۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برخی مسئولین به اربعین نگاه کاسبکارانه دارند/ خدمت‌رسانی ۴۰ دانشجوی پزشکی در موکب سلامت
کد خبر: ۲۶۸۰۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۱۸ ساعت: ۱۰:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان:

برخی مسئولین به اربعین نگاه کاسبکارانه دارند/ خدمت‌رسانی ۴۰ دانشجوی پزشکی در موکب سلامت

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی با بیان اینکه برخی مسئولین به اربعین نگاه کاسبکارانه دارند گفت: حدود ۴۰ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در موکب سلامت به زائران اباعبدالله (ع)خدمات پزشکی ارائه می‌دهند.

برخی مسئولین به اربعین نگاه کاسبکارانه دارند/ خدمت‌رسانی ۴۰ دانشجوی پزشکی در موکب سلامت
مهدی برزگر، در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه صبح قزوین گفت: هرساله شاهد حرکت مردمی و خودجوشی هستیم که جمع زیادی از آحاد مختلف مردم از تمام نقاط جهان همانند ارامنه، مسیحیان، اهل سنت و تشییع در این حماسه بزرگ حضور پیدا می‌کنند.

وی تشریح کرد: برای ‌بهره‌وری نسل جوان از این فضای معنوی و فرهنگی 8 شهریورماه سال جاری جلسه‌ای با عنوان ستاد اربعین در دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره) با حضور مسولان فرهنگی، نهادهای رهبری و ریاست دانشگاه‌های استان قزوین برگزار شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان افزود: اعزام 500 نفر از دانشجویان تمام دانشگاه‌های استان که شامل 400 نفر دانشجوی پسر و 100 نفر دانشجوی دختر هستند از مصوبات این جلسه بود.

برزگر با اشاره به مقدار هزنیه‌ی دریافت شده از دانشجویان عنوان کرد: هزنیه دانشجویان برای این سفر 600هزارتومان است که 400 هزارتومان آن توسط دانشجو و 200هزار تومان آن توسط ریاست دانشگاه‌ها به عنوان سرانه فرهنگی پرداخت شده که نسبت به سال گذشته این هزنیه‌ها 150هزارتومان افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: مجوز خروج ۹۹۹ نفر از دانشجویان توسط بسیج دانشجویی و نهادهای رهبری صادر شد که این دانشجویان از 8 تا 22 آبان ماه هم به صورت انفرادی و هم به صورت کاروان‌های دوستانه و خانوادگی درپیاده روی اربعین حضور خواهند داشت.

مسئول بسیج دانشجویی ابراز کرد: حدود ۴۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در غالب دو گروه به کربلا اعزام شده که به زائرین اربعین خدماتی مانند: پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و فوریت‌های پزشکی ارائه می‌دهند.

این مسئول اضافه کرد: "موکب سلامت" برای اولین بار توسط دانشجویان استان قزوین برپا شده که به مدت ۱۲ شبانه روز و در شهر کربلا مستقر است و به زائرین اباعبدالله الحسین خدمات پزشکی رایگان ارائه می‌دهند.


وی با بیان اینکه امسال چهارمین سال اعزام دانشجویان است اذعان کرد: در سال 92 حدود 20 دانشجو و درسال 93، 80 دانشجوی پسر در غالب دو کاروان و 240 دانشجوی پسر در سال گذشته اعزام شدند.

مسئول بسیج دانشجویی در ادامه افزود: امسال اولین سالی است که کاروان دختران دانشجو را به پیاده روی اربعین اعزام می‌کنیم و تعداد پذیرش آقایان دانشجو نسبت به سال گذشته نیز دو برابر شده است.

این مسئول با بیان اینکه امسال وثیقه‌ای از دانشجویان دریافت نشده است اظهار کرد: سالیان گذشته به دلیل خدمت سربازی دانشجویان پسر از آنها وثیقه 15 میلیون تومانی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی به علت تعهدکاری، وثیقه 45 میلیون تومانی دریافت می‌شد.

برزگر اضافه کرد: امسال با رایزنی‌های سازمان بسیج دانشجویی کشور و نهادرهبری با سازمان نظام وظیفه و وزارت کشور تنها تعهد محضری کفایت می‌کند و دانشجویان با حضور یکی از اطرافیان خود در محضر و ضمانت کتبی می‌توانند بدون گذاشتن وثیقه به این سفر مشرف شوند.

وی مطرح کرد: با توجه به اینکه برخی از مسئولین نسبت به اربعین نگاه کاسبکارانه داشته و قیمت پارکینک، ویزا و کرایه اتوبوس‌ها را افزایش داده‌اند اما نظام وظیفه و وزرات کشور با دانشجویان همکاری لازم را داشته است.

مسئول بسیج دانشجویی با اشاره اینکه استان قزوین دارای 54 واحد دانشگاهی است گفت: از54 دانشگاه موجود در استان قزوین دانشجویان 41 دانشگاه در سفر پیادروی اربعین حضور دارند که بیشترین اعزام این سفر از دانشگاه آزاد با 199 دانشجوی پسر و دختر است..

این مسئول در پایان ضمن تشکر از ریاست دانشگاه‌ها ، نهادهای رهبری و مسئولین بسیج اظهار کرد: ریاست دانشگاه‌های آزاد قزوین، تاکستان و بویین زهرا علاوه بر پرداخت سرانه فرهنگی هر دانشجو که 200 هزارتومان بود هر کدام یک دستگاه اتوبوس نیز در اختیار دانشجویان قرار دادند که این امر در کاهش هزنیه‌های پرداخت شده از طرف دانشجویان بسیار موثر بود.

انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان