۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تئاتر آیینی"خورشید کاروان" در قزوین اجرا می‌شود
کد خبر: ۲۶۷۲۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۱ ساعت: ۱۲:۴۶ ↗ لینک کوتاه

مسئول کانون بسیج هنرمندان قزوین:

تئاتر آیینی"خورشید کاروان" در قزوین اجرا می‌شود

مسئول کانون بسیج هنرمندان قزوین گفت: نمایش‌نامه‌ "خورشید کاروان" نوشته مهدی متوسلی است که سال‌ها در کشور اجرا می‌شود و با محوریت عاشورا و پرداختن به واقعه عاشورا و سفر اسرا به شام صورت می‌گیرد.

تئاتر آیینی"خورشید کاروان" در قزوین اجرا می‌شود
محمودرضا حقیقت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: بسیج هنرمندان در راستای شناسایی استعدادهای جوان و متعهد کارگاه‌های آموزشی در حوزه تئاتر و نمایش برگزار می‌کند.

وی افزود: تئاتر کمدی «رفاقت به سبک تانک» با عوامل بسیج هنرمندان، تقریبا یک ماه پیش به اجرا درآمد که با استقبال خود شهروندان قزوینی مواجه شد و هدف ما ادامه این روند در برگزاری نمایش و تئاتر است.

سرپرست گروه تئاتر بسیج هنرمندان اذعان کرد: سه متن برای اجرا در ماه محرم به ما پیشنهاد شد که از بین این سه متن، نمایش "خورشید کاروان" جهت اجرا معرفی شد.

وی ابراز کرد: نمایش‌نامه‌ "خورشید کاروان" نوشته مهدی متوسلی است که سال‌ها در کشور اجرا می‌شود و با محوریت عاشورا و پرداختن به واقعه عاشورا و سفر اسرا به شام صورت می‌گیرد.

حقیقت عنوان کرد: علی محمدبیگی کارگردان، بازیگران عمار رسولی، صادق محمدی، رضا لطفی و پیمان کشاورز بازیگران اصلی این تئاتر هستند؛ این نمایش 2 گروه بازیگر دارد که کاروان اهل بیت(ع) و کاروان فرشته را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: بازیگران این نمایش دوماه مستمر تمرین داشتند و این تئاتر با حمایت اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین، سازمان بسیج هنرمندان و حوزه هنری آماده شده است.

مسئول کانون بسیج هنرمندان قزوین عنوان کرد: مشکلاتی که در جهت هماهنگی با مسئولان سالن داشتیم مهم‌ترین علت به تعویق افتادن اجرا ورود نویسنده و درخواست بازبینی توسط وی بود.

وی در پایان گفت: نمایش "خورشید کاروان" از بیست‌وهشتم مهر تا دهم آبان ماه 1396 ساعت 19 در آمفی‌تئاتر کتابخانه امام خمینی (ره) برای علاقه‌مندان به اجرا درمی‌آید.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان