۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین ۲۰۰ روستا و یک شهر زلزله دیده کرمانشاه بازسازی می‌شود
کد خبر: ۲۶۸۲۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۲۵ ساعت: ۱۱:۶ ↗ لینک کوتاه

توسط بنیاد مسکن استان قزوین؛

۲۰۰ روستا و یک شهر زلزله دیده کرمانشاه بازسازی می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین گفت: بازسازی ۲۰۰ روستا به همراه شهر گیلانغرب در مناطق زلزله زده کرمانشاه برعهده این دستگاه قرار گرفت.

۲۰۰ روستا و یک شهر زلزله دیده کرمانشاه بازسازی می‌شود
محمد همتیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  اظهار کرد: با توجه به خدمات و تجربیات بنیاد مسکن قزوین در بازسازی مناطق زلزله زده ورزقان در آذربایجان شرقی تصمیم گرفته شد که بازسازی بخشی از مناطق زلزله زده کرمانشاه به ما واگذار شود.

وی افزود: به محض وقوع حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه، بنیاد مسکن قزوین ضمن ارسال چندین دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین از جمله یک دستگاه بیل زنجیره ای به منظور آوار برداری به همراه یک دستگاه لودر به مناطق زلزله زده، آمادگی خود را به منظور کمک به حادثه دیدگان اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین اذعان کرد: تیمی از کارشناسان ارزیاب این نهاد متشکل از 15 نفر به عنوان ستاد معین و به منظور کمک به هموطنان زلزله زده استان کرمانشاه در گیلانغرب استقرار یافته اند.

وی عنوان کرد: بازسازی 200 روستا به همراه شهر گیلانغرب در مناطق زلزله زده کرمانشاه برعهده این دستگاه قرار گرفت.

همتیان گفت: از سوی سخنگوی دولت نیز پیش از این اعلام شده بود برای احداث و بازسازی منازل حادثه دیده در مناطق شهری 350 میلیون ریال وام و 60 میلیون ریال به صورت بلاعوض و در مناطق روستایی نیز 250 میلیون ریال وام به همراه 50 میلیون ریال بلاعوض از سوی دولت در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان