۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین برخی دستگاه‌ها به ترمز دستی سرمایه‌گذاری تبدیل شده‌اند/ ایجاد اشتغال در شرایط فعلی دشوار است
کد خبر: ۲۶۶۸۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۳ ساعت: ۱۰:۳ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصادی استاندار قزوین:

برخی دستگاه‌ها به ترمز دستی سرمایه‌گذاری تبدیل شده‌اند/ ایجاد اشتغال در شرایط فعلی دشوار است

معاون اقتصادی استاندار قزوین ضمن انتقاد از عدم همکاری مطلوب دستگاه‌های اجرایی استان برای تحقق اهداف حوزه سرمایه‌گذاری گفت: هم اکنون همراهی‌ها خوب نیست و برخی دستگاه‌ها به ترمز دستی سرمایه‌گذاری تبدیل شده‌اند.

برخی دستگاه‌ها به ترمز دستی سرمایه‌گذاری تبدیل شده‌اند/ ایجاد اشتغال در شرایط فعلی دشوار است
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، منوچهر حبیبی در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان که صبح امروز(یکشنبه) در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید از بخشی‌نگری در مباحث مختلف پرهیز کرده و با تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران همکاری بیشتری داشته باشند تا شعار اقتصاد مقاومتی تحقق یابد.

وی با اشاره به ویژگی‌های استان قزوین در حوزه سرمایه‌گذاری افزود: استان قروین از موقعیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است؛ اما برخی از دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را برای افزایش میزان سرمایه‌گذاری ندارند که این امر موجب شده اهداف مدنظر در حوزه سرمایه‌گذاری استان تحقق نیابد.

معاون اقتصادی استاندار قزوین با بیان آسیب‌هایی که عدم همراهی دستگاه‌های اجرایی استان با سرمایه‌گذاران برای قزوین به همراه دارد، اضافه کرد: عدم همراهی دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان موجب می‌شود سرمایه‌گذاران به استان‌های همجوار سوق پیدا کنند. 

حبیبی عنوان کرد: چنانچه نگاه دستگاه‌های اجرایی استان و مدیران این دستگاه‌ها به موضوع سرمایه‌گذاری همچنان عدم همراهی باشد، سیاست مدیریت ارشد استان نیز تغییر می‌کند زیرا استان به مدیران همراه با شعارهای اقتصاد مقاومتی نیاز دارد.

وی ضمن انتقاد از عدم همکاری مطلوب دستگاه‌های اجرایی استان برای تحقق اهداف حوزه سرمایه‌گذاری تصریح کرد: هم اکنون همراهی‌ها خوب نیست و برخی دستگاه‌ها به ترمز دستی سرمایه‌گذاری تبدیل شده‌اند که قطع به یقین این امر زیبنده استان صنعتی قزوین نیست.

معاون اقتصادی استاندار قزوین ضمن هشدار به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان که توجه لازم به رسیدگی مشکلات سرمایه‌گذاران را ندارند، گفت: آن دسته از مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان که همراهی مطلوبی در حوزه سرمایه‌گذاری ندارند، باید بدانند صبر و تحمل مدیریت استان هم تا جایی ادامه خواهد داشت و در موقع لازم تصمیم خود را می‌گیرد.

حبیبی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی استان نباید به قوانین جاری خود استناد کنند، خاطرنشان کرد: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید قوانین مصوب نهاد تحت نظارت خود را در جهت تسهیل سرمایه‌گذاری و به نفع تولید و اشتغال تعریف و تفسیر کنند تا بتوانیم با همراهی یکدیگر موانع پیش‌‍روی تولید را برداشته و چرخ اقتصاد را بیش از پیش به حرکت درآوریم.

وی اذعان کرد: سرمایه‌گذارانی که به دستگاه‌های خدمات‌رسان استان مراجعه می‌کنند یک ارباب رجوع عادی نیستند؛ بلکه باید به صورت ویژه درخواست‌های آن‌ها پیگیری شده و مشکلاتی که پیش‌روی آنان قرار دارد به بهترین شکل ممکن و در کوتاه‌ترین زمان برطرف شود.

معاون اقتصادی استاندار قزوین با بیان این حقیقت که ایجاد اشتغال در شرایط فعلی و با توجه به آمار بالای متقاضیان شغل کار سختی است، یادآور شد: دستگاه‌‌های اجرایی و خدمات‌رسان در صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری باید تسهیل‌کننده باشند تا بتوانیم با جذب سرمایه‌گذاران بیشتر در استان قزوین زمینه اشتغال بیشتری برای جوانان جویای کار فراهم کرده و نرخ بیکاری استان را بیش از پیش کاهش دهیم.

وی یادآور شد: از تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان که با بیشترین آمار مراجعه سرمایه‌گذاران روبرو هستند، تقاضا داریم همکاری لازم را با سرمایه‌گذاران داشته باشند تا بتوانیم در تحقق اهداف مدنظر در حوزه ایجاد اشتغال و افزایش تولید موفق عمل کنیم.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان