۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آغاز سال تحصیلی با ۲۳۰ هزار دانش‌آموز/۳۷۰ معلم جدید جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند
کد خبر: ۲۶۵۸۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۳۰ ساعت: ۹:۴۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان اعلام کرد:

آغاز سال تحصیلی با ۲۳۰ هزار دانش‌آموز/۳۷۰ معلم جدید جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: امسال ۲۳۰ هزار و ۲۱۲ دانش‌آموز قزوینی در۲۲۰۰ مدرسه استان، سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

آغاز سال تحصیلی با ۲۳۰ هزار دانش‌آموز/۳۷۰ معلم جدید جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سالار قاسمی در نشست خبری که شب گذشته(چهارشنبه) به مناسبت آغاز بازگشایی مدارس در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش، موتور محرکِ توسعه هر کشوری است؛ که موجب رشد و پیشرفت جامعه در عرصه‌های مختلف می‌شود.

وی افزود: براساس آخرین تحقیقات، توسعه آموزش و پرورش تا ۸۷ درصد در میزان توسعه اقتصادی، ۶۰ درصد عرصه فرهنگی و ۳۰ درصد در حوزه سیاسی کشور موثر است.

این مسئول رویکردِ آموزش و پرورش استان را تربیت دانش‌آموزانی کار‌آفرین برشمرد و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش دستگاهی حاکمیتی، استراتژیک و سرمایه‌ای است؛ از این رو هرگونه هزینه‌ای در این بخش، سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

استراتژیک مهم آموزش و پرورش، کیفیت بخشی فعالیت‌هاست
وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مباحث در ارتباط با مطالبات فرهنگیان است که خواستار اجرای مرحله دوم رتبه‌بندی فرهنگیان هستند که برای مرحله نخست این موضوع در زمان وزارت دکتر فانی، اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شد.

قاسمی در ادامه استراتژیک مهم آموزش و پرورش را کیفیت‌بخشی فعالیت‌ها عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش استان با همین رویکرد، برنامه‌ها را پیش‌بینی و اجرا می‌کند. 

این مسئول ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش چند شاخص مهم برای سنجش امور وجود دارد که شامل خروجی و نتایج آزمون کنکور، ارتقای سطح معدل سال سوم نهایی، میزان سطح پوشش تحصیلی در دوران ابتدایی و موفقیت در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی است؛ که خوشبختانه در همه این شاخص‌ها توفیقات خوبی حاصل شده است.

فعالیت بیش از 14 هزار معلم در مدارس استان

وی ادامه داد: ارتقای رتبه کنکور استان در کشور از رتبه ۱۴ به ۱۰‌، کسب رتبه هفتم کشوری در میانگین معدل سال سوم نهایی، درخشش دانش‌آموزان استان در المپیادهای بین‌المللی همچون مسابقات زیست‌شناسی و ریاضی، کسب رتبه برتر در مسابقات نانو و کامپیوتر از جمله موفقیت‌های کسب شده می‌باشد.

سالار قاسمی با بیان اینکه ۳۷۰ معلم جدید امسال وارد آموزش و پرورش استان می‌شوند، گفت: این افراد شامل دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان، نیروهای آزاد و سرباز معلم هستند.

وی شعار آموزش و پرورش استان را «مدرسه متعالی با شور حسینی و علم علوی» عنوان کرد و ادامه داد: سال تحصیلی جاری ۲۳۰ هزار و ۲۱۲ دانش‌آموز قزوینی در ۲۲۰۰ مدرسه استان مشغول تحصیل می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: امسال بیش از ۱۸ هزار نوآموز در مقطع پیش دبستانی و ۱۱۸ هزار دانش‌آموز ابتدایی با ۵۸۹۴ معلم، حدود ۵۲ هزار دانش‌آموز در مقطع اول متوسطه با ۳۵۰۰ معلم، ۳۴۵۰۰ دانش‌آموز مقطع دوم متوسطه با ۳۷۰۰ همکار فرهنگی و نزدیک به هزار دانش‌آموز در مدارس استثنایی با ۳۵۰ معلم وارد مدرسه می‌شوند.

وی در پایان بیان کرد: در مجموع تعداد معلمان استان در سال تحصیلی جاری 14477 نفر است همچنین 1300 نیروی انسانی در مناطق 14 گانه آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان