۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین وال‌استریت‌ژورنال; آمریکا در حال بررسی راه‌هایی برای تقویت عربستان در برابر ایران است
کد خبر: ۲۶۸۳۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۲۷ ساعت: ۱۱:۴۱ ↗ لینک کوتاه

خصومت آشکار؛

وال‌استریت‌ژورنال; آمریکا در حال بررسی راه‌هایی برای تقویت عربستان در برابر ایران است

یک روزنامه آمریکایی گزارش داده دولت این کشور در حال بررسی راهکارهایی برای تقویت عربستان در برابر ایران است.

وال‌استریت‌ژورنال; آمریکا در حال بررسی راه‌هایی برای تقویت عربستان در برابر ایران است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» در حال بررسی راه‌هایی برای تقویت پدافند موشکی عربستان سعودی است. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال با گزارش این خبر اضافه کرد مقام‌های آمریکایی در تلاش هستند بعد از وقوع چند رویداد غیرمنتظره در منطقه از جمله استعفای غیرمنتظره سعد حریری از نخست‌وزیری لبنان، تحولات سیاسی در داخل عربستان، و حمله موشکی حوثی‌ها (اعضای جنبش حزب‌الله) به یمن از تنش‌ها در منطقه بکاهند. 

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، دولت ترامپ خواستار حل و فصل سریع بن‌بست سیاسی ایجاد شده در لبنان است تا عربستان سعودی و آمریکا بتوانند روی تلاش برای کاهش آنچه «تهدید ایران» خوانده می‌شود تمرکز کنند. 

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در حال بررسی راه‌هایی برای تقویت عربستان در برابر ایران است

یک مقام ارشد دولت ترامپ گفت: «وضعیت سردرگمی به نفع هیچ‌کس جز حزب‌الله و متحدانش نیست. هر چه بیشتر این وضعیت دوام بیاورد به ضرر منافع عربستان و آمریکا و دوستان ما است.»

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت عربستان در مقابل ایران در تلاش هستند روند اجرای توافقی برای فروش یک سامانه دفاع موشکی به عربستان سعودی را تسریع خواهد کرد.

دولت آمریکا به علاوه در تلاش است جلوی آنچه مطابق ادعای آمریکایی‌ها ارسال موشک‌های ایران به سراسر منطقه است را بگیرند. مطابق این گزارش، ارتش آمریکا ممکن است تلاش‌هایش را برای توقیف سلاح‌هایی که از خلیج فارس منتقل می‌شوند، افزایش دهد. 

مقام‌های آمریکا به علاوه در حال رایزنی با متحدان خود برای مهار برنامه موشکی ایران هستند. این مقام‌ها ابراز امیدواری کرده‌اند که بتوانند از حمله موشکی اخیر به ریاض به عنوان موضوعی برای جلب حمایت بین‌المللی درباره این موضوع استفاده کنند.

مقام‌های آمریکایی به علاوه درباره مسائل پیرامون استعفای سعد الحریری هم اظهار نظر کرده و گفته‌اند امیدوارند سفر او به فرانسه برای دیدار با رئیس‌جمهور این کشور به شایعات درباره بازداشت بودن وی پایان دهند. 




انتهای پیام/1404
منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان