۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جشنواره سراسری "وقف، چشمه همیشه جاری" برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۶۸۳۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۲۵ ساعت: ۱۳:۵۵ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی اوقاف استان قزوین:

جشنواره سراسری "وقف، چشمه همیشه جاری" برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان از برگزاری جشنواره سراسری "وقف، چشمه همیشه جاری" در قزوین خبر داد.

جشنواره سراسری "وقف، چشمه همیشه جاری" برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز(پنج‌شنبه) در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این اداره اظهار کرد: امسال جشنواره "وقف، چشمه همیشه جاری" به صورت ملی در استان قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: کارهای اولیه و تفاهم‌نامه همکاری مشترک برای اجرای جشنواره با حوزه هنری منعقد شده است و فراخوان این جشنواره نیز طی هفته آتی در سراسر کشور منتشر می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: جشنواره "وقف، چشمه همیشه جاری" جشنواره پویانمایی سه دقیقه‌ای است که در قالب 15 موضوع از جمله وقف در امور خیریه، فرهنگسازی وقف مشارکتی، وقف و کمک به حل نیازمندی‌های جامعه، وقف و پیشرفت علم و فناوری، وقف و قرآن، وقف و مساجد، وقف و محیط زیست، وقف و اماکن متبرکه، وقف و درمان، وقف و اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: دبیرخانه جشنواره در مجموعه اداره حوزه هنری استان قزوین مستقر است و علاقمندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند به سایت حوزه هنری مراجعه کنند و اطلاعات فنی لازم را برای بارگذاری آثار خود در سایت جشنواره کسب کنند و یا اینکه آثار تولیدی خود را به آدرس قزوین، بلوار مدرس روبروی بوستان ملت حوزه هنری استان قزوین ارسال کنند.

مجیدی عنوان کرد: به منظور برگزاری جشنواره، کارگاه آموزشی برای توضیح کارکردهای وقف در استان قزوین برگزار شد؛ چراکه در این جشنواره بخشی برای آثار سفارشی وجود دارد که قرار است توسط هنرمندان قزوینی تولید شود و بخشی دیگر به صورت مسابقه‌ای در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: به 3 نفر برتر این جشنواره جوایزی اعطا می‌شود که شامل 3 میلیون تومان به همراه لوح تقدیر برای نفر برگزیده اول، نفر دوم 2 میلیون تومان به همراه لوح تقدیر و نفر سوم نیز یک میلیون تومان به همراه لوح تقدیر جشنواره در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اضافه کرد: همچنین به ۲۰ نفر برگزیده در این جشنواره لوح تقدیر و جایزه نقدی هدیه می‌شود.

وی ادامه داد: آثار برتر و برگزیده جشنواره "وقف، چشمه همیشه جاری" به مدت 2 روز در سینمای حوزه هنری قزوین قزوین اکران عمومی خواهد داشت.

این مسئول در پایان گفت: علاقمندان به شرکت در این جشنواره تا 20 بهمن فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند ضمن اینکه مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برگزیده در تاریخ دهم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان