۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین سنجش بیش از ۷ هزار نوزاد در طرح غربالگری شنوایی
کد خبر: ۲۶۷۰۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۷ ساعت: ۹:۲۸ ↗ لینک کوتاه

معاون پیشگیری بهزیستی استان خبر داد:

سنجش بیش از ۷ هزار نوزاد در طرح غربالگری شنوایی

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان قزوین گفت: در شش ماهه نخست امسال، ۷ هزار و هفتصد شیرخوار در طرح غربالگری نوزادان در استان مورد سنجش قرار گرفتند.

سنجش بیش از ۷ هزار نوزاد در طرح غربالگری شنوایی
زهرا غلامرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین از شناسایی 18 نوزاد دارای اختلال شنوایی در شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: تا کنون 9 جراحی کاشت حلزون با حمایت بهزیستی استان برای این نوزادان انجام شده است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان افزود: اختلالات شنوایی شایع در نوزادان به صورت مادرزادیی و ژنتیکی وجود دارد که تنها در سنین طلایی و قبل از 2 سالگی قابل تشخیص و درمان است.

به گفته غلامرضایی طی این برنامه نوزادان پس از تولد و قبل از ترخیص، توسط شنوایی سنجان مستقر در بیمارستان‌های دولتی، تحت نظارت بهزیستی سنجش می‌شوند و در صورت مشکوک شناخته شدن به مراکز تخصصی شنوایی سنجی ارجاع و تا سه مرحله پیگیری درمان صورت می‌گیرد.

وی اذعان کرد: به وسیله این معاینات در بدو تولد و پیگیری‌های به موقع بعدی از شنوایی و کم‌شنوایی و مشکلات گفتاری و رشدی در سنین بالاتر پیشگیری شده و در نهایت منجر به کاهش معلولیت در سطح جامعه خواهد شد.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان عنوان کرد: این برنامه در بیمارستان‌های تامین اجتماعی و کوثر در قزوین و بیمارستان تامین اجتماعی و شفا در تاکستان، بیمارستان امیرالمومنین(ع) در بوئین زهرا تحت نظارت بهزیستی استان انجام می‌شود.

غلامرضایی خاطرنشان کرد: سال گذشته این طرح برای 17 هزار و 459 نوزاد انجام شده که 26 نوزاد مبتلا به اختلالات شنوایی تشخیص داده شده و اقدامات درمانی به موقع برای نوزادن صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان