۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین نیازمند وقف در حوزه‌های علمی هستیم/ قدیمی‌ترین وقف‌نامه کشور مربوط به قزوین است
کد خبر: ۲۶۸۳۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۲۵ ساعت: ۱۲:۲۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف استان قزوین:

نیازمند وقف در حوزه‌های علمی هستیم/ قدیمی‌ترین وقف‌نامه کشور مربوط به قزوین است

مدیرکل اوقاف استان قزوین گفت: امروز ما نیازمند وقف در حوزه‌های علمی هستیم، دولت شرایط تامین همه امکانات را نداردو تشویق مردم و متمکنین جامعه در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.

نیازمند وقف در حوزه‌های علمی هستیم/ قدیمی‌ترین وقف‌نامه کشور مربوط به قزوین است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ شورای همفکری سازمان بسیج رسانه پیش از ظهر امروز(پنج شنبه)  به مناسبت روز "وقف" با مدیرکل اوقاف و امورخیریه قزوین دیدار کردند.

حجت الاسلام عادل در این دیدار با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج رسانه یکی از حوزه‌های تاثیرگذار بسیج در حوزه رسانه است.

وی افزود: برکت کار رسانه این است که امروز شاهد رشد در حوزه وقف گری از سوی مردم هستیم، هدف ما تبلیغ وقف است تا مردم به سوی وقف کردن تشویق شوند.

این مسئول بیان کرد: یکی از بخش‌های فقه که احکام سختی دارد، حوزه وقف است علیرغم کارهایی که در حوزه وقف صورت گرفته، قدم‌های کوچکی در حوزه اجرای احکام وقف برداشته شده است و ما در این راستا از رسانه و حوزه علمیه کمک گرفتیم.

وی اذعان کرد: کار رسانه ای و فرهنگی در دراز مدت جواب می‌دهد و رویکردهای ما انجام کار تاثیرگذار است.

عادل عنوان کرد: وقف دارای مشکلاتی است و بالای ۴۰ شهر و روستاهای استان وجود دارد که افراد برای پرداخت عوایدش مراجعه نکرده اند و ما و سیستم قضایی هدفمان طرح دعوا نیست و بلکه به دنبال انجام کار فرهنگی هستیم تا بتوانیم عواید وقف‌ها را احیا کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه رسانه چند نیاز وجود دارد که دست یاری را به طرف اصحاب رسانه دراز می‌کنیم، زیرا وقف همیشه در راستای رفع نیازهای جامعه اقدام کرده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه قزوین گفت: امروز ما نیازمند وقف در حوزه‌های علمی هستیم، دولت شرایط تامین همه امکانات را ندارد و تشویق مردم و متمکنین جامعه در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: پتانسیل وقف در مردم قزوین بخوبی وجود دارد، قدیمی‌ترین وقف‌نامه کشور مربوط به اطراف شهرستان آوج استان قزوین در سال ۴۰۰هجری است.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز چه وقف‌هایی لازم است؟ باید به این تفکر که چه نیازهایی برای وقف در شهر و استان نیازمند است، برسیم و باید در این زمینه به مردم آگاهی دهی داشته باشیم.

وی در پایان عنوان کرد: به فرموده رهبری ترویج دین به شیوه مدرن باید صورت بگیرد، بنابراین فقط ساخت مسجد در حوزه دین تاثیرگذار نیست، در این حوزه رسانه‌‎ها می‌توانند کمک و پشتیبان سازمان وقف باشند زیرا ما بودجه قابل تاملی نداریم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان