۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ای کاش پرونده زمین خواری در قزوین نیمه کاره تحویل رییس کل بعدی نمی‌شد
کد خبر: ۲۶۷۰۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۶ ساعت: ۱۲:۳۱ ↗ لینک کوتاه

گلایه امام جمعه قزوین از رییس کل سابق دادگستری:

ای کاش پرونده زمین خواری در قزوین نیمه کاره تحویل رییس کل بعدی نمی‌شد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: آقای انصاری که امروز از قزوین می‌روند، آرزو می‌کنند که ای کاش بحث زمین خواری‌های قزوین را به جایی می‌رساندند و می‌رفتند و این پرونده را، نیمه کاره تحویل آقای قدرتی نمی‌دادند.

ای کاش پرونده زمین خواری در قزوین نیمه کاره تحویل رییس کل بعدی نمی‌شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) در آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: این روزها بیشترین هجمه و حمله دشمنان به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قوه قضائیه معطوف شده است، زیرا دشمن از این دو نهاد انقلابی آسیب‌های بسیاری دیده است و صدور انقلاب با بازوان توانمند و نگاه عدالت‌محور سپاه و قوه قضائیه تحقق عینی پیدا می‌کند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید رفاقت‌ها و دوستی‌هایمان بر مبنای تقوا شکل بگیرد، تصریح کرد: خداوند در آیه 67 سوره زخرف می‌فرماید: «الْأَخِلَّاءُ يَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِينَ»، در آن روز ياران جز پرهيزگاران بعضي‏شان دشمن بعضى ديگرند.

امام جمعه قزوین افزود: در این آیه مشخص می‌شود که همه رفاقت‌ها در روز رستاخیز به دشمنی تبدیل می‌شود، الا کسانی که تقوا را مبنای و اساس دوستی و رفاقت خود قرار می‌دهند و در دنیا نیز گمان می‌کردند که کمک حال یکدیگر بودند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: کسانی که تقوا را مبنای دوستی خود قرار ندادند، در قیامت پشیمان هستند و طبق سوره فرقان که خداوند می‌فرماید: «وَيَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلَى يَدَيْهِ يَقُولُ يَا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا»، آن‌ها دست‌هاى خود را مى‌ گزند مى‌گويند اى كاش به جای هماهنگی با دیگران، با پيامبر (ص) خودمان را هماهنگ می‌کردیم و ای کاش فلانی را رفیق خود انتخاب نمی‌کردیم زیرا او ما را به گمراهی کشاند.

وی خاطرنشان کرد: در سوره احزاب خداوند این نگاه دینی را کامل می‌کند و می‌فرماید: «يَوْمَ تُقَلَّبُ وُجُوهُهُمْ فِي النَّارِ يَقُولُونَ يَا لَيْتَنَا أَطَعْنَا اللَّهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولَا»، روزی که چهره‌هایشان در آتش جهنم دگرگون می‌شود، آرزو می‌کردند ای کاش خدا را فرمان مى‌‏برديم و پيامبر را اطاعت می‌کرديم.

عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: با كسانى كه پروردگارشان را صبح و شام مى‌خوانند و خشنودى او را مى‌خواهند شكيبايى پيشه كنید و با آن‌ها همراه باشید و هرگز از کسانی که از نام و یاد خدا دوری کرده‌اند، اطاعت نکنید.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: خداوند در خصوص منافقان هم می‌فرماید، هیچ ارتباط ولایی، عاطفی و قرآنی بین منافقان وجود ندارد زیرا مانند چوب‌های خشک هستند و از این جهت تأثیری روی هم ندارند، همواره به منکر فرمان می‌دهند و نهی از معروف می‌کنند.

وی در خصوص ویژگی مؤمنان هم بیان کرد: خداوند در خصوص مؤمنان نیز می‌فرماید، آن‌ها ارتباط ولایی، عاطفی و قرآنی، هم‌افزایی و دغدغه مشترک دارند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در کربلا فرمودند به راستى كه مردم بنده دنيا هستند و دين لقلقه زبان آن‌هاست، تا جايى كه دين وسيله زندگى آن‌هاست، دين دارند و چون در معرض امتحان قرار گيرند، دينداران كم مى‌شوند.

عابدینی یادآور شد: امام حسن عسکری (ع) نیز در حدیثی می‌فرمایند: هیچ عزیزی حق را رها نکرد مگر آنکه خار و ذلیل شد، و هیچ ذلیل و خاری به حق عمل نکرد مگر آن که عزیز گردید.

وی به اهمتی امر به معروف و نهی از منکر اشاره و اظهار کرد: امام علی(ع) نیز فرموده‌اند امر به معروف و نهی از منکر عمر را کوتاه نمی‌کند و رزق را نیز کم نمی‌کند و نباید برای انجام دستورات دینی و الهی نگرانی داشته باشیم.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا در مسئولیت‌هایی که برعهده داریم از هیچ کوششی برای خدمت بیشتر به مردم فروگذار نشویم، تأکید کرد: قیامت هم که می‌شود انسان از خداوند می‌خواهد که او را بازگرداند تا شاید کار نیکی انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: استاندار سابق قزوین می‌گفت امروز که می‌روم آرزو می‌کنم که ای کاش کارهای بیشتری انجام می‌دادم و شاید آقای انصاری که امروز از قزوین می‌روند، آرزو می‌کنند که ای کاش بحث زمین خواری‌های قزوین را به جایی می‌رساندند و می‌رفتند و این پرونده را، نیمه کاره تحویل آقای قدرتی نمی‌دادند.

وی با خوش آمدگویی به حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه، گفت: ایشان همواره آکنده از دغدغه، دلسوزی و عزم جزم برای حل مشکلات کشور است و این همان رویکردی است که انقلاب به آن نیاز دارد. 

عابدینی در پایان برای حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی، رئیس جدید قوه قضائیه استان قزوین آروزی موفقیت کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان