۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اعزام ۱۲۰۰ مبلغ دینی به مناطق مختلف در ماه محرم/ برگزاری ۱۶ تجمع عزاداری
کد خبر: ۲۶۵۸۹۵ نویسنده: حجت الاسلام عباس نظری تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۳۰ ساعت: ۱۲:۵۰ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین خبر داد:

اعزام ۱۲۰۰ مبلغ دینی به مناطق مختلف در ماه محرم/ برگزاری ۱۶ تجمع عزاداری

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به برگزاری ۱۶ تجمع عزاداری در سطح استان، از اعزام ۱۲۰۰ مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف استان در ماه محرم خبر داد.

اعزام ۱۲۰۰ مبلغ دینی به مناطق مختلف در ماه محرم/ برگزاری ۱۶ تجمع عزاداری
حجت الاسلام عباس نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، با اشاره به برنامه‌های اداره تبلیغات در ماه محرم اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در آستانه فرا رسیدن ماه محرم برنامه‌های متنوعی را برنامه‌ریزی کرده که از چند روز پیش شروع شده است.

وی افزود: این برنامه‌ها شامل جلسات و همایش‌های توجیهی و آموزشی، برنامه‌ریزی‌های معرفتی و بصیرتی و همچنین برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری‌های تجمعی در استان است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: این همایش‌ها و جلسات توجیهی برای مسئولان هیئات مذهبی، مداحان اهل بیت(ع)، روحانیون و مبلغین و مبلغات برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: جلسات ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی نیز در سطح استانی و شهرستانی برای انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) برپا شد.

نظری بیان کرد: در این جلسات همچنین شیوه‌های مطلوب عزاداری و راه‌کارهای اقدامی و عملی برای جلوگیری از آسیب‌های عزاداری ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: بخشی از جلسات نیز به منظور هماهنگی بیشتر جهت خدمت رسانی بهتر هییت‌های مذهبی به جامعه عزاداران حسینی برگزار و برنامه‌ریزی‌ها، هماهنگی‌ها و ارزیابی نقاط ضعف و قوت انجام می‌شود.

تجمع عزادارن روز تاسوعا برای هفتمین سال متوالی در خیابان شهدا
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اعزام ۱۲۰۰ مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف استان عنوان کرد: مبلغان اعزامی پیرامون موضوعات مختلف تبلیغات لازم را انجام خواهند داد.

وی بیان کرد: برپایی اقامه نماز جماعت، بیان احکام شرعی مرتبط با این ایام همچون احکام عزاداری، نذورات و احکام امربه معروف و نهی از منکر، برگزاری مراسم عزاداری و روضه‌خوانی، بیان فلسفه قیام امام حسین(ع) و پیام‌ها و درس‌های نهضت عاشورا به جامعه امروزی بخشی از فعالیت‌های مبلغان و مبلغات در مناطق اعزامی خود هستند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان از برگزاری ۱۶ تجمع عزاداری در سطح استان خبر داد و گفت: این مراسم در شهر قزوین ساعت ۹ صبح روز تاسوعا برای هفتمین سال متوالی در خیابان شهدا برگزار و در پایان مراسم عزاداری، نماز جماعت با حضور عزاداران حسینی اقامه می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم یک عزاداری بی‌پیرایه است و هیچ علامت، آرم و شمایلی به جز پرچم یاحسین(ع)، یا زهرا(ع) و یاابالفضل(ع) در این مراسم وجود ندارد.

نظری عنوان کرد: از همه عزاداران حسینی شهر قزوین اعم از هیئت‌ها، مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و خانواده‌ها دعوت می‌کنیم برای همبستگی بیشتر و اعلام عشق و ارادت به خاندان اباعبدالله‌الحسین(ع) در این مراسم، حضور گسترده و باشکوهی داشته باشند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان