۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مراسم تعزیه در سه نقطه شهر برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۶۵۹۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱ ساعت: ۱۲:۵۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

مراسم تعزیه در سه نقطه شهر برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: مراسم تعزیه در خانه شهید بابایی، سالن تختی و چوبیندر توسط گروه‌های تعزیه شهر قزوین در دهه اول محرم برگزار می‌شود.

مراسم تعزیه در سه نقطه شهر برگزار می‌شود
سعید وزیری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: در کنار سایر دستگاه‌های خدمات رسان متولی شهر که کار هدایت و نظارت بر مراسمات عزاداری ایام محرم جهت پیشگیری از انحرافات و آسیب‌های عزاداری را برعهده دارند، شهرداری قزوین نیز با راه اندازی ستاد ساماندهی تسهیلات محرم در تلاش است تا تسهیلات دستگاه‌های خدمات رسان به هیئات مذهبی و مساجد را ساماندهی کند.

وی در ادامه کاهش تولید زباله (ظروف یکبار) در دهه اول محرم، تامین بهداشت شهروندان و عزاداران حسینی و کاهش بار ترافیکی در سطح شهر به خصوص در شب‌های هشتم، نهم و دهم محرم جهت رفاه حال شهروندان به ویژه سالمندان را در ایام محرم از دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری برشمرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: شهرداری قزوین جهت رفع این مشکلات تدابیر مناسبی را اتخاذ کرده که اجرای آنها نیازمند مشارکت و همکاری شهروندان است.

اختصاص پارکینگ رایگان برای عزاداران حسینی
وزیری نژاد افزود: تدابیر ویژه‌ای از سوی سازمان پسماند در مسیرهای عزاداری شهدا، منتظری، سلامگاه، طالقانی، محدوده منتهی به امامزاده حسین (ع)، امامزاده سلطان محمد(ع) و آمنه خاتون(س) جهت رعایت نظافت شهری صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: سازمان آتش‌نشانی نیز در این ستاد نسبت به بازدید تکایا، مساجد، ایستگاه‌های صلواتی، کنترل سیم‌کشی و نظارت به ایمنی آنها اقدام می‌کند و نسبت به شارژ کپسول رایگان آنها اقدام خواهد کرد.

وزیری نژاد بیان کرد: توزیع کتابچه، بروشور و استقرار ماشین‌های آتش‌نشانی در معابر پرتردد به منظور حفظ ایمنی شهروندان از دیگر اقدامات سازمان آتش نشانی در این ستاد است.

به گفته وی معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری نیز در حوزه نصب مسیرنما جهت راهنمایی و پارک خودروها در پارکینگ‌های شهید انصاری، حمام قجر، سرپل طالقانی به صورت رایگان برای عزاداران حسینی اقدام می‌کند.

وزیری‌نژاد نصب پرچم‌های پایه بلند مشکی در میادین، پل‌ها، چهارراه‌های سطح شهر و المان‌سازی با موضوع ماه محرم به شکل سازه‌های نوری در 10 نقطه سطح شهر را از دیگر اقدامات سازمان زیبا سازی در این ایام برشمرد.

برپایی نمایشگاه عکس «نگاه پنهان دوربین به معضلات تنظیف شهری در محرم»
این مسئول جابجایی رایگان عزاداران حسینی توسط اتوبوس‌ها در تاسوعا و عاشورا را از دیگر خدمات حوزه شهرداری در این ستاد عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از برپایی نمایشگاه عکس "نگاه پنهان دوربین به معضلات تنظیف شهری در محرم" در پنج مدرسه و پنج مسجد خبر داد.

وزیری نژاد خاطرنشان کرد: مراسم تعزیه در خانه شهید بابایی، سالن تختی و چوبیندر توسط گروه های تعزیه شهر قزوین در دهه اول محرم برگزار خواهد شد.

وی در پایان انتشار استفتائات مراجع پیرامون عزاداری امام حسین(ع) در فضای مجازی و نشریه پیام شهر، هماهنگی برای برگزاری مراسم روز سقا را از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در ایام محرم عنوان کرد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان