۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین آسانسورهای ۳۸دستگاه‌ دولتی فاقد استاندارد است/ تله‌سیژ قزوین حداقل‌های استاندارد را ندارد
کد خبر: ۲۶۶۹۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۴ ساعت: ۱۳:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل استاندارد قزوین:

آسانسورهای ۳۸دستگاه‌ دولتی فاقد استاندارد است/ تله‌سیژ قزوین حداقل‌های استاندارد را ندارد

مدیرکل استاندار قزوین با اشاره به اینکه تله‌سیژ قزوین حداقل‌های استاندارد را ندارد، بیان کرد: ۴۲مورد از دستگاه‌های دولتی بازدید شد که تنها ۴مورد با مسائل استاندارد مطابقت دارد.

آسانسورهای ۳۸دستگاه‌ دولتی فاقد استاندارد است/ تله‌سیژ قزوین حداقل‌های استاندارد را ندارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ محمودرضا طاهری مدیرکل استاندار قزوین ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در این اداره کل اظهار کرد: مراسم روز استاندارد در دو سطح ملی و استانی برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش استاندارد در سطح ملی فردا ۲۵ مهرماه برگزار خواهد شد و از مدیران کنترل کیفیت و استاندارد تجلیل می‌شود که در این مراسم دونفر از این مدیران حوزه کیفیت تولیدی تجلیل به عمل می‌اید.

این مسئول اذعان کرد: مراسم استانی روز استاندارد در قزوین دوم آبان ماه برگزار می‌شود که از ۲۲واحد نمونه و ۱۱مدیر کنترل کیفیت و یک آزمایشگاه همکار مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در هفته استاندارد نیز ساختمان جدید استاندارد قزوین و پژوهشگاه منطقه ای با حضور ریاست سازمان استاندارد و استاندار قزوین افتتاح خواهد شد.

طاهری با بیان اینکه طراح پوستر روز جهانی استاندارد جهان یک جوان ایرانی است، گفت: شعار امسال «استانداردها شهرها را هوشمند می‌کند» است که براساس این شعار کشورها پوستر ارائه می‌دهند که از کشور ایران ۱۰ پوستر ارایه شده که پنج پوستر برگزیده شده است.

وی تاکید کرد: تمام مدیران دولتی و حوزه صنعت باید برای حفظ امنیت جامعه و حفظ حقوق شهروندان به قوانین پایبند استاندارسازی باشند؛ در اتفاقاتی که در زمینه تله سیژ و آسانسور و تجهیزات رخ داده عامل خطای انسانی یک مدیر زمینه ساز حوادث شد.

مدیرکل استاندار قزوین بیان کرد: مدیران حوزه دولت و صنعت به رعایت استانداردها پایبند باشند زیرا وظیفه ما صیانت از حقوق شهروندی است.

۹هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفت
وی عنوان کرد: 550واحد تحت پوشش استانداردها در استان وجو دارد که بیش از ۱۰۸۰پروانه معتبر صادر شده نشان می‌دهد قزوین استانی است که صنایع آن به استاندارد اهمیت می‌دهد و ضریب نفوذ استانداردسازی ۹۹درصد در قزوین است و تنها یک درصد پروانه استاندارد ندارند.

طاهری اضافه کرد: واحدی در قزوین نداریم که مشمول استاندارد اجباری باشد اما که تحت نظارت استاندارد قرار نداشته باشد؛ همچنین ۱۶۱۱۰نفر ساعت طی یکسال گذشته به مدیران کنترل کیفیت آموزش کیفیت داده شده است.

وی با بیان اینکه ۱۷۴گواهینامه استاندارد اجباری و تشویقی صادر شده است، ابراز کرد: از سکوهای گازپرکنی تحت پوشش نظارت صورت گرفته و بیش از ۲هزار نظارت انجام شد برای همین ما آمار بالایی در خصوص انفجار سیلندرهای گاز در استان نداریم.

این مسئول اذعان کرد: نمونه برداری از اصناف به صورت غیرمحسوس صورت می‌گیرد که سال گذشته ۲۸۱ مورد از بازار خریداری شده و به علت کمبود اغتبارات حجم نمونه برداری کم است.

وی افزود: طی یکسال گذشته ۹هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی داشتیم که کالای غیراستاندار فروخته نشود همچنین آزمون‌های ناظران سوخت در سال گذشته ۲۰۳۵ مورد تحت کنترل قرار گرفتند.

مدیرکل استاندارد قزوین درباره بازرسی آسانسورها در استان عنوان کرد: آسانسورها مخصوصا دولتی و عمومی طی یکسال گذشته مورد توجه ویژه قرار گرفته اند، ۴۲مورد از دستگاه‌های دولتی بازدید شد که تنها ۴مورد با مسائل استاندارد مطابقت دارد.

۸۰پرونده تعزیراتی در حوزه عدم رعایت استاندارد دستگاه‌ها
وی ادامه داد: در آسانسورهای عمومی طرحی شروع شده که طی آن ۲۰۹دستگاه آسانسور بازرسی شد که از این موارد ۴۴مورد بحرانی بودند که به دستور دادستان قزوین پلمپ شدند و ۳۵مورد عدم همکاری صورت گرفته که با اداره برق صحبت شده تا برق این مکان‌ها قطع شود.

طاهری ابراز کرد: ۱۵پرونده حقوقی هم اکنون وجود دارد که برخی به علت جعل علامت یا فک پلمپ شده است و ۸۰پرونده تعزیراتی وجود داشت که به علت تخلفات صورت گرفته تشکیل شد.

وی اضافه کرد: بالغ بر صد نمونه از واحدهای صنفی مورد بازرسی‌ قرار گرفت تا در حوزه طلا، طلای قاچاق و خارجی عرضه نشود.

این مسئول یادآور شد: کلنگ ساختمان جدید استاندارد قزوین در سال ۸۴ کلنگ به زمین زده شد؛ اما امروز پس از ۱۲سال تکمیل شده و بالغ بر ۱۰میلیارد هزینه آن بود و از محل اعتبارات ملی ساخته شد.

وی در پایان تصریح کرد: تله‌سیژ قزوین حداقل‌های استاندارد را ندارد و نباید فعالیت کند و از همشهریان درخواست داریم که از آن استفاده نکنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان