۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کمک ۳۰میلیون تومانی اوقاف قزوین به زلزله‌زدگان/ همایش یاوران وقف برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۶۸۳۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۲۵ ساعت: ۱۳:۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اعلام کرد:

کمک ۳۰میلیون تومانی اوقاف قزوین به زلزله‌زدگان/ همایش یاوران وقف برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به کمک ۳۰میلیون تومانی اوقاف قزوین به زلزله‌زدگان غرب کشور بیان کرد: پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های غیرنقدی مردم در آستان مقدس امامزاده سلطان سید محمد(ع)، امامزاده حسین(ع) و امامزاده چهارانبیای قزوین برپا شده است.

کمک ۳۰میلیون تومانی اوقاف قزوین به زلزله‌زدگان/ همایش یاوران وقف برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت الاسلام غلامرضا عادل در نشست خبری که پیش از ظهر امروز(پنج‌شنبه) به مناسبت هفته وقف در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد با اشاره به زلزله غرب کشور اظهار کرد: به منظور کمک رسانی به حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه، موکبی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این شهر برپا شده است.

وی افزود: در استان قزوین نیز تصمیم گرفته شد تا بخشی از هزینه‌های مربوط به برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های هفته وقف و همچنین از محل عوائد موقوفات به صورت نقدی 30 میلیون تومان به زلزله زدگان کرمانشاه کمک شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین پایگاه‌های جمع آوری کمک‌های غیرنقدی مردمی در آستان مقدس امامزاده سید محمد(ع)، امامزاده حسین(ع) و امامزاده چهارانبیای قزوین برپا شده است.

ثبت 2 وقف جدید همزمان با نخستین روز از هفته وقف
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی اداره‌کل اوقاف قزوین برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) تصریح کرد: در این راستا موکب اداره اوقاف قزوین برای ارائه خدمات به زائران حسینی در شهر نجف برپا شد.

عادل در ادامه بیان کرد: فراهم کردن اقامتگاهی برای اسکان زائران با همراهی ستاد مردمی اربعین یکی از اقدامات انجام شده بود که در هر شبانه روز 1000 نفر از زائران در این مکان اسکان داده شدند.

وی عنوان کرد: توزیع 116 هزار وعده غذا، طبخ روزانه 5 هزار قرص نان، برگزاری مراسم عزاداری همراه با مداحی و سخنرانی، برپایی 4 نماز جماعت، توزیع 10 هزار بسته‌ فرهنگی از جمله اقدامات صورت گرفته است؛ همچنین 10 نفر از روحانیون و طلاب برای پاسخگویی به شبهات اعتقادی و احکام در این موکب حضور داشتند.

وی عنوان کرد: هزینه‌های موکب سیدالشهدای اوقاف قزوین مستقر در نجف، طی 14 روز استقرار در شهر نجف، از محل موقوفات غیرمتصرفی و عوائد موقوفات مرتبط بالغ بر 300 میلیون تومان بود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: در این مدت 62 نفر از خادمان به صورت صلواتی به زوار سیدالشهداء(ع) خدمت می‌کردند.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد اوقاف قزوین در بازه زمانی اول آذر سال 95 تا 24 آبان سال 96 در حوزه فرهنگی بیان کرد: طی یکسال گذشته 24 وقف جدید در سطح استان قزوین ایجاد شد که 5 وقف دارای درآمد منفعتی، 17 وقف دارای درآمد انتفاعی و 2 مورد وقف دیگر دارای قابلیت درآمدزایی هستند.

عادل خاطرنشان کرد: امروز(25 آبان ماه) همزمان با نخستین روز از هفته وقف، 2 وقف جدید در شهرستان بوئین زهرا و البرز به ثبت رسید.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته وقف عنوان کرد: برگزاری نشست خبری، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار کارکنان اداره اوقاف با امام جمعه قزوین و نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با استاندار، برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، ارائه گزارشی از عملکرد استانی اوقاف در طول هفته وقف در قالب نمایشگاه از جمله برنامه‌های هفته وقف است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان گفت: برگزاری همایش استانی یاوران وقف با حضور مسئولان استانی و تقدیر از اصحاب وقف نمونه، خادمان بقاع متبرکه و هیئت امنا و اصحاب رسانه، دیدار با خانواده معظم شهدای مدافع حرم و بازدید رایگان از حسینیه امینی‌ها و ارائه خدمات رایگان پزشکی در یک روز از هفته وقف از دیگر برنامه‌های هفته وقف می‌باشد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان