۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین نمایشگاه‌ استکبارستیزی و خیانت‌های آمریکا برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۶۷۶۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۱۰ ساعت: ۱۵:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین:

نمایشگاه‌ استکبارستیزی و خیانت‌های آمریکا برگزار می‌شود

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: امسال در دانشگاه‌ها به مناسبت این روز برنامه‌های برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، مناظره‌های دانشجویی، برپایی نمایشگاه‌ با موضوع استکبار ستیزی و خیانت‌های آمریکا در قالب تصاویر اجرا خواهد شد.

 نمایشگاه‌ استکبارستیزی و خیانت‌های آمریکا برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین ؛ مهدی برزگر مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ۱۳ آبان روز بیان کرد: عده ای در سال‌های گذشته سعی داشتند که اسم، فرهنگ و هدف شهید حسین فهمیده را از کتاب‌ها حذف کنند؛ اما شاهدیم که همچنان رسم و سیره این شهید ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان سالگرد دارای سه رویداد مهم است که هر کدام نقش بسیار موثری در تاریخ انقلاب داشتند، ابراز کرد: ۱۳ آبان سال ۴۳ که مصادف با تبعید امام خمینی (ره)به ترکیه جهت اعتراض به طرح کاپیتولاسیون و افشاگری اهداف رژیم پهلوی و دیگری در سال ۵۷ که کشتار دانش آموزان است.

برزگر در ادامه افزود: مهم‌ترین مناسبت و رویداد 13 آبان که مورد توجه تمام مردم جامعه است که در سال ۵۸ تسخیر سفارت آمریکا بود که هر سه رویداد در شکل گیری انقلاب نقش بسزایی را عهده دار بودند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به برنامه‌های روز مبارزه ملی با استکبار جهانی اظهار کرد: امسال در دانشگاه‌ها به مناسبت این روز برنامه‌های برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، مناظره‌های دانشجویی، برپایی نمایشگاه‌ با موضوع استکبار ستیزی و خیانت‌های آمریکا در قالب تصاویر اجرا خواهد شد.

این مسئول افزود: نشریات برای مطالعه دانشجویان و عملکرد و اهداف آمریکا پلید آمریکا را معرفی خواهیم کرد و حضور پررنگ دانشجویان و اساتید در راهپیمایی روز ۱۳ آبان از دیگر برنامه‌های این روز است.

در برخورد بعدی سکوت نخواهیم کرد
وی با اشاره به راهپیمایی روز ۱۳ آبان عنوان کرد: امیدواریم دانشجویان و مسئولین همپای دانش آموزان در راهپیمایی شرکت کنند و با حضور پررنگ خود علاوه بر تجدید میثاق با امام و شهدا، مشت محکمی به استکبار و یاوه‌گویان به ویژه رئیس جمهور آمریکا بزنند و مدافع ارزش‌ و آرمان‌های انقلاب شوند.

برزگر مطرح کرد: استکبار ستیزی ذات انقلاب اسلامی است و وابسته به جوانان است زیرا با حضور آنان شکل گرفت و تداوم پیدا‌ کرد و فلسفه وجودی اش مبارزه با استکبار ستیزی و حمایت از مستضعفان عالم است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین اذعان کرد: انقلاب اسلامی توانسته به سفیر و علمدار حمایت از جریان‌های آزادی خواه در دنیای معاصر حضور پیدا کند و وظیفه و رسالت دانشجویان و اعضای تشکل‌ها حفظ و تثبیت این روحیه و تبیین علمی و تئوری در این مناسبت‌ها است.

وی با توجه به جمله شهید بهشتی که دانشجو موذن انقلاب است و اگر خواب بماند نماز امت غذا می‌شود، گفت: امیدواریم دانشجویان در راستای ایجاد عدالت و تحقق تمدن آرمانز اسلام نقش موثری از خود نشان دهند.

برزگر با توجه به اتفاقات اخیر در دانشگاه پیام نور و ممانعت ورود دانشجویان به دانشگاه گفت: این چندمین بار است که این اتفاق می‌افتد و مسئول حراست ادعا می‌کنند که با توجه که طبق مصوبه ای که برای جلوگیری از استفاده شخصی افراد از آزمایشگاه‌های دانشگاه به او داده بودند اجازه ورود نداده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که این اتفاقات جز خصومت شخصی مسئول حراست دانشگاه با بسیج چیز دیگری نمی‌تواند باشد.

این مسئول عنوان کرد: ما در برخورد بعدی سکوت نخواهیم کرد و باید مسئولین فکری در این باره کنند.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان