۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۳۰۰ روستا در استان خالی از سکنه شده‌اند/ نرخ طلاق به ازدواج ۳.۶ درصد است
کد خبر: ۲۶۷۶۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۱۰ ساعت: ۱۲:۵۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد قزوین:

۳۰۰ روستا در استان خالی از سکنه شده‌اند/ نرخ طلاق به ازدواج ۳.۶ درصد است

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در سال‌های اخیر ۳۰۰ روستا در استان قزوین خالی از سکنه شده‌اند که این امر در توسعه ناهمگون، افزایش بیکاری و حاشیه نشینی اثرگذار است.

۳۰۰ روستا در استان خالی از سکنه شده‌اند/ نرخ طلاق به ازدواج ۳.۶ درصد است
مجید مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین بیان کرد: اساس خدمت در کمیته امداد استفاده از ظرفیت‌های مددجویان و سایر امکانات برای رفع فقر و محرومیت است و کمیته امداد طی شش ماهه نخست سال جاری برای دو هزار و 14 مددجوی تحت حمایتی اشتغال ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: افزایش سرمایه اجتماعی امور حائز اهمیت بوده که دستگاه‌های اجرایی مختلف در این زمینه باید مشارکت کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: اعتماد، انسجام و مشارکت اجتماعی از فرصت‌های مهمی بوده که در کمیته امداد مورد توجه است و در راستای تحقق این اهداف برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: هم اکنون نرخ طلاق به ازدواج 3.6 درصد بوده که باید در این زمینه برنامه‌ریزی جدی و تصمیمات عملیاتی اتخاذ شود.

کمک 17 میلیارد تومانی خیرین به مددجویان 
مؤمنی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر 300 روستا در استان قزوین خالی از سکنه شده‌اند که این امر در توسعه ناهمگون، افزایش بیکاری و حاشیه نشینی اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه 2.8 درصد جمعیت استان قزوین زیرپوشش کمیته امداد هستند، عنوان کرد: بیش از 21 هزار قزوینی تحت حمایت کمیته امداد بوده که توانمندسازی این افراد در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: 63 درصد مددجویان کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که برای اشتغال آنها باید فکری اساسی شود.

مؤمنی افزود: امسال 6 میلیارد و 600 میلیون تومان کمک‌معیشت از طرف دولت به حساب مددحویان کمیته امداد استان واریز شده و 2014 اشتغال پایدار ایجاد شده است.

وی گفت: یکی از مشکلات جدی در ارائه تسهیلات به مددجویان موضوع ضمانت بوده که مسئولان در این زمینه باید تسهیل‌گری لازم را انجام دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: در 6 ماهه نخست امسال خیرین استان قزوین 17 میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد استان کمک کرده‌اند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان