۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آدم‌ربایان شهریار در بشاریات استان قزوین دستگیر شدند
کد خبر: ۲۶۶۶۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۷ ساعت: ۹:۴۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه قضایی بخش بشاریات:

آدم‌ربایان شهریار در بشاریات استان قزوین دستگیر شدند

رئیس حوزه قضایی بخش بشاریات گفت: سه آدم‌ربا هنگام انتقال فرد ربوده شده از شهریار به سمت هشتگرد، مسیر را گم کرده و سر از بخش بشاریات درمی‌آورند که با لو رفتن ماجرا و تدبیر پلیس، دستگیر می‌شوند.

آدم‌ربایان شهریار در بشاریات استان قزوین دستگیر شدند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین؛ محمد گشتاسبی رئیس حوزه قضایی بخش بشاریات اظهار داشت: 22 شهریورماه امسال دو تبعه افغان به همراه یک ایرانی، به آدم‌ربایی یک افغانی حدودا 17 ساله اقدام می‌کنند.

وی افزود: آدم‌ربایان در شهریار دست و پای افغانی را بسته و در صندوق عقب خودرویی که متعلق به یک راننده ایرانی بوده، قرار داده و به سمت هشتگرد حرکت می‌کنند.

رئیس حوزه قضایی بخش بشاریات ادامه داد: راننده که ایرانی بوده و شغلش رانندگی بوده، با مشارکت در آدم‌ربایی فرد افغانی قرار بود مقداری وجه نقد نصیبش شود که به همین دلیل نسبت به جا به جایی آدم‌ربایان اقدام می‌کند.

گشتاسبی با بیان اینکه آدم‌ربایان برنامه‌ای برای حضور در بخش بشاریات نداشتند، اضافه کرد: راننده ایرانی زمانی که از شهریار به سمت هشتگرد حرکت می‌کند، از قضا مسیر را گم کرده و به همراه آدم‌ربایان سر از حوزه بخش بشاریات درمی‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: در هنگام ورود آدم‌ربایان به بخش بشاریات و شهر خاکعلی و پرسیدن آدرس افغانی که در صندوق عقب خودرو بوده دست و پای خود را باز و با باز کردن در صندوق فرار کرده و به سه مکان عمومی مراجعه و اعلام می‌کند که وی را دزدیده‌اند و نیاز به کمک دارد.

این مسؤول قضایی بیان کرد: آدم‌ربایان تصمیم می‌گیرند به کلانتری مراجعه کنند که راننده ایرانی به همراه دو تبعه افغانی وارد کلانتری شده و موضوع را به نحو دیگری جلوه می‌دهد.

رئیس حوزه قضایی بخش بشاریات افزود: راننده اذعان می‌کند یک کارگاه پلاستیک‌سازی دارد و مورد سرقت قرار گرفته که جهت گزارش و در جریان بودن پلیش، به کلانتری مراجعه کرده است.

گشتاسبی ادامه داد: پلیس با هوشیاری که متوجه می‌شود پلاستیک‌سازی در حوزه بخش بشاریات وجود ندارد به آدم‌ربایان مشکوک می‌شود که فرد ربوده شده از راه می‌رسد و با حضور در کلانتری و مشاهده آدم‌ربایان، ماجرا را توضیح می‌دهد که آدم‌ربایان بلافاصله توسط پلیس دستگیر می‌شوند.

وی اضافه کرد: آدم‌ربایان افغانی پس از بازجویی اذعان می‌کنند که انگیزه‌شان اقتصادی بوده و قصد داشتند با تهیه فیلم از ربودن فرد افغانی و ارسال به بستگانش در تهران، مبلغ 200 میلیون ریال باج بگیرند گرچه فیلم چند ثانیه‌ای از بستن دست و پای فرد ربوده شده را از طریق فضای مجازی برای بستگانش ارسال کرده بودند.

این مسئول قضایی خاطرنشان کرد: نهایتا آدم‌ربایان در بازجویی‌ها به اتهام خود اقرار و بیان کردند که در شهریار سوار ماشینی شده که دست و پای افغانی نوجوان را بسته بودند و قرار بود در هشتگرد نگه داشته و پس از تهیه فیلم آن را به بستگانش ارسال کرده که اشتباهاً سر از حوزه بخش بشاریات درمی‌آورند.

رئیس حوزه قضایی بخش بشاریات تصریح کرد: با توجه به اینکه آغاز بزه آدم‌ربایی مذکور در شهریار بوده اما در حوزه بخش بشاریات کشف شده، پرونده این جرم صورت گرفته پس از انجام تحقیقات و تفهیم اتهام، با هماهنگی و تأیید دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک جهت رسیدگی و صدور حکم به دادسرای شهریار ارسال شد.

گشتاسبی افزود: ظاهراً فرد ربوده شده با دو تبعه افغانی دیگر در جایی کار می‌کردند که به وی اذعان می‌کنند در مکانی حضور یافته و وجه نقد حاصل از کار خودش را دریافت کند که با مراجعه فرد، وی توسط دو تبعه افغانی و همدست ایرانی آن‌ها ربوده می‌شود.

رئیس حوزه قضایی بخش بشاریات گفت: سه آدم‌ربا هنگام انتقال فرد ربوده شده از شهریار به سمت هشتگرد، مسیر را گم کرده و سر از بخش بشاریات درمی‌آورند که با لو رفتن ماجرا و تدبیر پلیس، دستگیر می‌شوند.

وی مطرح کرد: در قانون مجازات اسلامی ماده 621 در تعریف جرم آدم‌ربایی آمده است: «آدم‌ربایی، سلب آزادی تن و جسم یک فرد و عمل انتقال یک شخص بدون رضایت از محلی دیگر با استفاده از زور، تهدید و فریب است».

این مسئول قضایی ادامه داد: آدم‌ربایی، معضلی است که نه تنها کشور ما بلکه در دیگر کشورهای دنیا هم وجود دارد و با انگیزه‌های متفاوت از جمله اقتصادی، انتقام، تجاوزات جنسی، از بین بردن آثار جرایم و غیره به وقوع می‌پیوندد.

وی مجازات جرم آدم‌ربایی را بین پنج تا 15 سال حبس بیان کرد.
انتهای پیام/2002

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان