناخت نیازهای اجتماعی است؛ که با توجه به شیوه و روش‌های بروز وارد عمل شود.

این مسئول با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که مکتبی و مردمی بودن جزو شاخصه‌های اصلی بسیج است، مطرح کرد: در تمام فرمایش ونصایح ایشان عمل به اندازه و به هنگام در بحث تقوای سیاسی و دینی در برنامه‌ها را اعلام کردند و ما هم آنها را به عنوان نصب العین در برنامه‌های خود قرار داده ایم.

سواد رسانه ای جزو اولویت‌ برنامه‌های سازمان بسیج
وی اذعان کرد: شعار امسال بسیج با عنوان "بسیج مظهر مردم سالاری دینی" شناخته شده است و با توجه به آن برنامه و اهداف امسال در سازمان بسیج با ۴ محوریت دفاعی، فرهنگی، علمی و خدمات رسانی که جزو اولویت‌های آن است برنامه ریزی شده است.

صادق پور با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ گفت: با توجه به حجم‌های وسیعی که در بحث تهاجم فرهنگی وجود داشته است، امسال سازمان بسیج خیلی ویژه در این عرصه نفوذ کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین ادامه داد: امسال سواد رسانه ای را در اولویت‌ برنامه‌های سازمان بسیج قرار دارد و اردوی راهیان نور که باعث آشنایی نسل جوان با آرمان‌های انقلاب و ایثارگری‌های رزمندگان می‌شود از دیگر برنامه‌های فرهنگی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در عرصه و حوزه دفاعی برنامه آموزش‌ گردان‌های بیت المقدس و عاشورا را داریم و اردوهای عملی و پیاده ‌روی‌های شبانه از برنامه‌های تکمیلی است که اکنون درحال انجام است و به مناسبت این هفته ادامه خواهد داشت.

وی ابراز کرد: در موضوع اعتلای بسیج در عرصه علمی اقشار مختلف بسیج به خصوص بسیج اساتید، مهندسین و دانشجویان به شکل ویژه وارد شده اند.

صادق پور در ادامه افزود: در زمینه پیوند بین صنعت و دانشگاه و حضور اساتید در عرصه‌های اقتصادی و صنایع کوچک قدم‌های خوبی برداشته شده است.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین اذعان کرد: در عرصه خدمت رسانی که اولویت‌های برنامه بسیج است که اخیرا هم در منطقه طارم سفلی آتش سوزی اتفاق افتاده بود بسیجیان در سریع ترین زمان به صورت سه گروه جهادی در محل حادثه اعزام شدند.

این مسئول باتوجه به شناختی و آمار‌هایی که در بحث آسیب‌های اجتماعی وحود دارد، گفت: امسال مناطق خرمن سوخته و چوبیندر به عنوان منطقه هدف و آلوده به اعتیاد شناسایی شده اند که برای کمک و اطلاع فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی به کمک مسئولین برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی مطرح کرد: "بسیج جهاد کبیر و عمل انقلابی است" شعار ویژه ناحیه امام سجاد(ع) در هفته بسیج است که امسال ۱۳۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسبج تدارک دیده شده است.

صادق پور در خصوص برنامه‌‌های امسال بسیج در ناحیه امام سجاد(ع) عنوان کرد: اعزام یک روزه ۵تیم پنج نفره پزشکی به به مناطق هدف، تجمع کارمندان و بسیج اصناف بخش کوهین در حضور حاج آقا اسلامی و مجمع بسیج پیشکسوتان از برنامه‌های این هفته است. 

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین ادامه داد: گروه‌‌های جهادی به مناطق الموت، طارم سفلی اقبالیه، محمود آباد، چوبیندر، شهرک دانش، ناصر آباد و اقبال شرقی اعزام خواهند شد.

وی افزود: همایش سبک زندگی اسلامی، تجمع گردان‌های بیت المقدس با حضور سردار اهوازیان در کوهین، نشست روشنگری با سردار در شهر معلم کلایه با موضوع نقش بسیج از برنامه‌های ویژه ناحیه امام سجاد(ع) است‌.

این مسئول ادامه داد: یادواره شهدای نمونه محمود آباد با حضور سردار اهوازیان در مصلی امام سجاد، نشست روشنگری در الموت شرقی با سردار اسلامی، تجمع بسیجیان در میعادگاه نماز جمعه، یادواره شهدای روستای آکوجان با حضور سردار آبنوش، نمایش آسیب‌های ماهواره برای کودکان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

صادق پور گفت: ۵ آذر روز بسیج که همراه با تجمع بسیجیان و همایش حضور و شکوه پایداری است با حضور سردار صالحی انجام خواهد شد.

بازسازی ۴۷۰ منزل زلزله زده توسط سپاه استان
فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین اظهار کرد: با توجه به همزمانی روز بسیج و سالگرد اولین شهید مدافع حرم" شهید شیری" مراسمی در مصلای اقبالیه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: غبار روبی مزار شهدا، دیدار با امامان جمعه و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از دیگر برنامه‌های ناحیه امام سجاد(ع) در طول هفته بسیج است.

صادق پور گفت: موضوع جشن‌های عملیاتی بسیج برای تححق امر امنیت پایدار در سطح محلات در ۵ آذر آغاز خواهد شد که قرار است از تعداد ایست بازرسی‌های بسیج کاهش پیدا کند و به سمت محلات در راستای کمک به نیروی انتظامی پیش رویم.

این مسئول در خصوص زلزله اخیر کرمانشاه عنوان کرد: از همان روز بسیجیان استان در سطح حوزه‌های مقاومت پای کار آمده اند و ساخت و بازسازی ۴۷۰ منزل به سپاه استان سپرده شده است.

وی ادامه داد: قرارگاه خاتم الانبیا قول ساخت این خانه‌ها رادر عرض ۴۵ روزه داده است که امیدواریم این امر تحقق یابد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان