۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دانشجویان دانشگاه پیام نور قزوین پشت درب‌های بسته
کد خبر: ۲۶۷۶۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۱۰ ساعت: ۹:۱۶ ↗ لینک کوتاه

نامه نگاری‌ها هم بی پاسخ ماند!

دانشجویان دانشگاه پیام نور قزوین پشت درب‌های بسته

نکته قابل توجه و تاسف این است که بعد از مخالفت‌های حراست دانشگاه پیام نور مرکز قزوین، دکتر مرتضی موسی خانی ریاست محترم دانشگاه آزاد قزوین به این تیم که ازدانشگاه پیام نور قزوین بودند سالنی می‌دهد تا در دانشگاه آزاد، تمرین کنند.

دانشجویان دانشگاه پیام نور قزوین پشت درب‌های بسته
به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین ، کمتر از یک هفته از سخنرانی رئیس جمهور محترم کشورمان درصحن علنی مجلس که در باره حمایت از دانشجویان بود می‌گذرد.

حسن روحانی در این سخنرانی خطاب به نمایندگان مجلس اینگونه می‌گوید:”دانشگاه نود وشش با دانشگاه نود و سه هیچ فرقی نخواهد کرد، مسیر همان مسیر است و من به عنوان رئیس جمهور، هم به دانشجویان این قول را می‌دهم، هم به اساتید این وعده را می‌دهم که من خودم شخصا روند دانشگاه‌ها را پایش خواهم کرد”.

اما باور این قول برای دانشجویانی که قبلا مورد الطاف عوامل محترم دانشگاه‌ها قرار گرفته بودند، مقداری سخت بود. چون از این قبیل وعده‌ها در این مدت از شخص آقای رئیس جمهور بارها و بارها شنیده بودند ولی تناقض آن در عمل کرد عوامل دانشگاه‌ها مشهود بوده است.

آقای رئیس جمهور در سخنرانی ۲۲ شهریور۱۳۹۶ اینگونه می‌گوید:”فضای امنیتی و بگیر ببند باعث فرار مغزها می‌شود، باعث فرار سرمایه می‌شود، باعث عدم پیشرفت می‌شود”.

امروز بالاترین سرمایه این جامعه و این کشور چه چیزی است؟

در نسشت خبری که آقای رئیس جمهور در ابتدای شروع دولت دوازهم برگزار کردند در جواب خبرنگار دانشجویان ایران که در مورد حقوق دانشجویان سوال مطرح کرد، اینگونه پاسخ دادند:”فضای دانشگاه ها فضای بازی است، فضای امنیت بیشتر با آزادی بیشتر برای بیان اظهار نظر و با نشاط بیشتر و توام با فضای علمی و فرهنگی و فضای سیاسی مورد لزوم. همه فعالان دانشجویی باید بتوانند فعالیت کنند.”

با شنیدن این صحبت‌ها، در اذهان مردم و دانشجویان اینگونه تداعی می‌شود که فضای دانشگاه‌ها و ارج نهادن به دانشجویان جزء مهمترین اقدامات این دولت است. ولی بارها و بارها شاهد تناقض این حرف‌ها بوده ایم.

در دانشگاه پیام نور مرکز قزوین، درب دفتر بسیج را روی دانشجویان بستند و عملا آنها را زندانی کردند و با پیگیری‌ها مکرر مسئولان بسیج دانشجویی استان، ساعت هفت و سی دقیقه غروب در را باز کردند، و دلیل آنها برای این عمل بسیار زشت این بود که ساعت کاری دانشگاه تا ساعت شش است و دانشجویان باید دانشگاه را ترک کنند.

یا این مورد که در مرداد نود و شش حراست دانشگاه پیام نور مرکز قزوین، با علم بر اینکه ریاست دانشگاه طبق هماهنگی‌های قبلی، مجوز برگزاری دوره طرح ولایت دانشجویی را برای دانشجویان این دانشگاه داده بود ولی حراست درب های دانشگاه ها را به روی ۱۰۰ نفر دانشجویان و اساتیدی که به عنوان مهمان از تهران وقم آمده بودند، بست و به مدت یک ساعت اجازه خروج به آنها را نداد و آن ها را در داخل دانشگاه محبوس نمود. 

اما در این زمان هیچ یک از مسئولان پیام نور استان قزوین حتی یک عذرخواهی ساده از دانشجویان نکردند و دوباره این عمل زشت خود را در قبال این قشر فرهیخته انجام دادند.

متاسفانه روز دوشنبه هفته جاری باز هم شاهد کار شکنی و رفتارهای غیر حرفه ای عوامل دانشگاه پیام نور مرکز قزوین بودیم. دانشجویانی که برای تمرین تئاتر به دانشگاه رفته بودند علارغم داشتن مجوز از ریاست و حراست دانشگاه با برخورد زشت حراست دانشگاه اجازه ورود به دانشجویان گروه تئاتر که همگی از دانشجویان همین مرکز می باشند داده نشد.

یکی از دانشجویانی که در بین این دانشجویان بود در گفت‌وگو با خبر نگار پایگاه خبری دانشجویان قزوین، گفت: روز سه شنبه هفته قبل اولین نوبت تمرین را به صورت شفاهی با عوامل دانشگاه هماهنگ کردیم و جلسه اول تمرین را برگزار کردیم، جلسه دوم نامه را که قبل از جلسه اول آماده بود ولی به دلیل مشکلاتی به دستمان نرسیده بود را دریافت کردیم. این نامه را با سختی های فراوان به دست ریاست دانشگاه رساندیم وایشان نیز امضاء کردند، با مسئول امور اداری به صورت تلفنی هماهنگ کردیم ولی امور فرهنگی و حراست حضور نداشتند، نامه را به دفتر رئیس دانشگاه تحویل دادیم تا با حراست دانشگاه هماهنگ کنند که مشکلی برای ورود و خروج دانشجویان وجود نداشته باشد. به دلیل در دسترس نبودن مسئول حراست دانشگاه با معاون ایشان آقای سلمانی هماهنگ شد، ولی متاسفانه یک ساعت قبل از برگزاری جلسه دوم مسئول حراست دانشگاه با انتظامات جلوی درب ورودی تماس میگیرد و دستور میدهد هیچ دانشجویی حق ورود به دانشگاه را ندارد. با وجود این مشکل، نامه ای را به دفتر رئیس دانشگاه داده بودیم گرفتیم تا حضوری به دانشگاه پیام نور استان ببریم و مجوز را بگیریم ولی به دلیل اینکه روز پنج شنبه بود دانشگاه پیام نور استان نیز تعطیل بود. به ناچار تا روز شنبه صبر کردیم، روز شنبه نامه را به دست رئیس دانشگاه رساندیم، ایشان نیز طبق اتوماسیون و طی کردن روند اداری نامه را به اموراداری، امورفرهنگی و حراست ارجاع دادند.

با امور فرهنگی و امور اداری هماهنگی ها انجام دادیم و نامه را نیز به حراست رساندیم، همراه با نامه اسامی دانشجویانی که برای تمرین به دانشگاه می آمدند را نیز پیوست کردیم، اما متاسفانه به محض رسیدن به دانشگاه، انتظامات جلوی درب دانشگاه اجازه ورود به دانشگاه را نداد، وقتی دلیل را از ایشان جویا شدیم، گفتند که نمیدانم، مسئول حراست فقط به من گفتند که راه ندهیم”.

نکته قابل توجه و تاسف این است که بعد از مخالفت‌های حراست دانشگاه پیام نور مرکز قزوین، دکتر مرتضی موسی خانی ریاست محترم دانشگاه آزاد قزوین به این تیم که ازدانشگاه پیام نور قزوین بودند سالنی می‌دهد تا در دانشگاه آزاد، تمرین کنند.

از این تاسف بار تر این است با وجود اینکه این اتفاق برای بار سوم رخ می‌دهد، مسئولانی که ادعای انقلابی گری دارند و شعار حمایت از دانشجو را سر می‌دهند، مانند کبک سر خود را به زیر برف برده اند و چشمان خود را نسبت به این عمل سخیفانه و غیر اخلاقی و غیر حرفه ای دوستان خود بسته اند.

به قول یک ضرب المثل قدیمی، از مسئولان پیام نور استان آبی گرم نمیشود، امیدواریم آقای رئیس جمهور محترم، بر سر قولی که داده اند بمانند و این مسئله را پیگیری کنند. البته با وجود مسئولان سینه چاک و متعصب باز هم به قول یک ضرب المثل قدیمی، ما که چشممان آب نمی خورد.

گفتنی است؛ قرار است مهدی برزگر مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین (چهارشنبه) با ریاست دانشگاه پیام نور استان قزوین جلسه ای در این خصوص برگزار کند.
انتهای پیام/2002

منبع: کیوسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان