۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رژه نیروهای مسلح در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۶۵۸۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۹ ساعت: ۱۴:۲۷ ↗ لینک کوتاه

جانشین فرماندهی لشکر ۱۶ زرهی استان:

رژه نیروهای مسلح در قزوین برگزار می‌شود

جانشین فرماندهی لشکر ۱۶ زرهی استان قزوین بیان کرد: برگزاری رژه به میزبانی سپاه استان، یادواره شهدا به پاسداشت شکست حصر آبادان، غبارروبی، حضور نیروهای مسلح در دسته جات مذهبی از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

رژه نیروهای مسلح در قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ ‌و هنر صبح قزوین ؛ امیر سرتیپ بهنام پیری جانشین لشکر 16 زرهی استان قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست خبری فرماندهان با اصحاب رسانه در سالن جلسات سپاه استان بیان کرد: هرساله برنامه‌هایی با توجه به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس به پاس بزرگداشت رشادت‌ها، جانفشانی‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان برگزار می‌شود.

وی هدف بزرگداشت هفته دفاع مقدس را انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوان برشمرد و ابراز کرد: یکی از نکات بسیار مثبت و حاِئز اهمیت دفاع مقدس، ایجاد وحدت و یگانگی بود و امروز شاهد برقراری این وحدت بین تمام ارگان‌ها برای آینده نظام هستیم.

این مسئول با بیان اینکه سپاه امسال میزبان برنامه‌های هفته دفاع مقدس است، گفت: برنامه‌های ستاد کل نیرو‌های مسلح امسال که 31 شهریورماه آغاز می‌شود به نام روز معنویت، اقتدار نیروهای مسلح و وحدت ملی نامگذاری شده است.

وی در ادامه افزود: روز 31 شهریورماه تمام نیر‌وهای مسلح با اقتدار به رژه می‌پردازند تا قدرت و توانایی خود را برای دلگرمی مردم، به تمام جهانیان اثبات کنند.

پیری با اشاره به اینکه اول مهرماه به نام علم، فناوری جوانان و سربازان نامگذاری شده است، عنوان کرد: در این روز حضور گسترده فرماندهان مسلح در بازگشایی مدارس، دیدار با سربازان نمونه و شرکت در برنامه‌هایی با آموزش و پرورش پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: دوم مهرماه به نام ولایتمداری، همبستگی ملی و دفاع همه جانبه و سوم مهر، روز خودباوری و پشتیبانی مردم و اصناف نامگذاری شد.

جانشین لشکر 16 زرهی استان قزوین عنوان کرد: چهارم مهرماه به نام بصیرت افزایی، دشمن شناسی، بیداری اسلامی واستکبار ستیزی و پنجم مهر نیز به نام رزمندگان، پیشکسوتان و زنان اسوه‌های صبر و مقاومت معرفی شده است.

وی ششم مهرماه را به نام شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران معرفی کرد و گفت: در این روز علاوه بر غبارروبی، عطر افشانی وگل باران مزار مطهر شهدا از خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و مدافعان حرم تجلیل خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در هفتم مهرماه سال 1359 پس از حصر آبادان که همزمان با شهادت شهید فکوری، نامجو، جهان آرا بود؛ این روز به نام فرماندهان، عزتمداران و حماسه آفرینان نامگذاری شد.

وی با اشاره به برنامه‌های ارتش در هفته دفاع مقدس ابراز کرد: برگزاری رژه به میزبانی سپاه استان، یادواره شهدا به پاسداشت شکست حصر آبادان، غبارروبی، حضور نیروهای مسلح در دسته جات مذهبی و شرکت در نماز جمعه، تقدیر از سربازان، دیدار با خانواده‌های شهدا، جانبازان و مدافعان حرم از جمله این برنامه‌هاست.

پیری در پایان اظهار کرد: لشکر 16 زرهی توسط نیروی زمینی حدود297 عملیات در طول 8 سال دفاع مقدس انجام داد که تعداد 52 عملیات پدافندی و 294 آفندی و 2680شهید، 1731 جانباز ،276مفقود الاثر و2200 آزاده را تقدیم انقلاب کرده است.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان