۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین امام رضا(ع) تمسک به ولایت و امامت را راه‌ نجات مسلمانان معرفی می‌کند
کد خبر: ۲۶۸۳۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۲۷ ساعت: ۱۲:۲۱ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مذهبی:

امام رضا(ع) تمسک به ولایت و امامت را راه‌ نجات مسلمانان معرفی می‌کند

کارشناس مذهبی گفت: امام(ع) در حدیث معروف سلسله الذهب، تمسک به ولایت و امامت را از راه‌های نجات مسلمانان برشمرده است، بنابراین تکلیف ما همراهی با ولایت فقیه در جامعه است.

امام رضا(ع) تمسک به ولایت و امامت را راه‌ نجات مسلمانان معرفی می‌کند
حجت الاسلام علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، با اشاره به ابعاد مختلف شخصیتی امام رضا(ع) گفت: این امام همام خود نمونه یک انسان ارزشمند و صبور و بااستقامت بود که در کنار مباحث اخلاقی، ویژگی‌های علمی ایشان نیز مثال زدنی است.

وی در ادامه افزود: عبودیت و مهربانی این امام بزرگوار نیز زبانزد است و همیشه آنچه که مورد رضای خدای متعال بود را انجام می‌دادند به همین دلیل این امام بزرگوار را رضا (ع) می‌نامند؛ زیرا همیشه به قضا و قدر الهی راضی بود.

استاد حوزه علمیه قزوین اذعان کرد: حضور امام رضا(ع) در ایران برای شیعیان کشورمان دارای برکات فراوانی بود و تا به امروز حضور این نعمت الهی در بین ما زمینه بهره بردن از حضور معنوی ائمه را فراهم کرده است.

وی به بیان برخی از ویژگی‌های سیره زندگی امام رضا(ع) پرداخت و گفت: به گفته بسیاری از اصحاب این حضرت، هیچ شخصی در دوران امامت ایشان فاضلتر و داناتر از امام وجود نداشت.

این کارشناس دینی تاکید کرد: حضرت شمس الشموس هیچ گاه با سخن گفتن به اطرافیانش جفا نمی‌کرد، دیده نشد که هرگز سخن شخصی را قطع کند، هرحاجتی که در توانش بود برآورده می‌کرد.

وی اضافه کرد: امام رضا(ع) هیچ گاه دیده نشد که به خادمانش دشنام دهد، هرزمانی که برای ایشان غذایی آورده می‌شد غلامان و کنیزانش را نیز بر سر آن سفره جمع می‌کرد، سه روز در ماه روزه می‌گرفت و ثواب آن را برابر همه ماه می‌دانست و بسیار صدقه پنهانی می‌داد.

امام رضا(ع) عامل برکت مسلمان کشورمان است
عباسی با بیان اینکه آن حضرت هر 3 روز یکبار قرآن را یکبار ختم می‌کرد، اذعان کرد: ایشان به اطرافیانش می‌فرمود؛ هرگز به آیه‌ای برنخوردم مگر اینکه در آن بسیار اندیشه کردم.

وی ادامه داد: این امام بزرگوار همه سختی‌ها را تحمل می‌کردند و با توجه به سیره ایشان، همه ما باید روش زندگی این امام بزرگوار را در زندگی به کار ببندیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه حضرت رضا(ع) به عالم آل محمد شهرت داشتند، بیان کرد: ایشان در حدیثی فرموده‌اند:" چنانچه زمین لحظه‌ای از حجت خداوند خالی باشد اهل خود را در زمین فرو می‌برد."

وی تصریح کرد: امام(ع) در حدیث معروف سلسله الذهب، تمسک به ولایت و امامت را از راه‌های نجات مسلمانان برشمرده است، بنابراین با توجه به این تاکید ایشان تکلیف ما همراهی با ولایت فقیه در جامعه است.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: مامون از حضور امام رضا (ع) در بین مردم ایران وحشت داشت بطوری که پایه‌های حکومت مامون متزلزل شده بود؛ زیرا این امام همام در برخی موارد مانع دخالت‌ها و سوءاستفاده‌ها اطرافیان وی می‌شد بنابراین مامون خبیث این امام بزرگوار را به شهادت رساند.

وی در پایان ابراز کرد: تا به امروز ایران اسلامی به واسطه حضور پر از معنویت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) توانسته جایگاهی برای عرضه اسلام ناب به جهان باشد که باید قدردان این نعمات الهی باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان