۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین حضور ۱۵۰۰ دانشجوی قزوینی در اردوهای جهادی/ ۲۰۰میلیون تومان خدمات پزشکی ارائه شد
کد خبر: ۲۶۵۹۵۶ نویسنده: مهدی برزگر تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱ ساعت: ۱۲:۱۱ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج دانشجویی استان اعلام کرد:

حضور ۱۵۰۰ دانشجوی قزوینی در اردوهای جهادی/ ۲۰۰میلیون تومان خدمات پزشکی ارائه شد

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین بیان کرد: جهادگران عرصه بهداشتی-درمانی به مدت ۳هفته در ۳ گروه ۴۰ نفره از دانشجویان علوم پزشکی در دهستان دستجرد با دربرگیری ۱۸روستا حضور پیدا کردند.

حضور ۱۵۰۰ دانشجوی قزوینی در اردوهای جهادی/ ۲۰۰میلیون تومان خدمات پزشکی ارائه شد
مهدی برزگر، در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه صبح قزوین درخصوص برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی بیان کرد: این اردوهای جهادی ویژه دانشجویان استان قزوین از 9مردادماه آغاز و تا 25 شهریورماه پایان پذیرفت.

وی اظهار کرد: از 1800 نفر دانشجویی که برای اعزام به اردوهای جهادی درنظر گرفته شده بودند 300 نفر آنها در ایام نوروز اعزام شدند و 1500 از آنها در بازه زمانی 9مردادماه تا 25شهریورماه در 4عرصه بهداشتی_ درمانی، فرهنگی_آموزشی، عمرانی و اقتصاد مقاومتی حضور پیدا کردند.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین اذعان کرد: جهادگران عرصه بهداشتی درمانی به مدت 3هفته در 3 گروه 40 نفره از دانشجویان علوم پزشکی اعم از پرستاری، مامایی، دندانپزشکی، پزشک عمومی، کارشناس بهداشت محیط، متخصص قلب و عروق، متخصص زنان و زایمان در دهستان دستجرد با دربرگیری 18روستا حضور پیدا کردند.

ارائه 3000 کار درمانی به روستاهای محروم

وی با اشاره به خدمات پزشکی ارائه شده توسط گروه‌های جهادی ابراز کرد: گروه‌های جهادی شکوفه سیب، خادم المهدی(عج) و بدون مرز در مردادماه سال 96 منطقه دستجرد سفلی و روستاهای توابع خدمات درمانی و آموزش پیشگیری بسیاری را ارائه دادند.

این مسئول ادامه داد: 750 ویزیت دندانپزشکی رایگان و ارائه 1040درمان رایگان شامل ترمیم‌های زیبایی و ترمیم یک تا چندسطحی آمالگام، جرمگیری، درمان ریشه یک تا چهارکانال، جراحی ضایعات بافت نرم، پروتز کامل و پارسیل، پالپوتومی اطفال، فلوراید تراپی، کشیدن دندان‌های عفونی و غیرقابل نگهدای و آموزش بهداشت از جمله خدمات ارائه شده در حیطه دندانپزشکی است.

برزگر اضافه کرد: مجموع 160ویزیت پزشک عمومی، 90ویزیت متخصص قلب و انجام نوارقلب در صورت لزوم، 27ویزیت متخصص زنان، 166 ویزیت دکترای مامایی و 53 مورد پاپ اسمیر در حیطه پاراکلینیک، 320 آزمایش خون و 45 مورد شنوایی سنجی در این دوره از اردوهای جهادی صورت گرفته است.

وی گفت: در مجموع 3000 کار درمانی با تعرفه دولتی و مبلغی بالغ بر 200میلیون تومان در این دوره از اردوهای جهادی انجام شده است.

پاسخگویی به شبهات دینی در روستاها
برزگر عنوان کرد: اردوهای عمرانی-فرهنگی از 30مردادماه آغاز و جهادگران فعال در عرصه عمرانی و فرهنگی به مناطق اعزام شدند.

وی یادآورشد: برادران دانشگاه آزاد تاکستان در بخش ضیاآباد کارعمرانی و خواهران دانشگاه آزاد تاکستان کار فرهنگی و آموزشی و همچنین برادران دانشگاه پیام نور در بخش آوج کارعمرانی و خواهران دانشگاه پیام نور در در بخش آوج در روستای وروق، شهیدآباد و خسروآباد کار فرهنگی و آموزشی را انجام داده اند.

این مسئول افزود: دانشگاه فرهنگیان، بقیه الله، فنی و مهندسی بوئین زهرا، غزالی، رجا و دانشگاه آزاد شال در قالب قرارگاه شهیدمحسن حججی در بخش طارم در دهستان نیارک، روستای گونج، ورگین، نجف آباد، زرن و فیله ورین خدمات فرهنگی-آموزشی و عمرانی ارائه دادند.

وی گفت: خواهران و برادران دانشگاه آزاد قزوین سه شنبه 16 شهریورماه و دانشگاه امام خمینی(ره) چهارشنبه 17 شهریورماه اعزام شدند.

برزگر خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی به مدت 10روز در مناطق شناسایی شده حضور پیدا کرده و در هر گروه اعزام شده یک طلبه خواهر با گروه خواهران و یک طلبه برادر با گروه برادران در جهت برپایی نمازجماعت جهادگران و پاسخگویی به سوالات، شبهات و ابهامات جهادگران در حوزه فرهنگی و دینی حضور داشتند.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان