۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بیش از ۴ هزار کم بینا و نابینا تحت پوشش بهزیستی هستند
کد خبر: ۲۶۷۴۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۴ ساعت: ۱۴:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان قزوین:

بیش از ۴ هزار کم بینا و نابینا تحت پوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه بیش از ۴ هزار کم بینا و نابینا تحت پوشش بهزیستی قزوین هستند؛ گفت: در سال جاری ۶۷۷۱۳ کودک ۳ تا ۶ سال تحت پوشش طرح تنبلی چشم قرار می‌گیرند.

 بیش از ۴ هزار کم بینا و نابینا تحت پوشش بهزیستی هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در مراسم افتتاحیه طرح پیشگیری از تنبلی چشم که ظهر امروز(پنج‌شنبه) با حضور مسئولان استانی در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: یکی از رسالت‌های جدی سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری است که با دو رویکرد پیشگیرانه و مداخله به هنگام و اقدام جدی در حوزه سلامت اجتماعی ورود پیدا کرده است.
وی افزود: اگر در حوزه پیشگیری اقدام به موقع و موثر داشته باشیم، بدون شک شاهد کاهش آمار معلولیت‌ها در جامعه خواهیم بود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت پیشگیری بهزیستی سه محور به صورت جدی دنبال می‌شود که شامل پیشگیری از معلولیت‌ها در قالب اجرای طرح‌های غربالگری ژنتیک و اختلالات شنوایی و معلولیت‌های ذهنی و اختلالات نابینایی است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از بحث‌هایی که در حوزه پیشگیری انجام می‌شود، موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است؛ که در قالب طرح‌ها و برنامه‌ها و مراکز مشاوره‌ای به شکل جدی فعالیت می‌شود.

وارثی تصریح کرد: اگر بخواهیم توسعه‌ای پایدار داشته باشیم باید جامعه‌ عاری از هرگونه معلولیت، محدودیت و آسیب اجتماعی باشد؛ که برای تحقق این امر لازم است تا حوزه پیشگیری حضور فعالی در عرصه‌های مختلف داشته باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح تنبلی چشم بیان کرد: جمعیت مشمول اجرای طرح تنبلی چشم در سال گذشته 62 هزار نفر بود؛ که در این طرح همه افراد 3 تا 6 سال استان تحت پوشش قرار می‌گیرند.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: در طرح تنبلی چشم سال 95 جمعیت شهری تحت پوشش استان 50 هزار نفر و روستایی 11700 بود و کل افرادی که سال گذشته برای شرکت در طرح مراجعه کردند بیش از 48 هزار نفر بود.

وی با اشاره به پوشش 77 درصدی طرح تنبلی چشم در سال گذشته گفت: تعداد افراد مشکوک شناسایی شده 3522 نفر بود که در نهایت 372 نفر دارای تنبلی چشم بودند که نیازمند درمان ویژه و تخصصی بودند.

وارثی اضافه کرد: سال گذشته 165 نفر از مربیان و متخصصان چشم در 99 پایگاه در سطح استان در اجرای این طرح همکاری داشتند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزیهای صورت گرفته در سال جاری 67713 کودک 3 تا 6 سال تحت پوشش اجرای طرح تنبلی چشم قرار می‌گیرند و تعداد نیروهای همکار در اجرای طرح 176 نفر می‌باشد.

وی با اشاره به افزایش 10 درصدی تعداد پایگاه‌ها در استان گفت: خانواده‌ها با صرف هزینه 2 هزار تومان می‌توانند از تنبلی چشم کودکان خود و مشکلات ناشی از آن جلوگیری کنند.

وارثی در پایان گفت: در استان قزوین 4080 نفر شامل 1500 خانم و 2500 آقا از معلولیت نابینایی و کم بینایی رنج می‌برند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان