۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین دست تعرض کنندگان به سرمایه‌های ملی باید قطع شود
کد خبر: ۲۶۷۰۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۶ ساعت: ۱۵:۵۶ ↗ لینک کوتاه

رییس کل دادگستری قزوین:

دست تعرض کنندگان به سرمایه‌های ملی باید قطع شود

رییس کل دادگستری قزوین گفت: باید دست کسانی که به سرمایه‌های ملی تعرض می‌کنند، قطع شود البته ما به دنبال مچ گیری افراد متخلف نیستیم بلکه رویکرد ما پیشگیرانه است.

دست تعرض کنندگان به سرمایه‌های ملی باید قطع شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام قدرتی، رییس کل دادگستری استان قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) در مراسم تودیع و معارفه رییس کل دادگستری در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: امام صادق (ع) با بیان روشن خود دغدغه مشترک همه شیعیان، مسلمانان، مسوولین و مدیران را مشخص کرده اند.

وی افزود: شخصی خدمت امام صادق (ع) رسید و گفت آرزو داریم ای کاش حکومت در دست شما باشد تا ما به آسایش و رفاه برسیم و از رنج و بلا رهایی یابیم؛ امام فرمودند؛ هیهات اگر حکومت به دست ما برسد باید شب‌ها برنامه ریزی کنیم و روزها آستین را بالا بزنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه باتوجه به دغدغه‌های مشترک، عنوان‌های چپ و راست رنگ می‌بازد؛ اذعان کرد: قانون کیفری و مدنی در راستای تحقق دغدغه‌های مشترک مردم ایجاد شده است، دغدغه ای که سال‌ها از رهبر معظم مطالبه می‌شود اما گوش شنوایی برای آن نیست.

وی با بیان اینکه برخی ارگان‌ها وظایف اصلی خود را فراموش می‌کنند، تصریح کرد: مگر می‌توان به راحتی بخوابیم و دغدغه خانواده‌های بیش از ۴ هزار زندانی در استان قزوین را نداشته باشیم؟

قدرتی تاکید کرد: امنیت بدون تعامل و همکاری همه نهادها به ویژه دستگاه قضایی، اجرایی، امنیتی، اطلاعاتی و نظامی و همه مردم محقق نمی‌شود.

وی گفت: زمینه تحقق عدالت امنیت است، جامعه ای که در آن امنیت در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نباشد، عدالت به راحتی بوجود نخواهد آمد.

رئیس کل دادگستری قزوین اضافه کرد: امیرالمومنین(ع) فرمودند؛ عدالت، اساس احکام قضایی است و نظام تکریم بر پایه عدالت برقرار است و اگر از این حدود خارج شویم همه چیز به هم می‌ریزد.

وی ابراز کرد: دستگاه قضایی علاوه بر تعامل و همدلی در تمام ابعاد و بخش‌ها با سلایق مختلف سعی می‌کند در راستای تحقق اهداف عالیه نظام اسلامی و وظایف محوله به دستگاه قضایی که حاصل آن رضایتمندی و اعتماد مردم به نظام است، قدم برمی‌دارد.

این مسئول عنوان کرد: هیچ خط کشی در اجرای قوانین وجود ندارد؛ بلکه امنیت و عدالت نیاز همه مردم است، اگر بخواهیم رفاه محقق شود باید سرمایه عظیم بیت المال در مسیر اصلی خودش قرارگیرد.

وی بیان کرد: باید دست کسانی که به سرمایه‌های ملی تعرض می‌کنند، قطع شود البته ما به دنبال مچ گیری افراد متخلف نیستیم بلکه رویکرد ما پیشگیرانه است.

رئیس کل دادگستری قزوین افزود: تفکیک قوا فراتر از منفک سازی است و اگر بخواهیم عدالت در جامعه اجرا شود، مجری نباید خودش قاضی باشد بلکه قاضی و ناظر بر اعمال او باید کس دیگری باشد تا از مسیر حق و عدالت خارج نشود.

قدرتی با اشاره به نقش بی بدیل دستگاه قضایی در راستای اصلاح جریان امور و مدیریت اجرایی گفت: این مجموعه با نگاه پیشگیرانه نظارت می‌کند تا با تخلفات برخورد کند.

وی با بیان اینکه با متخلفان بدون مسامحه برخورد خواهیم کرد، یادآور شد: باید تلاش کنیم فرهنگ اصیل دینی و اسلامی و شیعی که همان فرهنگ بسیحی است بر جامعه حاکم باشد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان