۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۶۵ میلیون دلار محصولات کشاورزی قزوین صادر شد
کد خبر: ۲۶۵۸۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۳۰ ساعت: ۱۰:۱۹ ↗ لینک کوتاه

طی چهار ماهه نخست سال؛

۶۵ میلیون دلار محصولات کشاورزی قزوین صادر شد

مدیرتوسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طی چهار ماهه گذشته بیش از ۶۵ میلیون و دویست هزار دلار محصولات کشاورزی از استان قزوین به خارج از کشور صادر شده است.

 ۶۵ میلیون دلار محصولات کشاورزی قزوین صادر شد
شهرام رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: برنامه ریزی و هدف گذاری برای توسعه صادرات در سال جاری برای 340 میلیون دلاری محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی انجام شده که طی چهار ماهه نخست سال 29درصد آن محقق شده است.

وی افزود: طی چهار ماهه اول سال جاری بیش از 24 میلیون دلار محصولات کشاورزی شامل؛ کشمش، عسل ، پسته و انواع سبزیجات از استان قزوین به خارج از کشور صادر شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: همچنین طی این مدت بیش از 10 میلیون و دویست هزار دلار محصولات کشاورزی همچون؛ گوجه فرنگی، هندوانه، ملون و خربزه از سایر مبادی صادر شده است.

وی در ادامه گفت: سهم بخش صنایع تبدیلی از صادرات محصولات کشاورزی در استان معادل 31 میلیون دلار است که برابر 14 درصد کل صادرات استاناست که شامل کالاهایی مانند؛ سرکه، چیپس، سیب‌زمینی سرخ‌شده و نیمه آماده‌شده، ماکارونی، شیرخشک، رب گوجه، انواع سس، نشاسته، آدامس و آرد گندم است.

مقام نخست استان قزوین در تولید انگور و کشمش

به گفته مقام مسئول در راستای اهمیت اقتصاد مقاومتی؛ دو مکان پایانه صادراتی در پناه آباد شهرستان تاکستان با حضور معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین افتتاح شده است.

رحمانی با بیان اینکه استان قزوین یکی از مهم‌ترین مناطق کشاورزی کشور محسوب می‌شود، گفت: قزوین ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه و نقش بی‌بدیل در توسعه بخش کشاورزی دارد و یکی ازمناطق عمده تولید محصولات فندق، پسته، زغال‌اخته، انگور و کشمش و سایر محصولات باغی در ایران است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا استان قزوین مقام نخست تولید انگور و کشمش، رتبه سوم تولید پسته، رتبه اول در تولید مرغ اجداد، ذرت علوفه ای و زغال اخته و همچنین رتبه دوم تولید محصول خربزه و فندق و از نظر کیفیت رتبه اول را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

این مسئول یادآور شد: فرآورده‌های تبدیلی، لبنی، کشمش، پسته، سبزیجات، محصولات گلخانه ای و باغی و شیلاتی از جمله توانمندی‌های استان برای صادرات به سایر کشورها است.
انتهای پیام/2002 /د

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان