۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین عطر «مهر و محرم»در فضای قزوین پیچید/ ۲۲۰۰ مدرسه آماده پذیرایی از ۲۳۰ هزاردانش آموز
کد خبر: ۲۶۵۹۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱ ساعت: ۹:۲۳ ↗ لینک کوتاه

آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۶؛

عطر «مهر و محرم»در فضای قزوین پیچید/ ۲۲۰۰ مدرسه آماده پذیرایی از ۲۳۰ هزاردانش آموز

در ماه مهر و محرم با حضور ۲۳۰ هزار دانش‌آموز و قریب ۱۵ هزار معلم در ۲۲۰۰ آموزشگاه سال تحصیلی ۹۶-۹۷ را با شعار شور حسینی علم علوی آغاز شد.

عطر «مهر و محرم»در فضای قزوین پیچید/ ۲۲۰۰ مدرسه آماده پذیرایی از ۲۳۰ هزاردانش آموز
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مراسم استانی بازگشایی مدارس استات قزوین صبح امروز(شنبه) با حضور آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، استاندار قزوین، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در دبیرستان شاهد نرگس قزوین برگزار شد.

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: با توکل بر خدا و تمسک بر اولیاء الهی، انبیاء و معصومین(ع) در ماه مهر و محرم با حضور ۲۳۰ هزار دانش‌آموز و قریب ۱۵ هزار معلم در ۲۲۰۰ آموزشگاه آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۷ را با شعار شور حسینی علم علوی آغاز می‌کنیم.

وی افزود: امیدواریم سال تحصیلی جدید با تقارن ماه مهر با ماه محرم سالی پر از خیر و برکت باشد؛ چراکه آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس در واقع مبارزه با جهل و نادانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: زنگ مهر و مقاومت، زنگ بیداری و دانایی است که امیدوارم در سال تحصیلی جاری دانش‌آموزان با تمسک بر روحیه ایثار و مقاومت در مسیر علم‌اندوزی گام بردارند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان برای سال تحصیلی جدید، ۴ اولویت مهم و اساسی را مشخص کرده که اولویت اول تغییر نگرش مدیران در فعالیت‌هایشان در راستای شناسایی و احیای ظرفیت‌های درونی آموزش و پرورش است.

این مسئول بیان کرد: دغدغه همه مسئولان و مدیران باید آموزش و پرورش باشد زیرا آموزش و پرورش دستگاهی حاکمیتی، سرمایه‌ای و استراتژیک است بنابراین همه باید جویای احوال آموزش و پرورش و معلمان باشند.

قاسمی ادامه داد: همه سرمایه ما دانش‌آموزان است؛ از این رو همه مدیران و معلمان باید به دانش‌آموزان بها دهند و با توجه به توانایی و توانمندی دانش‌آموزان به آنها مسئولیت واگذار کنند تا آموزش و پرورشی پویا و بانشاط داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی چهارمین اولویت مهم آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری است که امیدواریم با همکاری اولیای دانش‌آموزان، اهداف تعیین شده محقق شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: موارد مذکور راهبرد اصلی آموزش و پرورش قزوین است که امیدواریم با همکاری همه مسئولان به ویژه شورای آموزش و پرورش استان آغاز سال تحصیلی سالی پر خیر و برکت برای آموزش و پرورش استان و کشور باشد.

گفتنی است؛ در این مراسم با حضور مسئولان استانی از خانواده شهید مدافع حرم« حمید سیاهکالی مرادی» تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان