۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین اهمیت انفاق در نگاه دینی با جدیت بیشتری فرهنگ‌سازی شود
کد خبر: ۲۶۶۹۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۵ ساعت: ۱۴:۵۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار فتاح:

اهمیت انفاق در نگاه دینی با جدیت بیشتری فرهنگ‌سازی شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار آقای فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: ارزش و اهمیت انفاق در نگاه دینی با جدیت بیشتری فرهنگ‌سازی شود.

اهمیت انفاق در نگاه دینی با جدیت بیشتری فرهنگ‌سازی شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین ظهر امروز(سه شنبه)  در دیدار آقای پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: نگاه‌های اعتقادی، بر مبنای باورهای عمیق دینی در هر حوزه‌ای گره‌گشای مشکلات خواهد بود و خوشبختانه مسئولان کمیته امداد در این حوزه توجه ویژه‌ای دارند.

وی با تأکید بر اینکه نگاه‌های ترحمی به کرامت انسان‌ها آسیب می‌رساند، تصریح کرد: خوشبختانه کمیته امداد امام خمینی (ره) رویکرد توانمندسازی مددجویان را در پیش گرفته است که ضمن حل مشکلات معیشتی، آسیبی را متوجه کرامت مردم نخواهد کرد.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه باید نگاه‌های دینی در بخش‌هایی که دچار مشکل هستند، احیا شوند، افزود: اگر در بخش انفاق نگاه‌ها کاملاً دینی شود، به این نتیجه خواهیم رسید که انفاق کننده نیاز بیشتری به انفاق کردن دارد تا نیازمندی که نیاز به دریافت انفاق دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: اگر این نگاه دینی در جامعه رواج پیدا کند و همه به اهمیت و جایگاه حقیقی انفاق پی ببرند، انگیزه‌های پرداخت آن افزایش پیدا خواهد کرد و برای تحقق این هدف روحانیون، رسانه‌ها و همه متولیان فرهنگی مسئول هستند.

وی با تأکید بر اینکه انفاقی صاحب برکت می‌شود که وجوهات شرعی آن‌ پرداخت شده باشد، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) کسانی را با خود در کربلا همراه کرد که شرایط تعیین شده از سوی امام را داشتند و ما نیز برای دریافت انفاقات باید شرط گذاشته و از کسانی انفاقات را بپذیریم که اعتقاد به پرداخت وجوهات شرعی داشته باشند، زیرا اینکار به انفاقات برکت می‌دهد.

عابدینی اسراف را یکی از مشکلات مهم جامعه عنوان کرد که جایگاهی در نظام دینی ندارد و اذعان کرد: خداوند در آیه 16 سوره اسراء می‌فرماید: «و چون بخواهيم شهرى را هلاك كنيم خوشگذرانانش را وا مى‌داريم تا در آن به انحراف [و فساد] بپردازند و در نتيجه عذاب بر آن [شهر] لازم گردد پس آن را [يكسره] زير و زبر كنيم».


امام جمعه قزوین در پایان ظلم و زیاده خواهی‌ها را یکی از مهمترین دلایل پدید آورنده فقر دانست و تأکید کرد: اگر می‌خواهیم فقر در جامعه به صورت کامل و آن گونه که شایسته جامعه و مردم است برطرف شود، باید با ظلم و زیاده خواهی‌ مقابله کنیم و نگذاریم بیت المال چپاول شود.

در ابتدای این دیدار آقای پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تقدیر از همکاری‌های نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در شرایط سخت اقتصادی، مددجویان با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند و ضروری است بیش از پیش دستگیر آن‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: باید به اشتغال امنیت بیشتری بدهیم و برای تحقق این هدف، توانمندسازی مددجویان و نیازمندان را با جدیت بیشتری در دستور کار قرار داده‌ایم تا آن‌ها به خودکفایی پایدار دست پیدا کنند.

فتاح ظرفیت استان قزوین را در از میان بردن فقر بسیار بالا دانست و افزود: باید با استفاده از ظرفیت‌های بسیار خوب استان قزوین کاری کنیم که فقر در استان قزوین ریشه کن شود و هیچ کسی نیاز نداشته باشد که تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان