۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین برنامه‌های بنیاد در هفته دفاع مقدس تشریح شد
کد خبر: ۲۶۵۸۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۹ ساعت: ۱۲:۹ ↗ لینک کوتاه

توسط مدیرکل بنیادشهید قزوین؛

برنامه‌های بنیاد در هفته دفاع مقدس تشریح شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، برنامه‌های بنیاد قزوین را در هفته دفاع مقدس تشریح کرد.

برنامه‌های بنیاد در هفته دفاع مقدس تشریح شد
غلامرضا حقایق‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین  گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در طول هشت سال جنگ تحمیلی است که امسال با ایام ماه محرم و بزرگداشت سالار شهیدان امام حسین(ع) مصادف شده است.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران هر ساله تلاش دارد با اجرای برنامه‌های ترویجی دین خود را نسبت به ایثارگری‌های رزمندگان در طول دفاع مقدس ادا کند و یاد و خاطره‌ی شهدا را گرامی بدارد.

مدیرکل بنیادشهید قزوین با تشریح برنامه‌های بنیاد در هفته دفاع مقدس گفت: در این هفته، با اجرای طرح سپاس به منظور دیدار از یک هزار خانواده شاهد و ایثارگر با هماهنگی صورت گرفته توسط دستگاه‌های اداری و مددجویان بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر استان قزوین انجام می‌شود.

وی برنامه‌ریزی جهت حضور جانبازان و ایثارگران در رژه‌ی نیروهای مسلح که همزمان با اولین روز هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان و بیان کرد: این برنامه 8 صبح جمعه، 31 شهریور ماه مقابل لشگر 16 زرهی قزوین برپا خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه عکس کوچک‌قامتان بزرگ مرد و مجموعه‌ی خط سرخ در 80 مرکز آموزشی در سطح استان قزوین برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه تصاویری از شهدای دانش‌آموز سراسر کشور و مجموعه‌ی عکس و خاطرات شهدا و ایثارگران استان قزوین است.

وی افزود: نمایشگاه یاد شده در طول هفته دفاع مقدس در مراکز آموزشی استان قزوین قابل بازدید علاقمندان است.

حقایق پور گفت: آماده‌سازی موزه شهدای قزوین که همه روزه در هفته دفاع مقدس ساعت 8 صبح تا 12 ظهر و 15 تا 18 شب آماده بازدید علاقمندان به ویژه دانش‌آموزان مدارس مختلف استان قزوین است.

برگزاری برنامه‌های عزاداری محرم در 57 حسینیه شهید
وی به نواختن زنگ ایثار همزمان با بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این برنامه طی مراسمی با حضور مسوولان استان قزوین ضمن قرائت پیام حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دبیرستان دخترانه شاهد نرگس برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه 20 یادواره شهدا در سطح استان قزوین برگزار می‌شود، گفت: از جمله این یادواره‌ها شهدای شهریور ماه قزوین و حومه است که پنجشنبه، ششم شهریور ماه ساعت 14:30 تا 16 در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین برپا می‌شود.

وی اذعان کرد: غباروبی گلزارهای شهدای سراسر استان که همزمان در شهر قزوین نیز پنجشنبه ششم شهریور ماه ساعت 16 با حضور مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه همزمان با هفته دفاع مقدس تصویر یکصد و 50 شهید قزوین در تابلوهای سطح شهر تعویض خواهد شد، گفت: انجام تبلیغات محیطی در سطح بنیادها و گلزارهای شهدای استان قزوین و مدارس شاهد استان با نصب آثار حجمی و بنرهای تبلیغاتی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: برنامه‌های عزاداری به مناسبت ایام ماه محرم که مصادف با هفته دفاع مقدس شده است در 57 حسینیه شهید در سطح استان قزوین برپا می‌شود.

این مسئول افزود: همچنین اجرای مراسم واگذاری زمین به 63 تن از خانواده‌های شاهد و ایثارگر قزوین و رونمایی از کتاب مجموعه‌ی اشعار سهرابعلی زرآبادی‌پور پدر شهید ایرج زرآبادی‌پور در هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.
انتهای پیام2002/د

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان