۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین قوه قضاییه برای برخورد با مفاسد اقتصادی خط قرمزی ندارد/ اشتغال باید یکی از دغدغه‌های جدی دولت باشد
کد خبر: ۲۶۷۰۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۶ ساعت: ۱۲:۸ ↗ لینک کوتاه

محسنی اژه ای در قزوین:

قوه قضاییه برای برخورد با مفاسد اقتصادی خط قرمزی ندارد/ اشتغال باید یکی از دغدغه‌های جدی دولت باشد

محسنی اژه ای در قزوین گفت: قوه قضاییه با تمام توان با مفسدان اقتصادی و کسانی که به بیت المال و منابع طبیعی و دارایی مردم دست اندازی می‌کنند، مبارزه خواهد کرد و در این زمینه خط قرمز ندارد.

قوه قضاییه برای برخورد با مفاسد اقتصادی خط قرمزی ندارد/ اشتغال باید یکی از دغدغه‌های جدی دولت باشد
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور مسئولان استانی در سالن عدالت دادگستری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه به مناسبت دو مدیر خدوم برگزار شده که از یکی به مناسبت خدماتی که داشتند، تشکر و از دیگری که محبت کرده و مسیولیت سنگینی را پذیرفتند، قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: دو نوع قدرت داریم که یکی قدرت شخصی و فردی و توانایی ذهنی است و از خدا می‌خواهیم که این قدرت را در جهت اطاعت از خدا و انجام فرامین خداوند قرار دهیم.

معاون اول رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: قدرتی دیگر به جهت مسئولیتی است که به فرد واگذار می‌شود و از خدا می‌خواهیم به ما عنایت کند از قدرتی که خود به ما داده و بر اثر خون شهدا و جانبازی جانبازان و آزادگان و مجاهدان در طول تاریخ و حدود ۴۰ سال پس از انقلاب در اختیارمان قرار گرفته است، در خدمت اسلام، نظام اسلامی و خدمت مردم و به خصوص طبقات پایین و ضعیف جامعه به کار ببریم.

وی ادامه داد: از خدا می‌خواهیم نشاط و سرور ما را در عبادت و بندگی خود، رفع ظلم و مشکلات قرار دهد و اینکه هنگام شنیدن انتقاد دیگران از خود، ناراحت نشده، بلکه برای برطرف کردن عیب خود و رفع گرفتاری دیگران با صبر و حوصله تلاش کنیم.

اژه‌ای تصریح کرد: وقتی به دنیای امروزی نگاه می‌کنیم که برخی توقع دارند علاوه بر حکومت بر ملت خود بر دنیا حکومت کنند؛ اما رهبر ما شخصیتی فرهیخته، عالم، مجاهد، وارسته و فقط دلسوز برای کشور و مردم است.

وی ادامه داد: امروز ما زیر پرچم ولایت می‌خواهیم خدمت کنیم و باید از این موقعیتی که مردم و اسلام و نظام عزیز برای ما فراهم کرده برای خدمت به مردم و خدمت به خانواده شهدا و جانبازان و طبقه محروم استفاده کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مشکلات فراوان است اما در مقابل این مشکلات شانه خالی نخواهیم کرد و باید از فریب و مکر شیطان و هوای نفس و شیطان صفتان دوری کنیم و از پروردگارمان استمداد مداوم بطلبیم و از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت و نماز استمداد بطلبیم.

وی عنوان کرد: به ما قول دادند و قول خدا حق است که اگر ما در مسیر تقوا قرار بگیریم، خدا از ما حمایت می‌کند و دیگر ترس از کسی نخواهیم داشت و نباید از این اراذلی که امروز عربده می‌کشند و می‌خواهند افکار پوچ خود را به همه تحمیل کنند که ما مدافع حقوق بشریم، نباید نگران باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما ایستادگی می‌کنیم؛ اما نباید به خودمان مغرور شویم که ما در مقابل شیطان و هوای نفس ضعیف هستیم و باید از خدا استمداد بجوییم و از این سه وسیله موثر استعانت بجوییم.

اژه‌ای در ادامه گفت: پیش بینی من این است که فشارها بر قوه قضائیه افزوده خواهد شد و کمتر نخواهد شد که سیاست‌های کلی ما، علت یکی از علل فشارهاست.

وی ادامه داد: قوه قضائیه از همه کسانی که در جهت رونق و سرمایه گذاری اقتصادی، خدمت به مردم و کشور و ایجاد اشتغال فعالیت اقتصادی سالمی دارند، با تمام توان پشتیبانی می‌کند.

اژه ای تصریح کرد: قوه قضاییه با تمام توان با مفسدان اقتصادی و کسانی که به بیت المال و منابع طبیعی و دارایی مردم دست اندازی می‌کنند، مبارزه خواهد کرد و در این زمینه خط قرمز ندارد.

این مسئول بیان کرد: کسانی که در مسیر برخورد با مفاسد اقتصادی بعضا به صورت تطمیع و تهدید ظاهر می‌شوند، باید با روحیه انقلابی، ترفند آنها را درک کرده و با آنها مقابله کند.

معاون اول رییس قوه قضاییه ادامه داد: ما وظیفه داریم از همه کسانیکه در جهت آرامش و امنیت مردم، ارتقای اخلاق و فرهنگ اسلامی در زمینه‌های مختلف تلاش می‌کنند، حمایت کنیم.

وی بیان کرد: ما در مقابل کسانیکه امنیت جامعه را به خطر می‌اندازند و از طریق فضای مجازی به تشنج آفرینی و دروغ پردازی می‌پردازند و یا با سرقت مسلحانه، ترور و آدم ربایی و یا از طریق فضای مجازی حیثیت مردم را به خطر می‌اندازند؛ یا به هر شکلی آرامش مردم را به هم می‌زنند وظیفه داریم با کمک همه دستگاه‌های نظامی و انتظامی و مردم ایستادگی کنیم.

اژه‌ای تصریح کرد: رسانه اعم از دیجیتال و غیردیجیتال، مکتوب و غیرمکتوب یکی از وسایل ارتقای دانش جامعه بوده و در جهت افشای مفاسد به دستگاه قضایی و امنیتی کمک کرده و می‌تواند در جهت نشان دادن عیب‌ها و نقص‌ها مددکار همه مجریان در همه قوا باشد.

وی ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند در شفافیت امور کمک کنند و یک وسیله خوب است؛ البته اگر در مسیر درست قرار گیرد، اما اگر در اختیار نااهلان قرار گیرد به همان مقدار می‌تواند بر اخلاق افراد و امنیت جامعه تخریب اقتصادی و نفوذ بر سبک زندگی کشور اثر بگذارد.

این مقام مسئول ادامه داد: می‌بینید امروز در بعضی مواقع افراد نااهل وارد شدند و از طریق فضای مجازی خطراتی را متوجه جامعه می‌کنند که نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

وی تاکید کرد: ما از همه رسانه‌های سالم که در خدمت انسانیت، اخلاق و پیشرفت جامعه و نظام اسلامی تلاش می‌کنند حمایت می‌کنیم؛ اما اگر بخواهند ارزش‌های دینی را زیر پا گذاشته و امنیت مردم و اخلاق به خطر بیفتد، با آنها برخورد می‌کنیم و از هیاهوی دروغین امروز هراسی نخواهیم داشت.

اژه ای با بیان اینکه همه در مقابل قانون یکسانند، گفت: اگر همدل باشیم و ظرفیت‌ها کنار هم قرار گیرد و توانش افزایش می‌یابد و خدا نیز از این حماعت همدل یاری می‌کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: حقیقتا نظام و مردم شایسته خدمت هستند و همه تلاش خود را می‌کنیم که با همدلی و مشورت با حفظ مرزها و مسئولیت‌ها کارها را پیش ببریم که مشورت و همفکری و همکاری با استقلال منافاتی ندارد.

وی ادامه داد: امروز مسئله اقتصادی از مسائل مهم است و دشمنان می‌خواهند از این حربه استفاده کنند و اشتغال باید یکی از دغدغه‌های جدی دولت باشد.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: برخورد با متخلفان اقتصادی ابعاد مختلفی همچون مسائل سیاسی، اقتصادی، اشتغال دارد که با لحاظ همه جوانب باید برخورد صورت گیرد.

وی در پایان گفت: کار قضایی حقیقتا سخت است و باید در حد توان تلاش کنیم به وضع اداری و رفاهیات و مشکلات خانواده زیرمجموعه کمک کرده و نظارت کنیم تا شیطان و شیطان صفتان، نیروی زیرمجموعه ما را نلغزاند.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان