۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین يكي از دلايل اصلي طلاق مهريه‌هاي بالاست
کد خبر: ۲۶۸۲۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۲۵ ساعت: ۱۰:۳۰ ↗ لینک کوتاه

رئيس كل دادگستري استان قزوين:

يكي از دلايل اصلي طلاق مهريه‌هاي بالاست

رئيس كل دادگستري استان قزوين گفت: يكي از دلايل اصلي طلاق مهريه‌هاي بالاست كه طبق فرمايش اميرالمومنين علي (ع) مهريه بالا موجب عداوت و دشمني مي‌شود.

 يكي از دلايل اصلي طلاق مهريه‌هاي بالاست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام نورالله قدرتي رییس کل دادگستری قزوین صبح امروز(پنج شنبه) در نخستين سفر شهرستاني خويش به شهرستان البرز اظهار کرد: اصلاح جامعه دغدغه همه ماست، هر نگاه سياسي كه داشته باشيم زيرپرچم ولايت و محور نظام اسلامي همه خواستار اصلاح جامعه هستيم.

وي ادامه داد: در هر صورت هر فردي با هر نگاهي كه وارد دستگاه‌ها و نهادهاي دولتي مي‌شود بايد بر مدار قانون و در راستاي حل معضلات و مشكلات مردم به وظايف خود عمل كند.

رئيس كل دادگستري استان قزوين اضافه كرد: همه مي‌خواهيم جامعه اي با كمترين جرم و آسيب اجتماعي، ظلم، گناه، طلاق، زنداني و اختلاف داشته باشيم كه چنين رويكردي خواست فطري هر انساني است.

وي عنوان كرد: وقتي با اين نگاه مشترك در شرايط حاضر جامعه بر رفع آسيب‌هاي اجتماعي تأكيد مشترك داريم، عقل و شرع ما را مكلف مي‌كند تا زمينه همكاري، همدلي، همفكري و تعامل را فراهم كنيم.

قدرتي افزود: براي زندگي در چنين شرايطي با حاكميت ولايت و نظام ديني، بايد شكرگذار درگاه الهي باشيم؛ از اين رو هيچ بهانه اي براي هيچ كس وجود ندارد كه بخواهد نگاه سياسي خود را در صحنه اصلاح جامعه تأثير دهد.

از مهمترين اولويت‌هاي ما كاهش جمعيت كيفري است

وي بیان کرد: شرايط موجود در دولت حاضر و دولت‌هاي قبلي اقتضاء مي‌كند تا ورود به صحنه مديريت اجرايي به ناچار در همراهي با دولت وقت باشد؛ چراكه در غير اين صورت امكان ورود در عرصه مديريت وجود ندارد، اما پس از ورود و تصدي مسئوليت در صحنه عمل بايد نگاه سياسي كنار گذاشته شود.

این مسئول خاطرنشان كرد: از اين رو شما مديران توفيق يافته ايد تا در صحنه عمل مسائل و مشكلات مردم را رفع كنيد بنابراين بايد تلاش توأم با همكفري و تعامل و همراهي در كارها و مديريت وجود داشته باشد.

وي تصريح كرد: بحث آسيب‌هاي اجتماعي تنها به يك ارگان و نهاد مربوط نيست؛ بلكه اين جريان يك پازلي است كه اگر قطعه اي از آن كم بوده و يا جابجا شود، نتيجه درستي نمي‌دهد، با نگاه مشترك و دلسوزي كه داريم بايد همه احساس تكليف كرده و تلاش كنيم.

قدرتي بيان كرد: گاهي اوقات وقتي جرمي اتفاق مي‌افتد، همه نگاه‌ها به سوي دستگاه خاصي سوق مي‌يابد در حالي كه چنين نگاه علمي نبوده و جايگاه درستي براي بررسي واقعيت‌هاي جامعه ندارد.

وي با ابراز نگراني از رشد طلاق در جامعه عنوان كرد: طلاق فراتر از سرقت است ولي متأسفانه حساسيت جامعه نسبت به اين موضوع كاهش يافته، چراكه تنها شدن زنان و مردان و دوري فرزندان از يكي از والدين آسيب هاي مختلف و پيچيده اي را به دنبال دارد.

رئيس كل دادگستري استان قزوين ادامه داد: يكي از دلايل اصلي طلاق مهريه‌هاي بالاست كه طبق فرمايش اميرالمومنين علي (ع) مهريه بالا موجب عداوت و دشمني مي‌شود.

وي گفت: فرهنگ يكي از مسائل مهم جامعه است از اين رو ائمه جمعه بايد محور همه كارهاي فرهنگي، ارزشي و پيشگيرانه باشد؛ براي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و رفع معضلات بايد با هر نگاه سياسي دور يك محور جمع شويم و براي اصلاح جامعه گام‌هاي عملي را برداريم.

قدرتي اعلام كرد: مبادا تصور شود كه دستگاه قضايي ناتوان است بلكه دستگاه قضايي با اقتدار به كار خويش ادامه مي‌دهد و اگر قرار باشد در راستاي اجراي قانون تعداد زندانيان نيز افزايش يافته و احكام مختلف و بسيار صادر شود، آمادگي داريم ولي آيا با چنين رويكردي مشكل جامعه حل مي‌شود.

وي اضافه كرد: خانواده بي سرپرست شده و تبعات زيادي را به دنبال دارد از اين رو به نظر مي‌رسد بايد با نگاه ديگري با هم كار كنيم چراكه گاهي اوقات مسائل اصلي را رها كرده و به مسائل فرعي مي‌پردازيم.

رئيس كل دادگستري استان قزوين بيان كرد: اهميت دادن به مسائل مهم و اولويت دار مي‌تواند براي ما يك محور باشد، براساس آمار تأمين اجتماعي سه چهارم جمعيت استان تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي هستند حال بايد بررسي شود كه سهم افراد داراي شغل و درآمد و افراد بيكار در پرونده‌هاي دستگاه قضايي به چه ميزان است.

وي عنوان كرد: از مهمترين اولويت‌هاي ما كاهش جمعيت كيفري است؛ يكي از راه‌هاي كاهش جمعيت كيفري برخورد قاطع و قانونمند دستگاه قضايي است تا چنين رويكردي براي ديگر افراد در معرض آسيب تلنگر و هشداري باشد اما چنين انتظاري عاقلانه نيست چراكه نتيجه چنين رويكرد در انتظار وقوع جرم بودن و سپس نسبت به آن عكس العمل نشان دادن است.

60 واحد صنعتي در شهرصنعتي البرز قرار دارند
قدرتي تصريح كرد: امروز بايد موضوع توبه جدي گرفته شود، در اصلاح جامعه همه بايد سهيم باشيم، نه تنها مديران بلكه مردم نيز بايد دخالت كنند.

وي خاطرنشان كرد: بايد با مردم و در ميان مردم باشيم و نقش آنها را در اصلاح جامعه و كاهش آسيب‌ها بيان كنيم و از خود مردم بخواهيم در اين خصوص همكاري كنند.

رئيس كل دادگستري استان قزوين گفت: بايد در مدارس حضور داشته باشيم، سهم آموزش و پرورش در توليد آسيب‌ها و در كمك به كاهش اين آسيب‌ها به چه ميزان است؛ البته اين سخن به معناي حضور مقطعي در مدارس نيست بلكه بايد به طور مستمر در بدنه آموزش و پرورش و در جمع اولياء و مربيان حاضر شويم.

وي توضيح داد: ورود دستگاه‌هاي مختلف در مدارس و ابعاد مختلف برنامه‌هاي فرهنگي بايد از نگاه جزيره اي دور شود و با نگاه مشترك در اين عرصه وارد شويم؛ چراكه وقتي اقشار مختلف مردم در كار اصلاحي از مسئولان صداي واحدي را بشنوند، مشاركت كرده و فضا براي اصلاح بيش از پيش فراهم مي‌شود.

قدرتي اظهارداشت: بايد آسيب‌هاي اجتماعي اولويت بندي شود و دستگاه قضايي در خصوص آسيب‌هاي اين شهرستان ورود پيدا كرده و اقدام لازم را انجام خواهد داد.

وي يادآورشد: براساس آمارها 60 واحد صنعتي در شهرصنعتي البرز قرار دارند كه براساس دستورالعمل صادره كميته حمايت قضايي از سرمايه گذاري در استان ها به ستاد اقتصاد مقاومتي در دادگستري ارتقا يافته است البته اين ستاد بايد فعال تر عمل كند و از طرفي در شهرستان ها نيز كميته اقتصاد مقاومتي را فعال مي كنيم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان