۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۱۴۰۰ مددجوی بیمار روان تحت پوشش بهزیستی هستند
کد خبر: ۲۶۶۶۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۸ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان قزوین:

۱۴۰۰ مددجوی بیمار روان تحت پوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: هم‌اکنون بیش از ۱۴۰۰ مددجوی بیمار روان تحت پوشش بهزیستی استان هستند که چهار مرکز نگهداری شبانه روزی با ظرفیت حدود ۶۰ نفر از ۲۵۰ بیمار روان نگهداری می‌کند.

۱۴۰۰ مددجوی بیمار روان تحت پوشش بهزیستی هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علیرضا وارثی روز گذشته(دوشنبه) در جلسه شورای اداری بخش مرکزی شهرستان قزوین از راه‌اندازی یک مرکز نگهداری از بیماران روان در استان خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر تعداد پذیرش بیماران اعصاب و روان در بهزیستی روند رو به رشدی داشته است.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از هزار و 400 مددجوی بیمار روان تحت پوشش بهزیستی استان هستند که چهار مرکز نگهداری شبانه روزی با ظرفیت حدود 60 نفر از 250 بیماران روان نگهداری می کند.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار روستاها در ایجاد سلامت اجتماعی افزود: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در بین اهالی روستاها و خانواده‌ها به عنوان اولین نهاد اجتماعی می‌تواند جامعه را به سمت سلامت روانی و اجتماعی سوق دهد.

وارثی با اشاره به خدمات سازمان بهزیستی در زمینه اشتغال، مسکن، تحصیل، حمایت‌های بیمه‌ای و حمایت‌های مستمر و غیرمستمر عنوان کرد: بیشترین عامل افزایش اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، مشکلات اقتصادی، اشتغال و عدم مهارت‌های زندگی در بین جوانان است.

وی در پایان بر ضرورت توسعه امکانات فرهنگی و اجتماعی در روستاها تاکید و آمادگی بهزیستی استان را در خصوص گسترش احداث مسکن خانواده‌های دارای چند عضو معلول در روستاها اعلام کرد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان