۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین خارج از ساعت فیزیولوژیک بدن غذا نخورید
کد خبر: ۲۶۸۰۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۱۸ ساعت: ۱۴:۵۲ ↗ لینک کوتاه

براساس نتایج بدست آمده؛

خارج از ساعت فیزیولوژیک بدن غذا نخورید

نتیجه یک بررسی نشان داده، غذا خوردن خارج از ساعت معمولی که بدن به آن عادت کرده است می‌تواند عواقب منفی زیادی در پی داشته باشد و منجر به بروز حمله قلبی و دیابت شود.

خارج از ساعت فیزیولوژیک بدن غذا نخورید
به گزارش سرویس علمی  صبح قزوین ؛ نتیجه یک بررسی نشان داده، غذا خوردن خارج از ساعت معمولی که بدن به آن عادت کرده است می‌تواند عواقب منفی زیادی در پی داشته باشد.

به گفته محققان، خوردن غذا در آخر شب آن هم در حجم زیاد، مخصوصا هم که بیشتر از کربوهیدرات‌ها تشکیل شده باشد، باعث افزایش درصد چربی بدن خواهد شد.

پژوهش‌ها همچنین نشان داد، خوردن مواد غذایی با شاخص گلیسمیک بالا مثل (پاستا، سیب زمینی، برنج، شکر و…) قبل از خواب، باعث افزایش یکباره ترشح انسولین شده و در نتیجه تولید و تأثیر مهم و مفید هورمون رشد (HGH) را بی‌رنگ می‌سازد.

طبق مطالعات محققان دانشگاه ملی مکزیک، خوردن غذا در اواخر شب، با افزایش سطح چربی‌های مضر خون همراه است و همین موضوع خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت را افزایش می‌دهد.

نتایج این بررسی همچنین نشان داد، اختلال در ساعت بیولوژیک بدن ممکن است عامل مهمی در ایجاد هیپرلیپیدمی (چربی خون بالا) باشد.

بر اساس نتایج به دست آمده، غذا خوردن خارج از ساعت معمولی که بدن به آن عادت کرده است همچنین موجب افزایش سطح کلسترول و تری‌گلیسیرید می‌شود و همین موضوع نیز در نهایت منجر به افزایش احتمال حمله قلبی می‌شود.

یک رژیم غذایى سالم که مصرف کلسترول را به حداقل می‌رساند، اولین گام در استفاده از غذا برای کاهش میزان کلسترول در خون است؛ مصرف گوشت کم‌چربى و سبزیجات ممکن است به کاهش سطح LDL در جریان خون کمک کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان